  • Data: 2012-04-27 14:43:09
    Temat: Re: AERO2
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    > I właśnie LTE jest tym, co buduje główne Aero2 - 3G dla nich to tylko
    > dodatek. A ponieważ do tej pory nie było LTE, więc i tak muszą zbudować, i
    > tak.

    Polimeryzowałbym. LTE, z racji pasma 1800 musi mieć ograniczony zasięg,
    więc stanowi warstwę umożliwiającą łączność w zasięgu paru (dosłownie)
    kilometrów. Cała reszta ruchu będzie obsługiwana przez UMTS900.
    W tej chwili siedzę se w lesie i mam szczątkowy zasięg UMTS900 z odległości
    15,5 km, bez anteny zewnętrznej. Czyli z anteną, nawet prętową miałbym
    sygnał pozwalający na jako-takie korzystanie z sieci.

    A sprzętu obsługującego UMTS900 jest coraz więcej, w zasadzie wszystkie
    smartfony, tablety i craz więcej modemów. Jeżeli doprowadzimy do znacznego
    pokrycia Polski siecią transmisji danych, to nie poprzez LTE1800, a UMTS900
    i LTE800.

    > Dostęp do lokacji i wież BTS to jest znaczne ułatwienie (głównie papierkowe
    > i czasowe) ale nie demonizowałbym. Tak czy owak by się dogadali z jakąś
    > firmą, to jest obecnie powszechne.

    Do tej pory mieli deal z Orange.