  • 11. Data: 2010-01-06 11:21:06
    Temat: Re: AF Olympus E400 vs E620
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    TomekM pisze:

    > Jedyna lustrzanka jaką widziałem w której LV działa super to Sony.
    > Chodzi równie szybko jak przez wizjer.

    Nazwanie LV tego trybu w Sony jest jak wiesz
    małym oszustwem. :)
    Rzeczywiste LV (drugi tryb) wprowadza dopiero model A500/550,
    a tego chyba jeszcze nie "macałeś"?

  • 12. Data: 2010-01-06 13:14:54
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 6 Sty, 10:17, Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl> wrote:

    > Dokładnie tak. Akurat w przypadku LV, to rozwiązanie z dodatkową matrycą
    > do podglądu na ekran stosowane przez Sony, jest funkcjonalnie lata
    > świetlne przed innymi systemami... ma to jednak małą wadę: dodatkowa
    > matryca zabiera miejsce, i zmniejsza nieznacznie wielkość wizjera
    > optycznego. Wszystkie modele wyposażone w takie LV mają odrobinę mniejsze
    > wizjery niż ich bliźniacze konstrukcje bez LV.

    Kolego, delikatnie mówiąc jesteś niedoinformowany.
    LV z dodatkową matrycą wprowadził Olympus w modelu E-330 na
    dłuuuuuuuuuuugo przed tym jak zrobiło to Sony. Przy czym Olympus
    zastosował inny sposób przekazania obrazu do matrycy. Sony ma
    przełącznik OVF/LV, w Olympusie OVF nie jest zasłonięty gdy działa
    tryb LV. Konsekwencją jest nieco ciemniejsza matówka.

    E-330 oraz bliźniaczy Pansonic L1 miały dodatkową matycę do jednego z
    dwóch trybów LV. Drugi tryb działał na głównej matrycy.

    Jak pokazało życie, zwykłe obiektywy nie specjalnie się nadają do
    trybu LV z AFem ustawianym metodą kontrastu na głównej matrycy - po
    prostu czas ustawienia ostrości jest długi.

    Dlatego Olympus i Panasonic dla AF na kontrast dają inne obiektywy i w
    przypadku Panasonica objawia się to znacznym skróceniem czasu
    ustawienia AF na kontrast, jest już niewielka różnica w stosunku do AF
    na fazę.

    Suma sumarum to Sony jest sporo za konkurencją, bo jej doświadczenie z
    LV w oparciu o główną matrycę jest mierne.

  • 13. Data: 2010-01-06 13:51:50
    Od: TomekM <t...@g...com>

> [...]
    >

    > Suma sumarum to Sony jest sporo za konkurencją, bo jej doświadczenie z
    > LV w oparciu o główną matrycę jest mierne.
    Odnoszę wrażenie, że to raczej kolega jest niedoinformowany.
    Ja po prostu używam zarówno Sony jak i Olympusem E-420.
    Olek to fajniejszy aparat, ale AF w LV działa nieporównywalnie
    wolniej.
    To nie jest jakaś niewielka różnica, po prostu w Olku zrobienie fotki
    trwa baaardzo długo, Sony pstryka natychmiast.
    Sony może zrobić fotki sportowe itp. a Olek z LV to chyba co najwyżej
    wyścigi ślimaków.
    Dosłownie.

  • 14. Data: 2010-01-06 18:24:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze TomekM:

> [...]
    > To nie jest jakaś niewielka różnica, po prostu w Olku zrobienie fotki
    > trwa baaardzo długo, Sony pstryka natychmiast.

    Ale Sony tylko skopiowało pomysł z E330.

  • 15. Data: 2010-01-06 22:49:39
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-01-06 11:22, Mateusz Ludwin wrote:
    > Oczywiście że może, przecież ten sposób wymyślił Olympus w modelu E330.
    > Sony zerżnęło od nich to rozwiązanie.

    Mimo wszystko rozwiązanie sony się różni. Nie ma tej wady związanej z
    dzieleniem światła na pół. Ma za to inne swoje.

    > LV się bardzo przydaje do pracy z manualnymi obiektywami.

    Jeszcze lepiej do takiej pracy przydaje się porządny wizjer. Niestety
    takie to tylko w pełnej klatce :/

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 16. Data: 2010-01-11 21:37:40
    Od: cichybartko <c...@g...pl>

    On 2010-01-06 10:17, Bartosz Mierzwiak wrote:

    > Dokładnie tak. Akurat w przypadku LV, to rozwiązanie z dodatkową matrycą
    > do podglądu na ekran stosowane przez Sony, jest funkcjonalnie lata
    > świetlne przed innymi systemami...

    I jest to kolejna okazja na BF/FF ;) Podstawowa zaleta trybu LV to
    właśnie histogram na żywo i ostrzenie na detekcje kontrastu
    (wykorzystanie na maksimum tego co daje optyka plus matryca), oraz
    ewentualne powiększanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartko.