    Subject: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 31 Aug 2020 13:15:14 +0200

    Ale o co chodzi?

    Przyznałeś się, że dokonałeś wykroczenia "obowiązująca prędkość 50
    km/godz. Jechałem lewym pasem na tempomacie miałem ustawione 60 km/godz".

    Nie dość, ze samemu, świadomie przekraczałeś dozwoloną prędkość to
    poruszałeś się niezgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym, które w sposób
    jednoznaczny mówi:

    *Art. 16.*1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.

    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.

    Tylko nie piernicz, że zjechałeś na lewy pas tuż przed skrzyżowaniem,
    skoro gość z busa miał czas, aby Ci "siedzieć na dupie" czyli chwilę to
    musiało trwać, zjechać na prawy pas, posunąć pogaduszki z żoną, zajechać
    drogę i wyhamować przed światłami.

    Oczywiście nie usprawiedliwiam kierowcy busa, bo za takie coś to mu
    powinni zatrzymać PJ, ale pomyśl sobie, że na jezdni takich jak Ty
    patologicznych kierowców jest masa. Jak się uczepi lewego pasa to
    potrafi przejechać tak pół miasta i ma w dupie, że ktoś potrzebuje
    wyprzedzić czy zdążyć na zielone światło. Nie da się ani wyprzedzić
    prawym pasem, ani lewym, bo na prawym jadą inni z taką samą prędkością.
    Takich zawalidrogów spotykam prawie codziennie i nierzadko sam mam
    ochotę takiemu dać nauczkę. Niestety inni kierowcy na drodze nie są
    świadomi, że gnam przez miasto nie dlatego, że mam taką fantazję i
    ciężką nogę tylko jadę ratować ludzi lub ich dobytek, choć pojazd nie
    jest oznakowany.

    Weź też pod uwagę, że wskazanie Twojego prędkościomierza może być
    całkiem inne niż jadącego za Tobą samochodu. To, że Twój prędkościomierz
    pokazuje 56km/h nie oznacza, że jadącemu za Tobą kierowcy nie pokazuje
    np. 46km/h.

    No i jeszcze konsekwencje. On prawdopodobnie miał tylko wgnieciony lekko
    zderzak, który naprostował na miejscu. Ty zaś prawdopodobnie musisz dać
    auto do blacharza i do lakiernika.