  • 11. Data: 2012-03-10 00:12:25
    Temat: Re: AMOLED a słońce
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik ALdroid napisał:

    > bo to troche inna technologia wykonania ekranu - no i tam masz warstwe
    > odbijajala swiato i da sie czytac bez podswietlenia.
    > Zobacz jakas nokie nowszej generacji np N8

    No wlasnie - czemu nowsze generacje nie korzystaja z dorobku
    sprawdzonych skutecznych rozwiazan?

    jakis problem dodac warstwe odbijajaca swiatlo, skoro taki dobry efekt daje?

    Mnie tylko kolejne generacje amoledowychdotykowcow przekonuja, ze
    sprzedaje sie coraz wieksze gowno i tandete a co najgorsze...
    uzytkownicy wybieraja to coraz gorsze bo jest "modne".

  • 12. Data: 2012-03-10 00:30:35
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Mateusz

    > Mnie tylko kolejne generacje amoledowychdotykowcow przekonuja, ze
    > sprzedaje sie coraz wieksze gowno i tandete a co najgorsze...
    > uzytkownicy wybieraja to coraz gorsze bo jest "modne".

    Co za bzdury. Miałem E72, mam E7 i jakość wyświetlaczy (pomijając różnicę
    wielkości i rozdzielczości) nie ma żadnego porównania -- czy po ciemku,
    czy w słońcu. Na korzyść E7 i amoled oczywiście. Czarny wreszcie jest
    czarny, a nie szary, wyświetlacz jest na tyle wyraźny, że nawet nawigacji
    w aucie używam na ok. 50% jasności.

  • 13. Data: 2012-03-10 07:17:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2012 01:12:25 +0100, Mateusz napisał(a):

    > No wlasnie - czemu nowsze generacje nie korzystaja z dorobku
    > sprawdzonych skutecznych rozwiazan?
    > jakis problem dodac warstwe odbijajaca swiatlo, skoro taki dobry efekt daje?

    widac trudno, skoro tak malo wyswietlaczy LCD to robi obecnie.
    nie wiem jak E52, ale mam jakas starsza nokie - wyswietlacz jasny, ale
    kolory to jednak sa na niej mdle.
    Fakt ze telefon nie telewizor - wolalbym kiepskie kolory niz brak obrazu w
    sloncu.

    Dodatkowo rozne folie na wyswietlaczach pogarszaja sytuacje, a w
    dotykowcach ich nie brakuje.

    > Mnie tylko kolejne generacje amoledowychdotykowcow przekonuja, ze
    > sprzedaje sie coraz wieksze gowno i tandete a co najgorsze...
    > uzytkownicy wybieraja to coraz gorsze bo jest "modne".

    byc moze jeszcze producenci daza do oszczednych ekranow, ktore dadza
    uzytkownikom dlugi czas pracy na bateriach.
    a nie - najpierw swiecic, a potem 95% tego swiatla tlumic.

    J.

  • 14. Data: 2012-03-10 09:39:56
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > byc moze jeszcze producenci daza do oszczednych ekranow, ktore dadza
    > uzytkownikom dlugi czas pracy na bateriach.
    > a nie - najpierw swiecic, a potem 95% tego swiatla tlumic.

    ale jakby przeciez dali "lustro" z tylu, to na sloncu wlasciwie nawet
    podswietlenia nie potrzeba :)

  • 15. Data: 2012-03-10 10:05:19
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 10.03.2012 10:39, Mateusz pisze:

    > ale jakby przeciez dali "lustro" z tylu, to na sloncu wlasciwie nawet
    > podswietlenia nie potrzeba :)
    kolory się stracą, ale ja jestem "za"
    ToMasz

  • 16. Data: 2012-03-11 11:15:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Mar 2012 10:39:56 +0100, Mateusz napisał(a):

    > ale jakby przeciez dali "lustro" z tylu, to na sloncu wlasciwie nawet
    > podswietlenia nie potrzeba :)

    Niestety - nie lustro, tylko warstwa odbijajaco-rozpraszajaca (i taka daja
    w wyswietlaczach cz-b, np zegarkow), ale - polayzator wycina polowe
    swiatla, kolory dodatkowe 2/3, a naprawde wiecej, i wychodzi czarne na
    czarnym.

    J.

  • 17. Data: 2012-03-11 11:22:15
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sat, 10 Mar 2012 10:39:56 +0100, Mateusz napisał(a):

    > ale jakby przeciez dali "lustro" z tylu, to na sloncu wlasciwie nawet
    > podswietlenia nie potrzeba :)

    Dlatego, że wtedy wychodzą przypadkowe barwy na ekranie, a wszyscy chcą
    przecudne, ostre kolory - aż sony zaczęło wmawiać ludziom, przez "bravia
    engine", że obraz będzie taki sam, jak na telewizorze za 5 tysięcy złotych.
    Ludzie chcą - ludzie mają.
    Zobacz sobie dowolny outdoorowy odbiornik garmna - ich ekrany są doskonale
    czytelne w słońcu. Ale jakość tego obrazu jest... wystarczająca do
    pokazywania map.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Oczywiscie ze nie mam iphona po co mi ?"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 18. Data: 2012-03-11 11:44:03
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Waldek Godel wrote:

> [...]
    > "bravia engine", że obraz będzie taki sam, jak na telewizorze za 5
    > tysięcy złotych. Ludzie chcą - ludzie mają.

    w sumie to ja też wolę mieć smartfona z ekranem który w normalnym
    oświetleniu jest nie tylko czytelny ale i kolory wyglądja normalnie :)

    > Zobacz sobie dowolny outdoorowy odbiornik garmna - ich ekrany są
    > doskonale czytelne w słońcu. Ale jakość tego obrazu jest...
    > wystarczająca do pokazywania map.

    no włąśnie... GPSy turystyczne jednak z natury mają być odporne na czynniki
    atmosferyczne i długo trzymać na komplecie baterii a nie służą do łądnego
    wyświetlania zdjęć.

  • 19. Data: 2012-03-11 11:58:57
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> wrote:

    > w sumie to ja też wolę mieć smartfona z ekranem który w normalnym
    > oświetleniu jest nie tylko czytelny ale i kolory wyglądja normalnie :)

    Przecież E7 to nie smartfon, bo nie ma androida.
    A skoro wybrałeś ekran ClearBlack, bo ci zależy na kolorkach, to znaczy że
    jesteś gówniarz i nie ogarniasz. Dojrzały smarfoniarz kupiłby brzydkie
    badziewie z ekranem TFT i odblaskami, by wymieniać się w ciemnej piwnicy
    plikami przez bluetooth z innymi nerdami.

  • 20. Data: 2012-03-11 12:08:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Skrypëk wrote:

    > Przecież E7 to nie smartfon, bo nie ma androida.

    nie masz smartfona nad szpiegofona

> [...]
    > kupiłby brzydkie badziewie z ekranem TFT i odblaskami, by wymieniać
    > się w ciemnej piwnicy plikami przez bluetooth z innymi nerdami.

    przesadzasz możan przecież sobie uszyć albo kupić burkę i problem z głowy.