    From: Maciej Sobczak <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada 95 - darmowa ksi żka po polsku
    Date: Tue, 6 Jul 2010 13:42:06 -0700 (PDT)

    On 6 Lip, 20:41, A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Z keiszeni podatnika?...

    A może z kieszeni wszystkich linii lotniczych? Szczerze mówiąc, nie
    mam pojęcia.

    (A biorąc pod uwagę ile pieniędzy podatników poszło w "komercyjne"
    banki w wychwalanym przez Ciebie USA, to nie bardzo rozumiem Twój
    argument.)

    > A jak sie nie nadaje, to co?...

    Zachodzi podejrzenie, że się nadawał, skoro się zgłosił. Człowiek, z
    którym rozmawiałem, nic nie wspominał o porażkach, raczej miał dobre
    doświadczenia.

    > I co on bedzie umial z Ady po 3
    > tygodniach?

    No właśnie - tygodniach. W innym poście popłynąłeś z argumentami
    zbudowanymi wokół 3 miesięcy. Chodzi o 3 tygodnie.

    Co będzie umiał? Zastanówmy się najpierw, co ma umieć.
    Nowy pracownik w dużym projekcie nigdy nie będzie dopuszczony do
    samodzielnego pisania kodu od pierwszych dni zatrudnienia (jeżeli tak
    jest, to w projekcie jest chaos).
    Czyli programista *nie musi* umieć pisać od razu. Wystarczy, że będzie
    szybko umiał czytać - to mu pozwoli wdrożyć się w projekt, później
    robić coś pod okiem kogoś bardziej doświadczonego, w końcu samemu coś
    pisać. Nauka technologii może iść w parze z nauką danego projektu. Na
    początku potrzebne jest minimum i zgodnie z doświadczeniem ludzi, z
    którymi rozmawiałem, to minimum można mieć po 2-3 tygodniach -
    zwłaszcza, że w poważnym projekcie i tak nie używa się całego języka,
    tylko jakiegoś jego wybranego podzbioru.

    To zadziała pod warunkiem, że zawodnik ma odpowiednie podstawy. To
    oczywiste.

    > Gdybym ja tak zrobil, dostalbym silnego kopa w dolna czesc ciala.

    Nie mam co do tego wątpliwości. Już ustaliliśmy, że zajmujesz
    relatywnie niskie stanowisko...

    > Chyba zyjemy w jakichs innych swiatach.

    Na pewno. Ty żyjesz w świecie, gdzie pieniądze podatnika wtłacza się w
    ratowanie nierentownych firm komercyjnych, gdzie, dla przykładu, 3-
    miesięczne szkolenie jednego pracownika kosztuje 100000 dolarów
    (absurdalna wartość z innego Twojego postu).
    Zdecydowanie ja żyję w innym świecie. U nas firmy bardziej dbają o
    swoje finanse.