  • Data: 2013-01-15 14:37:16
    Temat: Re: Adobe CS2
    Od: atm <...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-15 14:08, Polak Catholic wrote:

    > Jakiś czas temu Sąd w Niemczech rozprawił się z tzw licencjami OEM na
    > korzyść użytkownika, tzn. wg orzeczenia można było je legalnie
    > odsprzedawać. O ile pamiętam dotyczyło to oprogramowania dołączanego do
    > sprzętu.
    > Oczywiście Polski to normalne orzeczenie nie dotyczyło. Z tego
    > orzeczenia wynikało, że zapisy w licencji nie zawsze są zgodne z
    > obowiązującym prawem w danym kraju. W świetle powyższego zastanawiano się,
    > czy jakby w licencji był nakaz codziennych modłów do Kryszny, to każdy
    > użytkownik danego programu musiał się do tego zapisu stosować.
> [...]

    Tak, wiem ze zdarza sie iz licencje firm software'owych nie sa zgodne z
    prawem obowiazujacym w danym kraju. Jednak jak sam zauwazyles, w
    Niemczech sprawa rozbila sie o sad. Jak myslisz, ile osob bedzie
    zainteresowanych egzekwowaniem swoich praw odnosnie softu w sadzie?
    Druga rzecz, nawet jesli wg obowiazujacego prawa moglbym odsprzedac
    licencje innej osobie (wbrew licencji tworcy oprogramowania) ilu
    znajdzie sie chetnych, swiadomych ze moze to byc mina, ktora w wypadku
    kontroli moze wiazac sie z nieprzyjemnosciami lub skonczyc sie w sadzie?
    Unia lubi wszystko regulowac, przydalaby sie tutaj wlasnie taka odgorna
    regulacja. Co wiecej, dla mnie jako uzytkownika byloby idelanym
    rozwiazaniem gdyby oprogramowanie bylo traktowane wlasnie jak narzedzie,
    ktore moge nabyc, odsprzedaz, wypozyczyc itd. Tak jak moglbym postapic
    bez tlumaczenia sie z np aparatem fotograficznym.
    Jak to sie ma do ksiazek i plyt CD? Czy sprzedaz uzywanych egzemplarzy
    na Allegro jest lamaniem prawa? Jesli nie, to co powoduje ze soft znow
    jest w pozycji swietej krowy?