  • 31. Data: 2014-12-07 12:59:32
    Temat: Re: Aero2
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Dec 2014 11:51:35 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...

    > To nie mozna było wprowadzic capci powyzej jakiegos downloadu?
    > Znowu wylano dziecko z kąpielą?

    W warunkach bylo cos takiego "i nie bedzie ograniczen innych niz
    stosowanych w platnym dostepie".

    Ale mam wrazenie ze cos podobnego bylo - pare razy nie chcial kapcia -
    czyzby w zaleznosci ile danych poszlo w poprzedniej sesji ?

    > Znaczy Solorz dobrodziej?

    Akurat przy sciaganiu predkosci czesto podobne ...

    J.

  • 32. Data: 2014-12-07 14:32:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:

    > Ale rozumiesz, ze to co było za darmo jest teraz za 5zł? A za darmo
    > pogorszyło swoje warunki?
    > Bo ja nie rozumiem, jak mozna sobie tłumaczyc, ze gorsze jest tak samo
    > dobre no chyba ze sie konkuruje z ta usługa.
    >
    > No i najwazniejsze pytanie - naprawde nie dało sie wyfiltrować uzytkowników
    > p2p w inny sposób? Bo jak rozumiem - to o nich chodziło w tej zmianie?

    Wydaje mi się, że wprowadzenie kapcia miało na celu przede wszystkim
    pozbycie się takich, co logują się do sieci, zajmują cenne numery IP,
    których pula jest ograniczona i tak sobie okupują. Np. systemy do
    monitoringu, tablety leżące na stole, z których nikt nie korzysta kilka
    dni, routery stojące cały czas na on itp.

  • 33. Data: 2014-12-07 14:51:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 07 Dec 2014 14:32:19 +0100, Poldek napisał(a):
    > Wydaje mi się, że wprowadzenie kapcia miało na celu przede wszystkim
    > pozbycie się takich, co logują się do sieci, zajmują cenne numery IP,
    > których pula jest ograniczona i tak sobie okupują.

    Czekaj czekaj - przeciez tam chyba jest proxy, ktore wypuszcza pod
    jednym numerem ?

    Ja tam mysle ze wprowadzenie mialo na celu polepszenie wynikow Plusa
    :-)

    J.

  • 34. Data: 2014-12-07 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Ale mam wrazenie ze cos podobnego bylo - pare razy nie chcial kapcia -
    > czyzby w zaleznosci ile danych poszlo w poprzedniej sesji ?

    o to mozna było czy nei mozna?

    > Akurat przy sciaganiu predkosci czesto podobne ...

    Podobne do czego?

  • 35. Data: 2014-12-07 15:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Wydaje mi się, że wprowadzenie kapcia miało na celu przede wszystkim
    > pozbycie się takich, co logują się do sieci, zajmują cenne numery IP

    Powaznie?
    Numery IP to jest problem?

  • 36. Data: 2014-12-07 16:11:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Z ograniczeniami. Tzn kapec ogranicza, nie nowa oplata.

    straszne ogranicza backupowanie internetu. Bo transferu nie.

    go tylo bezpłatny

    > A gdzies to wyczytal ?
    > Nic takiego w koncesji nie pisze :-)

    zwykle w wydanej koncesji już się nic nie pisze.
    A co jest napisane? zacytujesz?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2014-12-07 16:31:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 15:11:59 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > zwykle w wydanej koncesji już się nic nie pisze.
    > A co jest napisane? zacytujesz?

    http://www.uke.gov.pl/rezerwacja-czestotliwosci-dla-
    aero-2-sp-z-oo-10361

    Gdzie tam widzisz socjalny ?
    Ma byc "nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet"

    I jedyne co budzilo moje watpliwosci to dolne ograniczenie predkosci
    na uzytkownika - a co robic, jak uzytkownikow bedzie wielu i z
    minimalna predkoscia i tak przekrocza 20% pojemnosci sieci ?
    Powiedziec "BDI zajety, sprobuj pozniej" ?

    Punkt c) moze budzic watpliwosci
    c) jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla
    użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej
    idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika
    korzystającego z usług odpłatnych,

    Bo teraz protokol wymaga podania kodu z kapcia :-)
    No ale to juz UKE w zasadzie zatwierdzil, tzn nie widzi naruszenia.

    J.

  • 38. Data: 2014-12-07 17:52:46
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-12-07 o 15:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Powaznie?
    > Numery IP to jest problem?

    Rzniesz głupa, czy nim po prostu jesteś? Znam fachofcóf co to na aero
    stawiali monitoringi, kamery ip i serwery.

  • 39. Data: 2014-12-07 18:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jingiel x...@x...xx ...

    > Rzniesz głupa, czy nim po prostu jesteś?

    Ojojoj - rodzicom się wychowanie nie udało?
    Może zgłoś sie z reklamacjami do poprawki...

    > Znam fachofcóf co to na aero
    > stawiali monitoringi, kamery ip i serwery.

    No i?
    To że tak było jest dowodem na to że IP brakuje?
    Czyli to ze kazdy oddycha jest dowodem na to ze brakuje tlenu?

  • 40. Data: 2014-12-07 19:09:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Budzik wrote:
> [...]
    > To że tak było jest dowodem na to że IP brakuje?
    > Czyli to ze kazdy oddycha jest dowodem na to ze brakuje tlenu?

    Dowodem jest to, że co jakiś czas, w miarę jak przybywało aktywnych kart
    pula IP robiła się za mała i zaczynała się niemożność połączenia. Jak
    już sytuacja dochodziła do apogeum, to Solorz dorzucał do puli parę tysi
    nowych numerów IP i przez jakiś czas było super. Potem piosenka leciała
    od nowa.