  • 1. Data: 2010-07-09 20:41:56
    Temat: Coś brzęczy przy wyłączonej klimie - ciąg dalszy po wizycie u mechanika...
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    Witam Ponownie,

    Nie chce mieszać w poprzednim temacie więc założyłem nowy.

    Auto odebrałem dziś z serwisu... problem częściowo rozwiązany - gdy auto
    stoi silnik tak samo pracuje na klimie jak i bez - nie była dokręcona jedna
    śrubka na kompresorze klimatyzacji i to przez nią zespół paska
    wieloklinowego głośniej chodził. Cały radosny jechałem do domu... wyłączyłem
    klimę i przy skręcie w prawo znowu usłyszałem charakterystyczne grzechotanie
    z okolicy nóg pasażera, grzechotanie trwa nawet po odpuszczeniu gazu gdy
    auto np. jest w zakręcie. Dzieje się tak gdy auto ma wyłączoną klimę. Po
    załączeniu klimy objawy po 2-3 sekundach ustają. Gdy ponownie wyłączę
    klimatyzację objawy grzechotania pojawiają się po około 3-4 km jazdy (nie od
    razu) i tak jak mówię nasilają się gdy auto skręca w prawo... skręcenie w
    lewo niweluje grzechotanie.

    Pierw myślałem, że może coś kołem / przegubem... ale w takim razie czemu
    załączenie klimy powoduje uciszenie grzechotania. Dodam, że grzechotanie
    najlepiej słychać przy jednostajnie wciśniętym pedale gazu. Auto ma
    reflektory skrętne i może to coś miesza... już kurde nie wiem.

    Może Wy coś doradzicie :-) Z góry dzięki!

    ___

    Treść poprzedniego posta (przed wizytą u mechanika):

    "Auto to Astra H z końca 2004 silnik 1.7 CDTI 100KM klima automatyczna

    Odebrałem wczoraj auto z serwisu po przeglądzie (rozrząd, filtry, olej,
    nabicie klimy, która nie działała) i zauważyłem niepokojący objaw:

    Gdy auto ma załączoną klimatyzację wszystko jest okej. Silnik chodzi cicho
    bez żadnych niepokojących dźwięków, wystarczy w komputerze wyłączyć klimę
    (tryb eco) i silnik po paru sekundach zaczyna głośniej chodzić a w środku z
    okolic nóg pasażera słychać metaliczne chrobotanie przy przyśpieszaniu nie
    ma tego dźwięku, słychać go na luzie, przy delikatnym dotykaniu pedału gazu
    oraz przy delikatnym przyśpieszaniu z jednostajnie wciśniętym pedałem gazu.
    Silnik też ma zwiększone obroty przy wyłączonej klimie. A wystarczy w
    komputerze włączyć klimatyzacje i problem od razu ustaje... wyraźnie słychać
    ze coś się dzieje wtedy w silniku i chodzi on ciszej i brzęczenie ustaje.

    Zazwyczaj takie objawy kojarzyły mi sie z odpalaniem klimy... a u mnie jakoś
    odwrotnie przy odpalonej klimie jest okej a przy wyłączonej coś się dzieje.

    Z góry dziękuję za jakieś porady bo mój mechanik rozkłada ręce a cały rok na
    klimie nie zamierzam."

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 2. Data: 2010-07-10 09:04:30
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Jeżeli coś Ci grzechocze po wyłączeniu klimy a nie grzechocze na włączonej
    to ja bym sprawdził okolice sprężarki a zwlaszcza sprzęgiełko. Może tam jest
    luz który po załączeniu się likwiduje.