  • 1. Data: 2010-10-11 17:32:33
    Temat: ATmega64 i SD
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Witam
    czy ktoś robił taki układ z 74HCT245 zasilanie procesora 5 V a SD 3,3V . Jak
    ustawić piny 1,19 bo się pogubiłem :(
    Marek S

  • 2. Data: 2010-10-13 20:29:57
    Temat: Re: ATmega64 i SD
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-11 19:32 Marek S napisał(a):

    > czy ktoś robił taki układ z 74HCT245 zasilanie procesora 5 V a SD 3,3V . Jak
    > ustawić piny 1,19 bo się pogubiłem :(

    Jeżeli gadasz z kartą SD interfejsem SPI to kierunek wszystkich linii
    sygnałowych jest stały. Czyli kierunek linii (pin 1 DIR) ustawiasz
    stały, np. podpinając do VCC natomiast sterowanie włączeniem bufora (pin
    19 /G) podpinasz do procesora i wystawiasz tam zero na czas gadania z
    kartą. Przy takim ustawieniu sygnały przechodzą przez bufory w kierunku
    A->B i tak musisz podpiąć linie sygnałowe (uwaga na MISO, którą dane idą
    od karty do proca).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-10-13 20:36:31
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Tak zrobiłem i nie gada . MISO jedynie nie jest buforowane. pin 1 i 19 na
    stałe do masy.
    Marek S

  • 4. Data: 2010-10-13 20:44:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-13 22:36 Marek S napisał(a):

    > Tak zrobiłem i nie gada . MISO jedynie nie jest buforowane. pin 1 i 19 na
    > stałe do masy.

    A zasilanie bufora dałeś prawidłowo 3V3?

    Może dla odpalenia samej komunikacji z kartą zasil procesor napięciem
    3V3 i zrezygnuj na chwilę z bufora. Potem jak już zadziała spokojnie
    wrócić do ulubionych 5V i zaczniesz walkę z buforem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2010-10-13 20:54:36
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    Wiec tak , na adapterze z opornikami i zenerkami chodziło, tyle że dość
    wolno . Zasilanie buforka jest 3V3 oczywiście . Dałem pullup do 3V3 po
    stronie karty , potem po stronie procesora i nic .
    Marek S

  • 6. Data: 2010-10-15 09:34:38
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    używam pinów do sterowania klawiatura i do komunikacji z SD . Wszelkie
    schematy mi znane wymuszają na procesorze stan niski wiec nie działa
    klawiatura . Pomyślałem o zastosowaniu wtórników emiterowych na liniach
    nadających , docelowa częstotliwość transmisji to 8MHz , czy tranzystor typu
    BC 547 da sobie z tym rade ?
    Marek S

  • 7. Data: 2010-10-16 11:53:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-15 11:34 Marek S napisał(a):

    > używam pinów do sterowania klawiatura i do komunikacji z SD . Wszelkie
    > schematy mi znane wymuszają na procesorze stan niski wiec nie działa
    > klawiatura .

    Ale co niby wymusza stan niski i gdzie?

    Klawiaturę (nie matrycową) rzeczywiście tak się podłącza najczęściej aby
    przyciski zwierały linie danych do masy. Ale nic nie stoi na
    przeszkodzie aby przyciski zwierały linie danych (z pullup-em) do
    jeszcze innej linii, którą sterujesz z procesora. Wtedy możesz na niej
    wystawić HiZ i naciskanie klawisza na nic nie będzie wpływać. A
    normalnie wystawiasz tam zero. Dopiero naciśnięcie kilku klawiszy naraz
    spowoduje zakłócenie transmisji.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-10-16 12:34:13
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    właśnie do końca tego nie rozumiem co zwiera przyciski do stanu niskiego
    albo tez nie uzyskuje właściwego stanu wysokiego . Wstawiłem oporniki 10K
    jako pullup. Do karty szeregowo 2,2K a za nimi zenerka 3v3. Wynika z tego że
    prąd pobierany przez zenerke jest ok 1mA i pewnie to zakłóca prace
    klawiatury. Separator z wtórników emiterowych całkowicie odseparował by
    klawiaturę od SD tyle że nie wiem czy przeniesie te parę MHz .

  • 9. Data: 2010-10-16 12:39:01
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-16 14:34 Marek S napisał(a):

> [...]
    > klawiatury. Separator z wtórników emiterowych całkowicie odseparował by
    > klawiaturę od SD tyle że nie wiem czy przeniesie te parę MHz .

    A nie możesz po prostu gadać do karty SD buforem trójstanowym? To
    załatwi za jednym zamachem konwersję napięć (użyć np. 74LVC244) oraz
    odłączy kartę SD w chwili, gdy z nią nie gadasz. Drugą połówkę bufora
    zużyj na niezależne odłączanie klawiatury.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2010-10-16 12:48:17
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

    właśnie nie mogę bo go nie ma w okolicy . Próbowałem na 74HCT245 bo mam ale
    nie raczy działać.Będę musiał zlepić te wtórniki jednak może zagada .