  • Data: 2013-01-15 19:36:54
    Temat: Re: Adobe CS2
    Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-15 19:06, PK wrote:

    > Ale na czym polega Twój problem?
    > Autodesk robi oprogramowanie do zastosowań profesjonalnych
    > i sprzedaje go za cenę dostosowaną do budżetów firm, a nie
    > studentów.
    >
    > Tekstem o "ctrl+c i ctrl+v" zdradzasz swoją niedojrzałość, więc
    > nie będę go komentował.

    No widzisz, popelnilem ten blad i odnioslem sie do porownania softu z
    Boeingiem, ktore wg mnie jest mocno kula w plot.

    > Koszt licencji 3dsmaxa będzie małą pozycją w budżecie przeciętnej
    > kampanii reklamowej dużej firmy. O zastosowaniach przemysłowych
    > czy budowlanych nawet nie wspominając.
    > Przyjmij to do wiadomości: 16kPLN to naprawdę nie jest duża kwota.
    >
    > Powtarzam: 3dsmax kosztuje tyle, ile miesiąc pracy wykwalifikowanego
    > użytkownika.

    Piszesz to opierajac sie na konkretnej podstawie? To przecietne
    wynagrodzenie dla takiego czlowieka?
    Autodesk sprzedaje kobyle czy ktos tego chce czy nie. Wydaje sie, ze
    znasz ten temat wiec powienienes wiedziec, ze na kampaniach reklamowych
    zastosowanie tego programu sie nie konczy. Dochodzi do tego tworzenie
    obiektow do gier czy wszelkiej masci wizualizacje. Nie wszystko zaraz
    musi miec dochod Shreka.

    Jednak juz wczesniej wspomnialem, ze nie chodzi nawet o cene samego
    programu a wymuszanie subkrypcji poprzez brak wstecznej kompatybilnosci
    plikow. Moze Tobie taka polityka sie podoba, ja jednak zamiast rozgi
    wole marchewke w postaci przykladowo usunietych w koncu bugow czy
    faktycznie uzytecznych funkcji.

    > PS kosztuje ~3000 zł, czyli tyle, ile fotograf na ślub w dużym mieście.

    > ?

    Odnosisz sie do wysokobudzetowych produkcji, powtarzam jeszcze raz 3ds
    max jest bardzo wszechstronnym narzedziem a Autodesk w swojej chciwosci
    zlikwidowal VIZa, ktory bardzo dobrze sie sprawdzal w niszy
    architektonicznej, ktora zapewne nie jest tak dochodowa jak reklama 3d.

    > I na czym polega to zmuszanie? Poprzednia wersja przestaje działać
    > po wypuszczeniu kolejnej?

    Nawet tego nie sugeruj, patrzac na soft do nawigacji np Automape moga
    sie i o takie rozwiazanie pokusic.
    Brak kompatybilnosci wstecznej plikow oraz cena aktualizacji z wersji
    sprzed 2010 wynoszaca 13800zl to tak naprawde zmuszanie.