eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleABS - czym się różni nowy od starego? › Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
  • Data: 2010-12-18 21:02:46
    Temat: Re: ABS - czym się różni nowy od starego?
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "FanTomas" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:iej30n$uos$...@n...onet.pl...
    > nie wiem jaki ty masz abs ale jak pracowałem 2 lata temu w oplu to abs
    > działa w ten sposob ze owszem-kontrola wszystkich kól ale jak ktores wpada
    > w zablokowanie to abs odpuszcza cisnienie w całym układzie. pozostałe koła
    > na chwilkę równiez NIE chamuja.

    Jak ktos ma sam ABS, to faktycznie - odpuszczane sa wszystkie, ale w
    przypadku rozdzialu sily hamowania na kazde kola z osobna (co jest konieczne
    przy ESP, ASR czy CBC) ABS dziala na dane kolo. Czesto w puszkach wystepuje
    jeszcze ABS z EBD, czyli rozdzielacz sily hamowania na kazde kolo, bez
    zadnej kontroli trakcji, czy buksowania kol.

    Nie wiem czy tak jest w kazdym aucie (akurat z oplami nie mialem za duzo
    stycznosci i sie nie wypowiem), ale:
    - Renault
    - Peugeot
    - Toyota
    - Mitsubishi

    Na 99% kazdy model tych producentow, jesli ma kontrole trakcji, to ABS
    dziala na kazde kolo z osobna.

    AFAIK ABS z EBD i BAS ma byc wymagany we wszystkich nowych puszkach
    produkowanych po 2011 roku (daty nie jestem pewny, moze rok pozniej)


    --
    pzdr:
    Ivam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: