  • Data: 2009-05-29 19:56:45
    Temat: Re: ATI czy nVidia
    Od: tomekr <t...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek pisze:
    > Witam
    >
    > Tak się zastanawiam czy brać:
    > a) ATI HD4670 o wydajności 480GFlopów, 8170pkt w 3dmark06 do dostania w
    > granicach 319zł - 339zł,

    Najgorsza ze wszystkich wymienionych, to konstrukcja oszczędnościowa z
    powolną pamięcią. Np. nieco wolniejsza od 9600gso z 96sp i 384MB, która
    jest właśnie na wyprzedażach po ~230 zł.

    http://www.allegro.pl/item643607684_asus_geforce_960
    0gso_384mb_ddr3_192bit_96sp.html

    tutaj jest "user experience":

    http://forums.anandtech.com/messageview.aspx?catid=3
    1&threadid=2240594

    > b) Radeon 4770 do dostania za 499zł który ma niby 960GFlopów, 11730pkt

    Najlepsza ze wszystkich wymienionych. Przy okazji najmniej się grzeje.

    > c) nVidie 9800GT 504GFlopów, 12480pkt za jakieś 400zł - 449zł?
    > d) nVidie 9600GT 312GFlopów, 11190pkt za jakieś 320zł - 350zł

    To są "odgrzewane kotlety", zmienione nazwy konstrukcji produkowanych od
    dawna... Sprawdzają się jeszcze w aktualnych grach, ale w przyszłych
    może być cienko. Zwłaszcza 9600gt ma duży deficyt mocy shaderów.

    > Co lepsze w gierkach i dlaczego, co brać pod uwagę, niby w ATI 4770 za
    > 50-100zł więcej od 9800GT można mieć prawie 960GFlopów, ale wynik w
    > 3Dmarku06 wychodzi jak dla GF9600.

    Ogólnie ATI zawsze stawiało na moc obliczeniową jednostek Shader (lepsze
    dla nowych gier), a NVidia miała więcej jednostek teksturujących (lepsze
    dla starszych generacji gier).

    Dodatkowo ATI zawsze stara się być zgodnym z najnowszymi specyfikacjami
    Microsoftu (np. DX 10.1) stosowanymi w grach, podczas gdy NVidia jest do
    tyłu, za to ma świetne sterowniki do OpenGL (dla aplikacji CAD itp.).

    > W sumie mam w lapku 8400GS, która ma całe 46GFlopów i 1600pkt więc jak
    > bym wziął 9600GT do stacjonarnego to był by to i tak skok milowy. ;)

    I jeszczce ci się nie odkleiła od płyty głównej?

    http://www.tgdaily.com/content/view/42472/118/
    http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1049921/inq
    uirer-confirms-apple-macbook-pros-have-nvidia-bad-bu
    mp-material
    http://www.theinquirer.net/inquirer/news/1004378/why
    -nvidia-chips-defective

    BTW. Podobno referencyjne ATI 4830 i 4650 mają problemy z regulatorem
    napięcia. Reszta powinna być OK.