  • Data: 2010-07-30 20:57:41
    Temat: Re: ADC w ATMEGA16 i ilość stanów
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyniki, jakie osiągam powoli zakrywając 'oczko' fototranzystora
    > zmieniają się dość skokowo, czasem znacznie. Powinno być dość powoli.
    > Podobnie jest, jak podepnę wejście ADC do regulowanego rezystora, co w
    > tym wypadku łatwiej wytłumaczyć kiepskimi ścieżkami węglowymi.

    Jak chcesz lepiej, to podepnij obwód RC i rozpocznij ładowanie i patrz
    na to, przez jakie stany przechodzi. Oczywiście będą szumy, ale przy
    odpowiedniej stałej czasowej nie powinno być przeskoków :). Tam raczej
    kształt napięcia będzie taki, jaki być powinien. W przypadku
    fotorezystora albo potencjometru tak być nie musi.
    BTW: Sądzę, że efekt zakrywania fotorezystora byłby różny w zależności
    od tego w jaki sposób nakładałbyś osłonę - chodzi mi o kierunek...

    Konop