  • Data: 2010-07-01 14:17:56
    Temat: Re: Ada student contest
    Od: "Tadeusz Olszewski" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i0i66a$fn2$2@node1.news.atman.pl...

    > A jakby studia były płatne, to co to by zmieniło. Więcej studentów też =
    > więcej kasy. Jak zmusić uczelnie by szły w jakość? Może trzeba by
    > wprowadzić system oceniania wykładowców.
    >
    > --
    > Mateusz Bogusz

    Jakby wszystkie studia były płatne to nie byloby takiego pijaństwa wsród
    studentów, jak obecnie, tylko większa dbałość o wydawane pieniądze rodziców,
    podczas studiowania.
    A skoro dbałość o pieniądze to także większe wymogi wobec profesorów, nie
    tylko studentów ale i władz [właściciela] uczelni, nie byloby profesorów,
    którzy nic nie robią.
    Proponuje zapoznać się z tematem pt. Lista szanghajska.

    Krótki cytat za: http://www.bibula.com/?p=16306
    [Nauki ścisłe, obliczone na rozwój nowych technologii, wymagają potężnego
    finansowania. Jeżeli w czołówce najlepszych uczelni świata znajdują się
    uczelnie amerykańskie, to nieprzypadkowo. Albowiem Stany Zjednoczone
    postawiły na rozwój nauki i techniki w sposób zdecydowany. Ale uwaga! Chodzi
    tu przede wszystkim o szkolnictwo prywatne, a nie państwowe. Szkolnictwo
    państwowe to jest socjalizm, a socjalizm oznacza obniżenie poziomu i wyciek
    funduszy poza właściwy obszar edukacji.

    W pierwszej dwudziestce omawianej listy znajduje się aż 17 uczelni
    amerykańskich. Wszystkie uczelnie amerykańskiej poczynając od uznanego za
    najlepszy Harvard University, to są uczelnie prywatne. System amerykański
    chroni prywatne szkolnictwo, a polega to na tym, że opłaca się donatorom i
    mecenasom przekazywać potężne, wielomilionowe środki na rozwój uczelni.
    Posiadanie własnych funduszy oznacza możliwość i wolność prowadzenia badań.
    Jeśli natomiast losy uczelni zależałyby co chwila od nastrojów urzędnika
    państwowego, od ideologii nowej ekipy rządzącej, od nacisków zewnętrznych,
    to żadna instytucja nie jest w stanie prowadzić długofalowych badań
    zakrojonych na szeroką skalę. Jest to po prostu niemożliwe. ....]

    Ale jak znam życie to pewnie zaraz usłyszę, że u nas to się nie sprawdzi,
    że nie jest to sprawiedliwe społecznie i takie tam pier....

    Pozdrawiam
    Tadeusz