  • Data: 2016-07-07 16:26:15
    Temat: Re: A8498
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-07 o 14:29, Atlantis pisze:

    > A jeśli już o tym mowa, to jak co moglibyście polecić do zasilania
    > modułu GSM? Jak wiadomo większość takich modułów ma dość specyficzne
    > wymagania, jeśli idzie o zasilanie, gdyż są budowane w myślą o
    > akumulatorkach litowo-jonowych lub litowo-polimerowych. Standardowe 3,3V
    > to dla nich trochę za mało, ale 5V to już zdecydowanie za dużo. Optimum
    > to jakieś 4V.
    >
    > Można by użyć regulowanego stabilizatora liniowego, ale z uwagi na spore
    > zapotrzebowanie na prąd w trakcie nadawania będzie się on grzał.
> [...]

    Do SIM900 proponują albo MIC29302 albo zdaje się LM2596 czy coś koło
    tego (chyba w notach aplikacyjnych coś tam było). To by mniej więcej
    oznaczało że z tych LM2xxx chyba cokolwiek do da dość prądu zadziała. Do
    jednorazowych konstrukcji ja bym nie kombinował. Aha, tylko elektrolit
    na wyjściu lepiej żeby był dość duży itd... Bo moduł może solidnie
    szarpnąć prądem. Ja bym pewnie dał albo układ który proponuje producent
    modułu albo "szybszy" (one mają też zwykle lepszą sprawność,
    przynajmniej samego układu, więc mniejszy radiator), ale wtedy raczej
    dwa elektrolity - jeden jaki proponuje NSC/TI do aplikacji układu, a
    drugi za jakimś dławikiem czy ferrytem.
    Ale przede wszystkim pytanie jakie napięcie masz do dyspozycji?

    Pozdrawiam

    DD