    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Adobe CS2
    <kd188f$9of$1@node2.news.atman.pl> <kd1bfc$ifl$1@news.task.gda.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <kd1qpn$7l2$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <50f51682$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <50f59b56$0$1225$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <50f5b567$0$1296$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 15 Jan 2013 22:54:44 GMT

    On 2013-01-15, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > To znaczy że tylko kilka procent firm posiada legalne programy? Bo o

    Kilka % piratów "w wieku lat nastu" wybiera zawód związany
    z ukradzionym za młodu oprogramowaniem.

    > takim rynku mowa, egzekwowanie wymogu, by Kowalski kupił szopa do fotek
    > z ajfona sprawi, że Kowalski wybierze Gimpa.

    I słusznie, bo to dobry program (choć terminu "ergonomia" chyba
    jeszcze tam nie odkryli).

    > To jest zresztą główny argument przeciwko bezmyślnej walce z piractwem -
    > jeśli nie będzie się dało buchnąć, to po prostu znajdzie się darmową
    > alternatywę. A nie do końca Adobe i innym o to chodzi.

    Chodzi chodzi. Duże firmy - wbrew temu, co ktoś pisał w tym wątku,
    biorą odpowiedzialność za swój soft. I nie chodzi tylko o wsparcie
    i helpdesk, ale też np. o organizowanie szkoleń. Nie wiem czy jest
    to przypadek Adobe, ale Autodesk i producenci jeszcze bardziej
    nastawieni na klienta profesjonalnego, chętnie rozsyłają swoich
    trenerów do firm i placówek naukowych.
    A jak coś nie działa, to dzownisz i robią Ci patcha, a czasem
    lecą z USA, żeby skonfigurować kompa :).
    Oczywiście możesz wybrać Blendera i GIMPa, ale brutalna
    rzeczywistość jest taka, że wtedy jesteś skazany na:
    a) "GIMP for dummies"
    b) fora użytkowników, gdzie po 3 dniach szukania możesz znaleźć wątek
    z podobnym problemem; a może nawet hobbystę, który w marne 2 lata
    napisze potrzebną poprawkę :)

    > No i co? Niby gdyby musieli to kupić to by to kupili? Jak hobby jest
    > zbyt drogie, to się je zmienia albo znajduje tańsze rozwiązania.

    Nie bronię ich. To był argument do wcześniejszej sugestii, że jak ktoś
    za młodu kradnie, to może potem kupi. Nie kupi :).

    pozdrawiam,
    PK