  • 31. Data: 2020-08-31 13:15:14
    Temat: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Ale o co chodzi?

    Przyznałeś się, że dokonałeś wykroczenia "obowiązująca prędkość 50
    km/godz. Jechałem lewym pasem na tempomacie miałem ustawione 60 km/godz".

    Nie dość, ze samemu, świadomie przekraczałeś dozwoloną prędkość to
    poruszałeś się niezgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym, które w sposób
    jednoznaczny mówi:

    *Art. 16.*1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.

    Tylko nie piernicz, że zjechałeś na lewy pas tuż przed skrzyżowaniem,
    skoro gość z busa miał czas, aby Ci "siedzieć na dupie" czyli chwilę to
    musiało trwać, zjechać na prawy pas, posunąć pogaduszki z żoną, zajechać
    drogę i wyhamować przed światłami.

    Oczywiście nie usprawiedliwiam kierowcy busa, bo za takie coś to mu
    powinni zatrzymać PJ, ale pomyśl sobie, że na jezdni takich jak Ty
    patologicznych kierowców jest masa. Jak się uczepi lewego pasa to
    potrafi przejechać tak pół miasta i ma w dupie, że ktoś potrzebuje
    wyprzedzić czy zdążyć na zielone światło. Nie da się ani wyprzedzić
    prawym pasem, ani lewym, bo na prawym jadą inni z taką samą prędkością.
    Takich zawalidrogów spotykam prawie codziennie i nierzadko sam mam
    ochotę takiemu dać nauczkę. Niestety inni kierowcy na drodze nie są
    świadomi, że gnam przez miasto nie dlatego, że mam taką fantazję i
    ciężką nogę tylko jadę ratować ludzi lub ich dobytek, choć pojazd nie
    jest oznakowany.

    Weź też pod uwagę, że wskazanie Twojego prędkościomierza może być
    całkiem inne niż jadącego za Tobą samochodu. To, że Twój prędkościomierz
    pokazuje 56km/h nie oznacza, że jadącemu za Tobą kierowcy nie pokazuje
    np. 46km/h.

    No i jeszcze konsekwencje. On prawdopodobnie miał tylko wgnieciony lekko
    zderzak, który naprostował na miejscu. Ty zaś prawdopodobnie musisz dać
    auto do blacharza i do lakiernika.

  • 32. Data: 2020-08-31 13:17:20
    Temat: Re: Agresywne. Warunkowa.
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Poldek" <p...@i...eu> napisał w wiadomości

    > Mogę ci tylko napisać, co odpowiedzieli policjanci na zarzut poparty
    > nagraniem - że owszem jest zasada poruszania się prawym pasem, ale jest
    > ona bezwarunkowa.

    Chyba się przesłyszałeś.
    Zasada poruszania się prawym pasem jest warunkowa, bo w PoRD jest napisane :
    "MOŻLIWIE blisko prawej krawędzi jezdni".

  • 33. Data: 2020-08-31 13:18:01
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 12:48, Cavallino pisze:

    > I co z tego?
    > Prawy wolny - jedziesz prawym, odstępstw z tytułu "miasto" nie ma.

    No ale co to znaczy "prawy wolny"?
    Jeżeli w jadąc 60@50 chcę zjechać z lewego na prawy, spoglądam w prawe
    lusterko i widzę, że prawym pasem porusza się pojazd wyglądający na to,
    że jedzie z większą prędkością niż moja, to co - wolny, czy nie wolny?
    Wykonując manewr zmiany pasa jestem zobowiązany zachować szczególną
    ostrożność i ustąpić pierwszeństwa kierującym, którzy jadą już na pasie,
    na który chcę wjechać. Więc w takiej sytuacji, po kontroli w lusterku ja
    pozostaję na lewym pasie i czekam, aż jadący prawym pasem mnie wyprzedzi.

  • 34. Data: 2020-08-31 13:22:03
    Temat: Re: Agresywne. Lewy pas nie służy do cavallinowania.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 13:09, Frakon pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Lewy pas nie służy

    PLONK WARNING

  • 35. Data: 2020-08-31 13:23:41
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 12:53, Cavallino pisze:

    > Nie ma znaczenia - reguły są te same.

    > I uważasz, że o daje Ci jakiekolwiek prawa do jazdy lewym pasem?
    > Zacytuj przepis !!!!!
    >
    > HINT: Nie ma takiego - po prostu łamiesz prawo jadąc w ten sposób.

    Np. taki przepis, że należy wpuścić autobus wyjeżdżający z zatoki.
    Drugi przepis, to że należy zachować szczególną ostrożność wykonując
    manewr zmiany pasa. Jeżeli jadę lewym i widzę, że z prawej strony chce
    wyjechać z posesji, to ja nie zmieniam na prawy, żeby się w niego wbić.

  • 36. Data: 2020-08-31 13:24:05
    Temat: Re: Agresywne.
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    > Zacytuj przepis !!!!!
    >
    > po prostu łamiesz prawo jadąc w ten sposób.

    Nie, nie łamie prawa. Policjanci go nie ukarali, ani nawet nie pouczyli..
    Które prawo złamał ?
    Zacytuj przepis !!!!!!

  • 37. Data: 2020-08-31 13:26:04
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    > PLONK WARNING

    TFU, NA PSA UROK

  • 38. Data: 2020-08-31 13:36:00
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > gnam przez miasto nie dlatego, że mam taką fantazję i ciężką nogę tylko
    > jadę ratować ludzi lub ich dobytek, choć pojazd nie jest oznakowany.

    Hahahahahha,
    takiej wymówki do zap...ania jeszcze nie słyszałem :
    "zap....alam, bo jadę ratować, choć pojazd nie jest oznakowany".

  • 39. Data: 2020-08-31 13:38:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 13:15, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > skoro gość z busa miał czas, aby Ci "siedzieć na dupie" czyli chwilę to
    > musiało trwać, zjechać na prawy pas, posunąć pogaduszki z żoną, zajechać

    Jechałem lewym pasem z kilometr. Cały czas jechałem lewym pasem, gdyż
    ponieważ na prawym albo ktoś jechał wolniej i go wyprzedzałem, albo
    jechał szybciej i dlatego nie mogłem zjechać na prawy, albo ktoś
    hamował, bo zbliżał się do wjazdu na posesję, na którą przypuszczalnie
    chciał wjechać, albo ktoś właśnie stał z wystawionym ryjem i czekał jak
    się wbić wyjeżdżając z posesji, albo autobus z włączonym kierunkowskazem
    czekał na możliwość wyjazdu z zatoki. Itd., itp. Na ulicy był ruch, a
    nie tylko ja i siedzący mi na dupie miniwaniarz. Faktycznie mam zwyczaju
    zjeżdżać na prawy, żeby wbić się w wyjeżdżający z zatoki autobus tylko
    dlatego, że jadącemu mi na dupie miniwaniarzowi bardzo śpieszy się na
    promocję do biedronki. Jeżeli on chce koniecznie wyprzedzać, to na
    dwujezdniowej może mnie wyprzedzić prawym pasem.

> [...]
    > całkiem inne niż jadącego za Tobą samochodu. To, że Twój prędkościomierz
    > pokazuje 56km/h nie oznacza, że jadącemu za Tobą kierowcy nie pokazuje

    No ale ja mam dwa prędkościomierze - wbudowany w samochód i drugi w
    nawigacji. Mam ustawiony w samochodzie aktywny tempomat na 60 km/godz. i
    nawigacja pokazuje mi wtedy 54-56 km/godz. Dostosowując prędkość do
    obowiązujących na danym odcinku drogi ograniczeń kieruję się wskazaniami
    posiadanych przeze mnie prędkościomierzy, a nie wskazaniem
    prędkościomierza w innym pojeździe. Nie jestem złośliwy, nie jadę
    poniżej dopuszczalnej. Mógłbym sobie ustawić na tempomacie 50 i byłoby
    na nawigacji ok. 46-48.

  • 40. Data: 2020-08-31 13:41:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Teoretycznie.

    >Np. taki przepis, że należy wpuścić autobus wyjeżdżający z zatoki.

    Przepis obowiazuje tez na drodze dwupasowej, czyli po jednym w kazda
    strone.
    Masz sie zatrzymac i umozliwic :-)
    Aczkolwiek ... gdy dwa pasy w jedna strone ... to chyba mozna na lewy
    zjechac.
    Gorzej, gdy i autobus chce w lewo za chwile skrecic ...

> [...]
    >manewr zmiany pasa. Jeżeli jadę lewym i widzę, że z prawej strony
    >chce wyjechać z posesji, to ja nie zmieniam na prawy, żeby się w

    Ma obowiazek ustapic wszystkim co jada drogą, wiec masz pierwszenstwo.

    Poza tym - kogo ty chcesz wyprzedzac ze swoja predkoscia ? :-)

    J.