  • Data: 2010-07-31 07:01:26
    Temat: Re: ADC w ATMEGA16 i ilość stanów
    Od: Jan Górski <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlaczego ustawiasz ADLAR?

    Wziąłem ten przykład z jakiejś strony, liczyłem, że jest OK i
    sprawdzałem tylko po komentarzach co robi w każdym z kroków. Okazuje
    się, że jednak było sporo błędów. Dziękuję za pomoc w ich odnalezieniu
    i dalszym wyjaśnieniu używania ADC.
    Jeśli natomiast chodzi o ADLAR, to przy ADLAR=1 odczytanie "unsigned
    int rezultat = ADC;" daje bardzo dużą rozpiętość wartości. Na oko
    jakieś 16bitów :) Ostatnie to w większości jakieś śmieci, ale nawet
    one zdają się stabilizować, jeśli wyłączę migające źródła światła, np
    monitor. Po usunięciu ADLAR oczywiście 10 bitów.