  • Data: 2010-07-06 07:33:03
    Temat: Re: Ada 95 - darmowa ksi żka po polsku
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-06, Wit Jakuczun <w...@g...com> wrote:

    > Biednie? Wręcz przeciwnie. Wyobraź, że chcesz założyć firmę, która
    > będzie sprzedawać np. ERPa. Jesteś wielbicielem Ady więc napisałeś to w
    > Adzie. Po paru sukcesach sprzedażowych okazuje się, że musisz zatrudnić
    > programistów. Ile kandydatów znajdziesz?
    > A teraz wyobraź sobie, że napisałeś ERPa w Javie. Widzisz różnicę?

    No widzę. W przypadku Ady nie grozi zatrudnienie kretyna, który zjebie
    pół systemu. Znaczy, signal to noise ratio (gdzie sygnałem jest dobry
    programista, a szumem głupi klepacz kodu) jest znacznie wyższe.

    Poza tym wtedy raczej nie szukasz kogoś kto Adę zna, tylko kogoś kto
    jest jej się w stanie szybko nauczyć.

    > Ja mam doświadczenia z innym niszowym językiem: Prologiem. Nie ma na
    > rynku ludzi, którzy potrafią pisać w tym języku. A jak są to są bardzo
    > drodzy (bo język nietypowy), bo albo chcą dużo albo trzeba ich edukować.

    W przypadku systemu ERP w Adzie i tak nowozatrudniony programista musi
    poświęcić sporo czasu na opanowanie architektury systemu. Tak na oko
    nieco więcej niż na samą naukę języka.

    A Prolog to trochę inne podejście do programowania. To nie jest
    przestawianie się między dwoma językami imperatywnymi, gdzie można
    przenieść większość znanych sobie chwytów, tylko zmiana całego
    paradygmatu programowania.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot