  • 1. Data: 2011-01-07 20:45:36
    Temat: ARW do transceivera
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Uruchamiam właśnie klasyczną konstrukcję - TRX Bartek wg SP5AHT. Na
    razie jako tako działa odbiornik - wydaje mi się, że trzeba będzie
    trochę popracować nad czułością no i zaekranować niektóre elementy.
    W międzyczasie wytrawiłem i skleciłem płytkę modułu ARW na UL1111N.
    Niestety najwyraźniej na schemacie z "Konstrukcji krótkofalarskich dla
    początkujących" znalazły się niewielkie pomyłki:

    1. Nie podano wartości potencjometru montażowego R1 na wejściu.
    2. Na wyjściach prowadzących do pinu 5 US1 i US2 (UL1242) na schemacie
    widać diody. Nie podano jednak ich typów. Żeby było zabawniej schemat
    montażowy mówi, iż są to rezystory - również bez podawania wartości.

    Ostatecznie jak powinno być?

    Schemat ideowy tutaj:
    http://img266.imageshack.us/img266/5937/arw.png

  • 2. Data: 2011-01-07 21:08:29
    Temat: Re: ARW do transceivera
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > początkujących" znalazły się niewielkie pomyłki:
    >
    > 1. Nie podano wartości potencjometru montażowego R1 na wejściu.

    właściwie prawie obojętnie. 10-100k, co w łapę wpadnie

> [...]
    > widać diody. Nie podano jednak ich typów. Żeby było zabawniej schemat
    > montażowy mówi, iż są to rezystory - również bez podawania wartości.

    Do czego idą te US1 i US2? Jak muszą być od siebie odsprzężone, to diody by
    pasowały. Możesz dać diody nawinie, np. 1N4148.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-01-07 21:29:45
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-07 22:08, Waldemar Krzok pisze:

    > Do czego idą te US1 i US2? Jak muszą być od siebie odsprzężone, to diody by
    > pasowały. Możesz dać diody nawinie, np. 1N4148.

    US1 i US2 to UL1242 - ich normalne przeznaczenie to wzmacniacz p.cz. i
    demodulator FM. W tej konstrukcji US1 pracuje jako wzmacniacz w.cz. a
    jego demodulator robi za mieszacz, US2 jest wzmacniaczem p.cz. i product
    detectorem. Jeśli mnie pamięć nie myli od napięcia na pinie 5 podawanego
    przez układ ARW zależy wzmocnienie scalaków.