  • Data: 2010-12-03 14:02:22
    Temat: Re: Abs zawiódł
    Od: Karolek <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-03 13:56, z pisze:

    > Zauważam nową teorię: "ABS jest do śliskiej nawierzchni. Na lodzie nie
    > używać" To jakiś absurd.

    Absurd to jest to co piszesz i to co myslisz o systemie ABS.
    ABS odblokowuje ci kola nie po to abys sie szybciej zatrzymal.

    > Gdzie jest ta cienka granica za którą zaczyna
    > się lód? :-)

    Na sniegu tez dluzej hamuje niz bez ABSu.

    > Co mam robić następnym razem?

    Najpierw to proponowalbym nauke jazdy na np. sniegu.

    > Odpuścić żeby jednak ABS spróbował zadziałać
    > Czy lepiej delikatnie na granicy jego działania?

    Odpuscic hamulec i ominac przeszkode jezeli to mozliwe, jezeli nie, to
    pozostaje Ci tylko hamowac do samego konca.

    > PS. To wszystko oczywiście w przypadku kiedy jest czas na decyzję :-)
    > W opisywanej prze zemnie sytuacji to było dosłownie 2-3 sek.
    > W mordę... się człowiek przełamał żeby cisnąć na hamulec a teraz...
    > Tak czy siak. Nie podobają mi się te opony. Bieżnik głęboki ale to już 3
    > zima jest. Może guma już stara. :-(

    Na lod to musisz kupic sobie takie z kolcami, kazde inne zachowaja sie
    podobnie do tych co masz teraz.

    --
    Karolek