  • 1. Data: 2012-04-09 22:12:55
    Temat: ALTIUM - one side routed component ?
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Wie ktoś, jak określić jakiś komponent na rutowalny tylko po jednej
    stronie ?

    Znaczy tak - mam PCB normalne, dwustronne. Na top layer mam komponent
    przewlekany, ale chcę, żeby jego pady były rutowane tylko na bottom layer.

    Komponent ma pady na multilayer. Pomyślałem, że zamienię po prostu pady
    na bottom - ale wtedy znikają mi otwory w padach - znaczy nie mogę ich
    włączyć.

    Może jest jakiś sposób na określenie "ten komponent łączyć tylko na
    warstwie ..." ?

  • 2. Data: 2012-04-10 01:41:10
    Temat: Re: ALTIUM - one side routed component ?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-09 22:12, sundayman pisze:
> [...]
    > włączyć.
    >
    > Może jest jakiś sposób na określenie "ten komponent łączyć tylko na

    Oczywiście można to zrobić kulturalnie przez AutoRoute > Setup > Edit
    Rules > Routing > Routing layers > (tutaj masz domyślną regułę "All" dla
    wszystkich sciezek i komponentów) i zrobienie regułek-wyjątku dla danego
    komponentu na zasadzie "InComponent('nazwakomponentu_np_R1')", ale chyba
    możesz też ręcznie to zrobić przez ustawienie typu padu/padów na
    "top-middle-bottom" i ustawienie im na odpowiedniej warstwie rozmiaru
    zerowego.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-04-10 16:28:50
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > sciezek i komponentów) i zrobienie regułek-wyjątku dla danego komponentu na
    > zasadzie "InComponent('nazwakomponentu_np_R1')",

    Próbowałem właśnie tutaj , ale coś mi nie poszło (nigdy nie mogłem się połapać w
    tych regułach).
    W końcu ch.. mnie strzelił i poprawiłem sobie ręcznie kuśwa...

    > możesz też ręcznie to zrobić przez ustawienie typu padu/padów na
    > "top-middle-bottom" i ustawienie im na odpowiedniej warstwie rozmiaru
    > zerowego.

    Chyba masz rację, ale już nie próbowałem, bo pomyślałem że porządnie to by
    trzeba tymi regułami zrobić.
    Ale mi się jak już wspomniałem nie udało:)

    Tak czy owak dzięki :)