  • Data: 2014-04-09 03:05:30
    Temat: Re: Adapter ATA & USB
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-07 23:57, JoteR pisze:

    > Jaki adapter? Bo to ustrojstwo z linku od czcigodnego handlarza z (za
    > przeproszeniem) Allegro to jakiś chiński "nołnejm", więc ciężko
    > stwierdzić, co tak w zasadzie chcesz kupić [*]

    > Sama przejściówka jako taka raczej nie ma jak zagrozić dyskowi, w
    > odróżnieniu od zasilacza. Generalnie - tego typu adaptery sygnowane
    > przez firmę Unitek (Y-103 lub Y-102 - ten drugi bez SATA) działają do
    > tej pory, podobnie jak dołączone do nich zasilacze

    I ja polecę Uniteka. Co prawda niektórzy nie polecają sprzętu tej firmy,
    bo są na rynku identyczne przejściówki no name, które wyglądają jak
    Uniteki i można się przypadkiem naciąć, ale jak się nie ma co się lubi...

    Od ładnych paru lat lat (5-6, może 7 lat) mam taki adapter w domu i od
    czasu do czasu podłączam do niego stare dyski IDE. Przejściówka, jak i
    sam zasilacz (odpukać), działa, choć czasem, gdy wtyczka micro USB
    przypadkiem zostanie poruszona to może adapter zniknąć z listy urządzeń
    USB w menadżerze urządzeń Windows. Są jakieś luzy w gnieździe, dlatego
    trzeba bacznie zwracać uwagę, czy wtyk jest odpowiednio mocno wetknięty.
    Inaczej podczas nagrywania/kopiowania plików mogą nam zniknąć dane.
    Radzę więc uważać (szczególnie przy dyskach NTFS z opóźnionym zapisem).
    Zdarzyło mi się to kilka razy. Niektóre starsze dyski też mogą nie lubić
    się z tymi przejściówkami, ale Uniteki są raczej sprawdzone. Lepiej
    kupić taki, niż "no name".

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/