  • 41. Data: 2009-01-24 15:16:23
    Temat: Re: Afera z dyskami Seagate B. 7200.11?
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "grzess" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:glf1nn$7p7$1@achot.icm.edu.pl...
    > Mój pierwszy Seagate miał 20GB i było to w 2000r., padl po kilku
    > miesiącach

    Miałem kiedyś 20MB, kontroler na ISA do tego bo nie było ATA i wysokość 2
    napędów 5'25.
    Zajefajny dźwięk przy odpalaniu tego :)

    Działał do końca, aż któregos dnia (jakieś 4 lata temu) coś mi strzeliło do
    łba, rozkręciłem go, odpaliłem popatrzeć na talerzyki i... dotknąłem
    pracującej głowicy. Piękny szlif tarczy.. Zreszta te tarcze grube diabelnie
    były i nawet ciężkie.

    No i w sumie moge potwierdzić... cienkie te Seagate robi dyski... tak łatwo
    je uszkodzić. Syf panie, syf...

    --
    Irokez

  • 42. Data: 2009-01-24 16:20:12
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > No i w sumie moge potwierdzić... cienkie te Seagate robi dyski... tak łatwo je
    > uszkodzić. Syf panie, syf...

    Nie porównuj starego z nowym produktem.

  • 43. Data: 2009-01-25 21:36:24
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    venioo pisze:

    > do .Peeter: od poczatku istnienia serii pod nazwa Barracuda wiadomo ze
    > dyski z tej serii trzeba omijac szerokim lukiem. Kiedys sie
    > przegrzewaly, pozniej problemy z palaca elektronika, dzisiaj czytamy, ze
    > firmware jest spaprany - powinni juz to przestac produkowac i sie nie
    > meczyc.

    Przesada. Jedyne dyski jakie mi padaly to byly IBM DTLA (2 szt. pod
    rzad). Za to Barracuda IV 40 GB byla najcichszym dyskiem 3,5'' jaki
    kiedykolwiek mialem, pracowala ladnych kilka lat w ciezkich warunkach
    bez zajakniecia.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 44. Data: 2009-01-25 21:48:09
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com>

    K pisze:

    > bzdury, bzdury, bzdury.... u5, u6 nieslyszalne? dobre... i do tego koszmarnie
    > wolne. natomiast ja do dzisiaj wkladam standardowo do roznych media center
    > jako dysk systemowy barracude IV, absolutnie bezawaryjny w miare szybki i
    > super cichy dysk... (uprzedzam ze do danych mam podpiety duzy dysk na usb)

    Potwierdzam. Mialem i U5 i Barracude IV - oba bezwawaryjne, pierwszy
    glosny i nie za ciekawy, za to drugi idealnie cichy (nawet gdy lezal
    obok komputera, nie bylo slychac nawet chrobotania).

    Gdy budowalem cichego PC i szukalem godnego nastepcy na SATA, polecono
    mi Samsunga SP1504C (250 GB) i niestety lipa - bardzo glosno buczy (caly
    czas) i wibruje, pomimo instalacji w obudowie Scythe Quite Drive. Caly
    efekt osiagniety poprzez uzycie pol-pasywnego zasilacza i pasywnego
    chlodzenia CPU zostal zniweczony.

    W.

  • 45. Data: 2009-01-25 21:48:32
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Wojciech Skrzypinski wrote:
    > Przesada. Jedyne dyski jakie mi padaly to byly IBM DTLA

    Mnie oczywiście padł słynny DTLA, poza tym do piachu poszły
    jeszcze u mnie dwa Fujitsu ze słynnej serii na łożyskach
    olejowych i leciwy Maxtor 20GB. Można powiedzieć, że słabo
    sobie poradził jeszcze WD800JB, gwizd łożysk słychać było
    w kuchni... :)

    __
    |__)_ _|_ _ _
    .| (-(-|_(-|

  • 46. Data: 2009-01-26 08:15:31
    Od: grafi <g...@x...poczta.onet.pl>

    qwerty pisze:

    > Nie wiem dlaczego ta firma jeszcze nie zbankrutowała.

    gdyby bankructwa byly powodowane opiniami w internecie, to "nic by nie
    bylo". Siedzielibysmy na kamieniu :)

    Od paru tyg. mocno eksploatuje 2x 500GB z 12 serii i to dopiero cisza...
    Osiagi tez niegorsze.

    grafi

  • 47. Data: 2009-01-26 10:36:17
    Od: Gargamel <d...@o...pl>

    Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> w wiadomości
    <news:497cde1b$0$29460$f69f905@mamut2.aster.pl> napisał/a:

> [...]
    > czas) i wibruje, pomimo instalacji w obudowie Scythe Quite Drive. Caly
    > efekt osiagniety poprzez uzycie pol-pasywnego zasilacza i pasywnego

    Gratulacje. Ja tak mam z żygejtem.
    Jedyna rada - w obudowe na dysk to dziadostwo i jako zewnętrzny poprzez
    e-sata puszczać kładąc na czymś miękkim...

    ps.: Że też mają czelność produkować dyski, których nie sposób używać
    zamontowanych wewnątrz obudowy komputera, oszuści...

    Pozdrawiam,
    Gargamel

    --
    Nie należy wyciągać świni z gówna, bo jej jest tam dobrze.

  • 48. Data: 2009-01-26 13:23:41
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    Gargamel wrote:
    > ps.: Że też mają czelność produkować dyski, których nie sposób używać
    > zamontowanych wewnątrz obudowy komputera, oszuści...

    I co gorsze, produkują obudowy, których nie sposób używać bez montowania
    dysku na jakichś miękkich patentach, bo najmniejsze wibracje przenoszone
    są tak, że robi się z nich potężne buczenie (np. Chieftec LCX)...

    __
    |__)_ _|_ _ _
    .| (-(-|_(-|

  • 49. Data: 2009-02-02 00:33:07
    Od: MM <s...@s...invalid>

    MM <s...@s...invalid> wrote:

    > Ma ktoś może firmware SN06? Czy operacja się udała i pacjent przeżył?

    Uff. Po długich i ciężkich bojach udało się wydobyć od supportu Seagate
    firmware SN06 dla ST31000340NS. Plik (bootowalny obraz ISO) co do bitu
    identyczny, jak wcześniej nieoficjalnie znaleziony na chińskim forum
    (datowany 18 grudnia).

    Sprawdzone póki co na jednym dysku - aktualizacja się udała, nowy
    firmware działa ale niestety znacząco psuje wydajność w mojej dość
    specyficznej konfiguracji (wynik "hdparm -t" spada o około połowę).
    Pewnie przyjdzie poczekać na kolejne poprawki...

    Co polecacie w zamian - WD RE2-GP, RE3 czy może jeszcze coś innego
    (do pracy ciągłej, w miarę niezawodne)?

    pozdrawiam
    MM

  • 50. Data: 2009-02-06 12:18:35
    Od: k...@g...com

    On 23 Sty, 10:07, MM <s...@s...invalid> wrote:
> [...]
    ews.jsp?DocId=207931

    > Co gorsza, nie tylko 7200.11, ale również "serwerowych" ES.2 (droższych,
    > wydawałoby się że powinny przechodzić surowszą kontrolę jakości).  Mam
    > takie, póki co działające, firmware SN04 i SN05, Seagate podaje na
    > swojej stronie że jest poprawiona wersja SN06, ale nie dają ściągnąć,
    > tylko trzeba im wysłać maila z prośbą.  Mail wysłany wczoraj, "ES.2"
    > w temacie tak jak sobie życzyli... - i jak na razie nie byli łaskawi
    > odpowiedzieć, więc pozostaje backupować i nie wyłączać maszyn.
    >
    > Ma ktoś może firmware SN06?  Czy operacja się udała i pacjent przeżył?

    oto link do nowych firmware

    http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/se
    arch.jsp?DocId=207963

    Zrobilem upgrade do kilkunastu dyskow w wiekszosci 500GB jedna 750GB i
    kilka 1T
    pacjenci sa zdrowi :)

    Jedyny problem wystepuje z kontrolerami Adaptec - program flashujacy
    nie wykrywa na nim dysku