    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ATxmega z USB
    Date: Sun, 17 Jul 2011 15:14:02 +0000 (UTC)

    Pan Mirek napisał:

    > Oczywiście nie na zasadzie "miliony much nie mogą się mylić", tylko
    > uważam, że skoro językowcy mówią, że to niepoprawnie, to tym bardziej
    > my inżynierowie, technicy nie powinniśmy używać nieprecyzyjnych czy
    > niepoprawnych określeń, bo i tak jest zbyt dużo nieporozumień.

    Dlaczego właściwie profesor od języka ma dobierać słowa inżynierowi
    od prądu? Te wszystkie tranzystory, warystory, kompilacje itd. wzięły
    się stąd, że ktoś wymyślił coś nowego i nadał temu nazwę. Pro publico
    bono. Optymalizacja jako proces osiągania rozwiązań optymalnych jest
    słowem dość nowym. Pojawiła się potrzeba istnienia słowa "optymalny".
    Wygodnie jest, gdy ten przymiotnik jest stopniowalny ma charakter
    "analogowy", a nie binarny. Inaczej staje się mało użyteczny i może
    być zastępowany innymi słowami (co zauważył prof. Doroszewski, którego
    tu cytowano). Moje bicie piany też bieże się z potrzeby -- aby ośmielić
    innych do używania języka w sposób precyzyjny i wygodny, aby przestrzec
    przed poddawaniem się dyktatowi poprawnościowemu.

    --
    Jarek