    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Agresywne zepchnięcie z drogi @450 zł
    Date: Mon, 31 Aug 2020 13:38:48 +0200

    W dniu 2020-08-31 o 13:15, Uzytkownik pisze:
> [...]
    > poruszałeś się niezgodnie z Prawem o Ruchu Drogowym, które w sposób
    > jednoznaczny mówi:
    >
    > *Art. 16.*1. Kierującego pojazdem obowiązuje ruch prawostronny.
    >
    > 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    > krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    > zajmować więcej niż jednego pasa.
    >
    > Tylko nie piernicz, że zjechałeś na lewy pas tuż przed skrzyżowaniem,
    > skoro gość z busa miał czas, aby Ci "siedzieć na dupie" czyli chwilę to
    > musiało trwać, zjechać na prawy pas, posunąć pogaduszki z żoną, zajechać

    Jechałem lewym pasem z kilometr. Cały czas jechałem lewym pasem, gdyż
    ponieważ na prawym albo ktoś jechał wolniej i go wyprzedzałem, albo
    jechał szybciej i dlatego nie mogłem zjechać na prawy, albo ktoś
    hamował, bo zbliżał się do wjazdu na posesję, na którą przypuszczalnie
    chciał wjechać, albo ktoś właśnie stał z wystawionym ryjem i czekał jak
    się wbić wyjeżdżając z posesji, albo autobus z włączonym kierunkowskazem
    czekał na możliwość wyjazdu z zatoki. Itd., itp. Na ulicy był ruch, a
    nie tylko ja i siedzący mi na dupie miniwaniarz. Faktycznie mam zwyczaju
    zjeżdżać na prawy, żeby wbić się w wyjeżdżający z zatoki autobus tylko
    dlatego, że jadącemu mi na dupie miniwaniarzowi bardzo śpieszy się na
    promocję do biedronki. Jeżeli on chce koniecznie wyprzedzać, to na
    dwujezdniowej może mnie wyprzedzić prawym pasem.

> [...]
    > Takich zawalidrogów spotykam prawie codziennie i nierzadko sam mam
    > ochotę takiemu dać nauczkę. Niestety inni kierowcy na drodze nie są
    > świadomi, że gnam przez miasto nie dlatego, że mam taką fantazję i
    > ciężką nogę tylko jadę ratować ludzi lub ich dobytek, choć pojazd nie
    > jest oznakowany.
    >
    > Weź też pod uwagę, że wskazanie Twojego prędkościomierza może być
    > całkiem inne niż jadącego za Tobą samochodu. To, że Twój prędkościomierz
    > pokazuje 56km/h nie oznacza, że jadącemu za Tobą kierowcy nie pokazuje

    No ale ja mam dwa prędkościomierze - wbudowany w samochód i drugi w
    nawigacji. Mam ustawiony w samochodzie aktywny tempomat na 60 km/godz. i
    nawigacja pokazuje mi wtedy 54-56 km/godz. Dostosowując prędkość do
    obowiązujących na danym odcinku drogi ograniczeń kieruję się wskazaniami
    posiadanych przeze mnie prędkościomierzy, a nie wskazaniem
    prędkościomierza w innym pojeździe. Nie jestem złośliwy, nie jadę
    poniżej dopuszczalnej. Mógłbym sobie ustawić na tempomacie 50 i byłoby
    na nawigacji ok. 46-48.