    From: Wit Jakuczun <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Ada 95 - darmowa ksi żka po polsku
    Date: Tue, 06 Jul 2010 08:33:56 +0200

    W dniu 2010-07-05 23:34, Maciej Sobczak pisze:

    > Czyli argument statystyczny. OK, to też jest jakiś argument.

    Proponuję, żebyś podał definicję "niszowego" języka bo rozmowa zaczyna
    przypominać grę w ping-ponga.

    > Mało. No i? Dobrej muzyki też jest mało w porównaniu do kiepskiej. Co
    > dalej z tą wiedzą zrobić?

    No i o takiej muzyce mówi się "niszowa". Potocznie...

    > Ależ ja właśnie o tym. Wszystkie argumenty, które podałeś, są natury
    > statystycznej i nie mają kompletnie żadnego wpływu na osobiste decyzje
    > programistów - o ile mogą takie decyzje podejmować.

    Co ma niszowość języka do osobistych wyborów Pana Kazia?

    Gdzie Andrzej napisał, że Ady nie warto się uczyć? On przecież napisał,
    że Adę bardzo ceni.

    > To trochę biednie, nie?

    Biednie? Wręcz przeciwnie. Wyobraź, że chcesz założyć firmę, która
    będzie sprzedawać np. ERPa. Jesteś wielbicielem Ady więc napisałeś to w
    Adzie. Po paru sukcesach sprzedażowych okazuje się, że musisz zatrudnić
    programistów. Ile kandydatów znajdziesz?
    A teraz wyobraź sobie, że napisałeś ERPa w Javie. Widzisz różnicę?

    Ja mam doświadczenia z innym niszowym językiem: Prologiem. Nie ma na
    rynku ludzi, którzy potrafią pisać w tym języku. A jak są to są bardzo
    drodzy (bo język nietypowy), bo albo chcą dużo albo trzeba ich edukować.

    Właśnie to jest niszowość, o której pisze Andrzej. Ty piszesz o czymś
    innym i jakby obok tego co pisze Andrzej.

    Pozdrawiam,
    Wit Jakuczun