    From: "Sempiterna" <r...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    <h34gsl$ia1$1@node1.news.atman.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <j...@4...com>
    <h39m3j$gt0$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <i...@4...com> <4...@n...home.net.pl>
    <m...@i...localdomain> <4...@n...home.net.pl>
    <m...@i...localdomain>
    Subject: Re: ADSL w czasie burzy :-)
    Date: Mon, 13 Jul 2009 12:41:00 +0200

    news:m3eiskvq30.fsf@intrepid.localdomain...
    (...)
    > Ruscy potrafili wzglednie dobrze zrobic, jak to mialo byc dla armii
    > albo
    > czegos podobnego. Innych przypadkow nie pamietam. Jesli mialo isc na
    > ich

    Dla Toważysza Pierszego Sekretasza :)) (nie poprawiać)

    > wewnetrzne (cywilne) potrzeby, to nasz najgorszy szmelc a nawet obecna
    > chinszczyzna byly/sa (duzo) lepsze.

    Takowoż.
    No, dla nas ktoś wybrał telewizor, w 1978 roku pod koniec kosztował 22
    tysiące Pe-eL-Zetów.
    Fakt, podpsuwał sie., ale nawet nieczęsto, przynajmniej na początku.
    Olimpiadę w Calgary zimową obejrzałem na Rubinie i kolory były świetne.
    Ale już nie tak długo potem, zaczęło kuleć... O dziwo, nie dekoder,
    gdzie jedynym problemem był obwód deemfazy, którego niedostrojenie
    powodowało występowanie kolorowych płomyków na krawędziach, o barwie
    (czerwona/niebieska) zależnej od kierunku odstrojenia. Odnosiłem
    wrażenie, że to też wina sygnału, czasem dwie rożne emisje dawały
    płomyki przeciwnych barw... I bądź tu mądry i dostrój... Przez całe
    życie dekodera nie trzeba było go dostrajać, tylko tę deemfazę... Dobre
    audio miał, bo dobry był głośnik i lampowa końcówka.

    > Innymi slowy, praktycznie nigdy.

    Ano, niestety...

    > Niby jak chcialbys je dobrze wyregulowac? Tam (przynajmniej w c202)

    Odpowiednimi przyrządami, wygrzane. Nie każdy naprawiacz to miał, a
    dokładność zestrojenia dekodera byla istotna.

    > nawet cewki w okolicach dekodera SECAM(?) tak sie grzaly, ze nie dalo

    SECAM BIII Opt.

    > sie ich na stale dobrze ustawic. Otwierales plytke z boku, ustawiales,
    > no niby bylo dobrze (ale nie porownywalbym z niewiele starszym np.
    > Sanyo). Zamykales, i co.

    Błąd konstrukcyjny. I to raczej chyba nie same cewki się grzały, ile coś
    je grzało, bo nie posądzam Ruskich o to, by stroili cewkę celowo
    wprowadzając jej rdzeń w nasycenie, coby miało się przekłądać na zmianę
    jej indukcyjności... (robi się tak, ale raczej nie w takich układach,
    jak elektronika dla domu), chyba, że w transduktorze, który był w module
    odchylania.

    > Przyznaje ze Sanyo to moze niekoniecznie bardzo zachodni.
    > Zreszta co tu gadac o Sanyo, Neptun byl duzo lepszy (tyle ze chyba
    > minimalnie nowszy i mial nieznacznie mniejszy ekran).

    Neptunów kolorowych to się raczej nie naoglądałem...

    > IMHO jedyna zaleta Rubinow byla cena.

    Przeważnie tak... Choć taka minimalna nie była...