  • Data: 2010-12-21 11:53:26
    Temat: Re: ABS - czym sie ró?ni nowy od starego?
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 21.12.2010 AZ <a...@g...com> napisał/a:

    > Ty, no ale wez zauwaz jak porusza sie zlozone kolo, kazda zmiana sily hamujacej
    > moze spowodowac poslizg i nie poslizg na ktory moze zareagowac ABS odpuszczeniem
    > hamowania co przy jezdzie na wprost da skutek tylko poslizg boczny ktory jak
    > wystapi to ABS juz nie ma na niego wiekszego wplywu.

    Tyle że na motocyklach z ABS, którymi miałem okazję się przejechać nie widziałem
    nalepki z napisem: Uwaga nie nie używać hamulca na zakręcie, w razie potrzeby
    zatrzymania/zmniejszenia prędkości, przejedź na najbliższy prosty odcinek i tam
    zahamuj.

    Niedopatrzenie? Bo są nawet takie o tym w co się ubrać.

    Nie neguję zalet ABS, tyle że motocykle jeżdżą nie tylko prosto.

    Wiem że "szkolenie bezpieczne" zakłada hamowanie przed zakrętem do odpowiedniej
    prędkości, tyle to takie życzeniowe bajanie, nie zadziała jeśli wydarzy się coś
    zaskakującego.

    Znane mi szkolenia z używania ABS (niestety z auta) zakładają dociśnięcie do
    końca, i zdanie się na system, bo wtedy działa najlepiej. Należy też w razie
    potrzeby omijać przeszkodę, ciągle hamując. Można hamować skręcając.

    To jak jest w wypadku motocykla, zadziała czy nie?

    --
    kakmaratgmaildotcom