  • 41. Data: 2020-08-31 13:59:07
    Temat: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 13:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup
    >
    > Teoretycznie.

    > Przepis obowiazuje tez na drodze dwupasowej, czyli po jednym w kazda
    > strone.
    > Masz sie zatrzymac i umozliwic :-)

    Czyli jadąc lewym pasem, widząc autobus w zatoce z włączonym
    kierunkowskazem mam zjechać na prawy i się zatrzymać przed zatoką? Okay,
    ale nie będę tego próbował w domu.

    > Aczkolwiek ... gdy dwa pasy w jedna strone ... to chyba mozna na lewy
    > zjechac.
    > Gorzej, gdy i autobus chce w lewo za chwile skrecic ...

    > Ma obowiazek ustapic wszystkim co jada drogą, wiec masz pierwszenstwo.
    >
    > Poza tym - kogo ty chcesz wyprzedzac ze swoja predkoscia ? :-)

    Tych, co jadą wolniej. Okazuje się, że są tacy. Szczególnie kiedy - jak
    tu już parę razy pisałem - co parę metrów jest wjazd/wyjazd do z posesji
    i o dziwo są tacy, co właśnie zmierzają do tych posesji i zwalniają
    przed zjechaniem na posesję.

  • 42. Data: 2020-08-31 14:07:09
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 13:18, Poldek pisze:

    > No ale co to znaczy "prawy wolny"?

    > Jeżeli w jadąc 60@50 chcę zjechać z lewego na prawy,
    A jak się znalazłeś na lewym?
    Bo zjechać na prawy powinieneś od razu po wyprzedzeniu delikwenta
    poruszającego się prawym pasem.

    A tego typu głupkowate pseudotłumaczenia, typowe dla każdego kapelusza,
    to sobie zachowaj dla miśków.....

  • 43. Data: 2020-08-31 14:13:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 13:23, Poldek pisze:

    > Np. taki przepis, że należy wpuścić autobus wyjeżdżający z zatoki.

    A co to ma wspólnego z jazdą lewym pasem?

    > Drugi przepis, to że należy zachować szczególną ostrożność wykonując
    > manewr zmiany pasa. Jeżeli jadę lewym i widzę, że z prawej strony chce
    > wyjechać z posesji, to ja nie zmieniam na prawy, żeby się w niego wbić.

    Tak, jeszcze z 1000 takich głupkowatych pretekstów możesz podać, żeby w
    swoim mniemaniu uzasadnić swoje łamanie przepisu.

  • 44. Data: 2020-08-31 14:15:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 13:59, Poldek pisze:

    > Czyli jadąc lewym pasem, widząc autobus w zatoce z włączonym
    > kierunkowskazem mam zjechać na prawy

    Nie - masz w ogóle na lewy nie wjeżdżać, a jeśli musisz, to wrócić na
    prawy od razu.
    Nie musisz oczekiwać do zatoczki autobusowej, ani aż ktoś będzie Cię
    chciał w końcu tym prawym wyprzedzić.

    A jeśli nie ogarniasz - to przesiądź się na ten autobus.

  • 45. Data: 2020-08-31 14:16:06
    Temat: Re: Agresywne.
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 13:24, Frakon pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <C...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nie łamie prawa.

    Łamie.

    >Policjanci go nie ukarali, ani nawet nie pouczyli..

    Bo go nie stanowią, a zeznań nie wynika, aby się w ogóle nim interesowali.

    > Które prawo złamał ?

    polskie

    > Zacytuj przepis !!!!!!

    Był cytowany.

  • 46. Data: 2020-08-31 14:24:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 31.08.2020 o 13:23, Poldek napisał:

> [...]
    > manewr zmiany pasa. Jeżeli jadę lewym i widzę, że z prawej strony chce
    > wyjechać z posesji, to ja nie zmieniam na prawy, żeby się w niego wbić.

    Już Ci wytłumaczono po wielokroć, że jesteś typowy dupek-zawalidroga,
    który tylko dla własnej wygody - bo autobus, bo wyjazd, bo dupa, bo
    sraka - utrudnia życie innym, więc tylko powtórzę: Twoim zasranym
    obowiązkiem jest poruszanie się prawym pasem, albowiem lewy pas służy
    tylko do wyprzedzania: wyprzedzisz autobus i zjeżdżasz apjać na prawy,
    choćby 200 metrów dalej był na prawym kolejny autobus. Że też głupi
    trafił na głupszego policjanta, który mu to puścił płazem, mając dowód
    przed oczami.

  • 47. Data: 2020-08-31 14:29:04
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 14:07, Cavallino pisze:

    > A jak się znalazłeś na lewym?
    > Bo zjechać na prawy powinieneś od razu po wyprzedzeniu delikwenta
    > poruszającego się prawym pasem.

    Jak bardzo od razu. Czy tak bardzo od razu, że nawet nie sprawdzając w
    prawym lusterku przed zjechaniem na prawy pas?
    Wyprzedzałem pojazd poruszający się prawym pasem.
    To był pojazd, który włączał się do ruchu z posesji i po wjechaniu na
    drogę zaczął przyspieszać. Kiedy ja go wyprzedziłem jadąc 60@50
    skontrolowałem w lusterku, czy już mogę zjechać na prawy. Wtedy
    zobaczyłem, że on się zbliża do mnie prawym pasem. Wyglądało że cały
    czas przyspiesza i faktycznie po chwili wyprzedził mnie prawym pasem.
    Kiedy mnie wyprzedził prawym pasem, to ja skontrolowałem w prawym
    lusterku, czy mogę już zjechać na prawy. Z tyłu nic w tym momencie nie
    zbliżało się prawym, więc kontrola do przodu, czy zjeżdżając na prawy
    nie wbiję się w kogoś i widzę pojazd z wystawionym ryjem chcący wyjechać
    z bocznej. Więc jadę stabilnie lewym pasem, mijam ten wyjazd i patrzę co
    dalej. Na prawym dalej kolejny wyjazd z posesji zasłonięty reklamą w
    postaci plandeki rozwieszonej na płocie dalej zatoka przystankowa i
    autobus, itd. itp. To nie jest droga ekspresssowa, tylko ulica w
    mieście, gdzie jest dopuszczalna prędkość 50 i co parędziesiąt metrów coś.

  • 48. Data: 2020-08-31 14:31:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sumie to ciekawe, czy Kawalino na czteropasmówce wyprzedza na trzeciego i
    natychmiast zjeżdża na prawy skrajny pas.

    -----

  • 49. Data: 2020-08-31 14:33:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 31-08-2020 o 14:29, Poldek pisze:

    > Jak bardzo od razu.

    Tak w połowie wyprzedzanego pojazdu już powinieneś zaczynać zmianę pasa
    na prawy, sygnalizowaniem, a 2 metry przed wyprzedzanym już przed niego
    wjeżdżać.

    Czy tak bardzo od razu, że nawet nie sprawdzając w
    > prawym lusterku przed zjechaniem na prawy pas?

    A co chcesz w nim sprawdzać?
    Czy ten którego właśnie wyprzedziłeś nagle nie zaczyna przyspieszać?
    Jak robisz to tak ślamazarnie, że ruszający gość zaczyna Cię wyprzedzać
    zanim Ty skończysz, to w ogóle tego nie rób.
    Jedź prawym cały czas, lewy nie jest dla Ciebie.

  • 50. Data: 2020-08-31 14:34:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2020-08-31 o 14:24, collie pisze:

> [...]
    > choćby 200 metrów dalej był na prawym kolejny autobus. Że też głupi
    > trafił na głupszego policjanta, który mu to puścił płazem, mając dowód

    A jak mam skręcić w lewo - prosto z prawego wyjechać tuż przed
    skrzyżowaniem?

    To co piszesz ma sens na ekspressowej/autostradzie, gdzie nie ma zjazdów
    w lewo.