-
21. Data: 2010-07-10 23:29:26
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 10 Jul 2010 22:23:59 +0200, DoQ wrote:
>J.F. pisze:
>> Co mu od razu podniesie cene o dodatkowe 15% podatku.
>Jakiego podatku?
Akcyzy.
Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.
J.
-
22. Data: 2010-07-11 00:05:36
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: to <t...@a...xyz>
A r t i e wrote:
>> To kto by wtedy kupił większy? ;)
>
> własnie to złośliwość
To nie jest złośliwość, gdyby nikt nie kupił większego to mniejszy by był
droższy. ;-) Po za tym myślisz, że wyprodukowanie trochę większego
silnika jest jakoś specjalnie droższe niż mniejszego? ;] A cena bardzo
różna. Masz kolejną "złośliwość". ;]
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
23. Data: 2010-07-11 01:27:22
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4c38eeb0$0$19171$65785112@news.neostrada.pl...
>>> To kto by wtedy kupił większy? ;)
>>
>> własnie to złośliwość
>
> To nie jest złośliwość, gdyby nikt nie kupił większego to mniejszy by był
> droższy. ;-) Po za tym myślisz, że wyprodukowanie trochę większego
> silnika jest jakoś specjalnie droższe niż mniejszego? ;] A cena bardzo
> różna. Masz kolejną "złośliwość". ;]
No ale w kompie sobie mogę konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzęt. Np jak
potrzebuje to mogę dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB
HD. Albo mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależności od
potrzeb.
Co ciekawe zdaje mi się że w pierwszych miesiącach dało się skofigurować nawet 200CGI
z air.. Kiedyś gość z audi mi tłumaczył że
quattro nie ma z najsłabszymi silnikami bo są po prostu na to za słabe i to ma sens
techniczny, z airmatic dopiero w V6 to raczej
pozorowany sens czyli "polityka handlowa".
-
24. Data: 2010-07-11 03:25:26
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: to <t...@a...xyz>
A r t i e wrote:
> No ale w kompie sobie mogę konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzęt.
> Np jak potrzebuje to mogę dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB HD. Albo
> mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależności
> od potrzeb.
Chyba jak sobie kupisz części na Allegro. Ew. tylko w niektórych
(tańszych) firmach. Jakiś czas temu szukałem laptopa z dużo matrycą i
wysoką rozdzielczością, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
obliczeniowej czy wydajności 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
potrzebuje albo laptop miał beznadziejną matrycę. W końcu znalazłem, ale
nie było łatwo.
> Co ciekawe zdaje mi się że w pierwszych miesiącach dało się skofigurować
> nawet 200CGI z air.. Kiedyś gość z audi mi tłumaczył że quattro nie ma z
> najsłabszymi silnikami bo są po prostu na to za słabe i to ma sens
> techniczny, z airmatic dopiero w V6 to raczej pozorowany sens czyli
> "polityka handlowa".
Przyczyny mogą być całkiem racjonalne, dać, to się da połączyć prawie
wszystko, skoro do Żuka wkładają V6, ale możliwe że np. tańsze wersje są
produkowane w wg. jakichś uproszczonych procedur (żeby było taniej) i
dlatego nie można do nich zamontować niektórych, rzadziej zamawianych
elementów. Albo tak jest taniej z jakiegoś innego powodu. Generalnie
personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a wątpię, żeby tabuny
klientów były zainteresowane dość podstawową wersją + airmatic.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
25. Data: 2010-07-11 03:26:51
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: to <t...@a...xyz>
A r t i e wrote:
> No ale w kompie sobie mogę konfigurować na tyle na ile ogranicza sprzęt.
> Np jak potrzebuje to mogę dać słaby proc i 16GB RAM i 2x3TB HD. Albo
> mocny proc i twardziel tylko 256GB ale za to szybsze SSD, w zależności
> od potrzeb.
Chyba jak sobie kupisz części na Allegro. Ew. tylko w niektórych
(tańszych) firmach. Jakiś czas temu szukałem laptopa z dużą matrycą i
wysoką rozdzielczością, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
obliczeniowej czy wydajności 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
potrzebuje albo laptop miał beznadziejną matrycę. W końcu znalazłem, ale
nie było łatwo.
> Co ciekawe zdaje mi się że w pierwszych miesiącach dało się skofigurować
> nawet 200CGI z air.. Kiedyś gość z audi mi tłumaczył że quattro nie ma z
> najsłabszymi silnikami bo są po prostu na to za słabe i to ma sens
> techniczny, z airmatic dopiero w V6 to raczej pozorowany sens czyli
> "polityka handlowa".
Przyczyny mogą być całkiem racjonalne, dać, to się da połączyć prawie
wszystko, skoro do Żuka wkładają V6, ale możliwe że np. tańsze wersje są
produkowane w wg. jakichś uproszczonych procedur (żeby było taniej) i
dlatego nie można do nich zamontować niektórych, rzadziej zamawianych
elementów. Albo tak jest taniej z jakiegoś innego powodu. Generalnie
personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a wątpię, żeby tabuny
klientów były zainteresowane dość podstawową wersją + airmatic.
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
26. Data: 2010-07-11 10:32:36
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: DoQ <p...@g...com>
J.F. pisze:
> Akcyzy.
> Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.
Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do
najtanszej wersji. Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo
co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.
Pozdrawiam
Pawel
-
27. Data: 2010-07-11 11:15:16
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Uzytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
news:i1bvo4$puo$1@mx1.internetia.pl...
> J.F. pisze:
>
>> Akcyzy. Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.
>
> Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do najtanszej
wersji.
W pierwszych miesiacach sprzedazy nowego E airmatic mozna bylo wybrac nawet w E200,
chyba ze to byl blad konfiguratora... Poza tym
to okolo +10000zl.
Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo
> co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.
Ale gorszym zawieszeniem...
-
28. Data: 2010-07-11 11:25:46
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4c38de57$0$19171$65785112@news.neostrada.pl...
>A r t i e wrote:
>
>> Ale technicznie do silnika 204KM możnaby bez problemu dać airmatic, a
>> jego osiagi 7.5 do setki wcale nie są takie słabe
>
> To kto by wtedy kupił większy? ;) Ciesz się, że w tańszej wersji masz tak
> dobry silnik, a nie marudź, że nie ma airmatic. ;)
Może by mnie było i stać dodać 65.000zł do 350CGI, ale nie dam bo to wbrew mojemu
rozsądkowi bo:
-7.5 do setki mi starczy to bdb osiągi, ten V6 ma tylko o 0.7sek lepiej
-świadomość że tę cene podwyższa nie producent tylko idzie to na akcyze +15% z której
w pl głównie się płaci przywileje
emerytalno-rentowo-rolnicznie-becikowe a nie rozwój
-większe zużycie paliwa
A za 65kzł to kupię wyższęj klasy sprzęt stereo. Poza tym w pl konfiguratorze jest
jakiś dziwny E300, którego nie ma w Niemiecki.
No ale możemy sobie tu gadać a i tak nie da się zmusić producenta co ma sprzedawać.
Prezes MB obiecał niedawno że w 250CGI będzie
skrzynia 7-demka, może doda też ten airmatic kiedyś... Z kolei dla odmiany tylko w
tych najtańszych E200 będzie start-stop.
-
29. Data: 2010-07-11 11:31:23
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: "A r t i e" <a...@g...pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4c391ddb$0$17100$65785112@news.neostrada.pl...
> (tańszych) firmach. Jakiś czas temu szukałem laptopa z dużą matrycą i
> wysoką rozdzielczością, ale kompletnie nie zależało mi na dużej mocy
> obliczeniowej czy wydajności 3D. Takie modele praktycznie nie istniały.
> Albo chcieli, żebym dopłacił drugie tyle za rzeczy, których nie
> potrzebuje albo laptop miał beznadziejną matrycę. W końcu znalazłem, ale
> nie było łatwo.
W laptopach racja ciężko, w stacjonarnych dało się robić co się chce.
Ale są wyjątki np. Dell latitude E6510 da się poskładać z procem i3 + SSD + Full HD,
wogóle ten kom się da konfigurować tak
swobodnie jak auta.
Generalnie
> personalizacja kosztuje i to sporo w każdej branży, a wątpię, żeby tabuny
> klientów były zainteresowane dość podstawową wersją + airmatic.
No i chyba o to tu chodzi, że to komplikowałoby linię produkcyjną że E250CGI +
airmatic...
Ale ten E250CGI to nowoczesne 204KM z kompresorem z dobrym przebiegiem momentu, daje
0-100 w 7.5sekundy to może się mylę ale to nie
jest "auto dla dziadka" czy "dla biedniejszych" ?..
-
30. Data: 2010-07-11 11:33:37
Temat: Re: Airmatic (a raczej jego brak) w nowym E250 CGI ?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 11 Jul 2010 10:32:36 +0200, DoQ wrote:
>J.F. pisze:
>> Akcyzy.
>> Na auta z silniek ponad 2 litry dochodzi 18% akcyzy, ponizej tylko 3.
>
>Nie sadze zeby producent chcial dorzucac za pol darmo taki system do
>najtanszej wersji. Tym bardziej ze mogloby to razem kosztowac tyle samo
>co lepiej wyposazony egz. z wiekszym silnikiem.
Ale dlaczego ma dorzucac za pol darmo ?
Niech dorzuci po normalnej cenie, a klient sobie wybierze czy chce
lepsze zawieszenie, lepszy silnik, skore czy wszystko :-)
Moze stoja za tym jakies wzgledy techniczne, a moze tylko taka
stragetia marketingowa. Marketingu ich uczyc nie mozemy, bo zarabiaja
wiecej od nas :-)
J.