  • 1. Data: 2010-04-19 17:46:23
    Temat: A4 -> Eindhoven
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Hejka,

    w polowie maja mam zamiar udac sie do Eindhoven.
    Auto osobowka. Start - Slask A4; meta - Eindhoven.

    Zamierzam wyjechac w czwartek o godz 23oo, wiec na miejscu pewnie bede
    kolo 11-12 do poludnia. Najkrotsza trasa prowadzi przez Dortmund, Essen,
    obawiam sie ze jak tam wjade w godzinach porannych 9, czy 10 to gdzie
    utkne. Jak wyglada przelot przez te miasta ? Moze jakas inna trasa ?
    Wole nadrobic 100-200km, ale miec wiekszy komfort z jazdy. Nie mam
    presji na czas przejazdu, jak bede tak bede.

    Jak wygladaja kwestie wymagan odnosnie wyposazenia auta i winiet w
    niemczech, belgii i holandii ?

    pzdrw,

  • 2. Data: 2010-04-19 18:23:05
    Temat: Re: A4 -> Eindhoven
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    lukasz pisze:
    > Jak wygladaja kwestie wymagan odnosnie wyposazenia auta i winiet w
    > niemczech, belgii i holandii ?
    >
    > pzdrw,

    oik, autostrady za free, sprawdzilem

    co do wyposazenia: gasnica, apteczka, trojkat i kamizelki powinny
    wystarczyc na wszystkie kraje, cos jeszcze ?

    thx

  • 3. Data: 2010-04-19 18:42:14
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Apr 2010 17:46:23 +0200, lukasz wrote:
> [...]
    >kolo 11-12 do poludnia. Najkrotsza trasa prowadzi przez Dortmund, Essen,
    >obawiam sie ze jak tam wjade w godzinach porannych 9, czy 10 to gdzie

    Wydaje mi sie ze o 9-tej to juz bedzie po korku.

    >Wole nadrobic 100-200km, ale miec wiekszy komfort z jazdy. Nie mam
    >presji na czas przejazdu, jak bede tak bede.

    To nie lepiej pojechac najkrotsza droga ? Trafisz w korek to sobie
    poczekasz, odpoczniesz, muzyczki posluchasz...

    Ty lepiej zaplanuj popoludniowa drzemke, bo inaczej to nie
    dojedziesz..

    >Jak wygladaja kwestie wymagan odnosnie wyposazenia auta i winiet w
    >niemczech, belgii i holandii ?

    Na osobowe w Niemczech ciagle nie ma, i o ile sie orientuje to w
    Belgii i Holandii tez nie.
    A wyposazenie .. odkad nasza dzielna policja wytlumaczyla niemcom
    dobitnie wzajemne umowy, to sie chyba tylko papierosow, wodki i
    narkotykow czepiaja :-)

    A w Holandii pamietaj - nie zblizaj sie do rowerow, rower ma zawsze
    pierwszenstwo :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-04-20 19:43:58
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    J.F. pisze:

    > To nie lepiej pojechac najkrotsza droga ? Trafisz w korek to sobie
    > poczekasz, odpoczniesz, muzyczki posluchasz...

    stanie w korku jest dla mnie wyjatkowo nie komfortowe. niemieckiego za
    dobrze nie znam wiec nawet nie bede mial jak sie wydzierac w korku na
    innych bo nie zrozumieja ;)

    > A w Holandii pamietaj - nie zblizaj sie do rowerow, rower ma zawsze
    > pierwszenstwo :-)

    bede uwazal :-)

    sytaucja sie troche mzinila bo stacja docelowa to Dleft a nie Eindhoven.
    Wiec bardziej na polnoc, kolo Amsterdamu.

    Jaka trasa wtedy ? A4 do granicy i na Hanover ?

    thx

  • 5. Data: 2010-04-20 20:10:28
    Od: Grzegorz Mazur <n...@n...com>

    On 2010-04-20 19:43, lukasz wrote:

    > bede uwazal :-)

    To uważaj podwójnie, szczególnie w miastach na skrzyżowaniach i rondach.
    Przy skręcie w prawo (w tym przy zjeździe z ronda) *zawsze* sprawdzaj
    prawe lusterko. Przy dowolnej kolizji z rowerem jest domniemanie winy
    kierowcy zmotoryzowanego.

    Jeśli rowery to niewystarczający stres - uważaj też na skutery i
    "brumery" (taki motorower, ale nie skuter). Im wolno jeździć i po
    ścieżkach rowerowych, i po ulicy. Co "sprytniejsi" zmieniają sobie
    ścieżkę na ulicę jak im wygodnie (ścieżki rowerowe w NL często są w
    granicach jezdni, ale po prostu po prawej stronie z innym kolorem
    asfaltu) i taki pacjent może jechać grzecznie za Tobą 50-60km/h, ale jak
    zaczniesz zwalniać to wyprzedzi Cię ścieżką z prawej. Lepiej wtedy nie
    skręcać...

    > sytaucja sie troche mzinila bo stacja docelowa to Dleft a nie Eindhoven.
    > Wiec bardziej na polnoc, kolo Amsterdamu.
    >
    > Jaka trasa wtedy ? A4 do granicy i na Hanover ?

    Jak jeździłem regularnie Warszawa - Haga, to jazda była przez:
    Poznań (A2)
    Świecko
    Berlin
    Hannover
    Osnabruck
    Hengelo
    Appeldorn
    Amersfoort
    Utrecht
    Den Haag

    Delft to przedmieścia Hagi - skręcasz na A4 w kierunku Rotterdamu tuż
    przed Hagą (czyli jeszcze sporo za Utrechtem) i zjeżdżasz zaraz na
    Delft. Zresztą będziesz miał na Delft oddzielne drogowskazy przed
    skrzyżowaniem A12 z A4. Jak byś zapomniał zjechać i wbił się do Hagi, to
    też bez problemu, ale wygodniej Ci chyba będzie wrócić na autostradę.

    W Niemczech uważaj na zjazd z A2 na A30 koło Bad Oyenhausen. Od
    Hannoveru długo nie ma drogowskazu na Osnabruck, tylko na Dortmund i
    inne miasta przy A2. Potem pojawia się dopiero Osnabruck i Enschede
    (NL). Zjazd można przegapić przy odrobinie dobrej woli, bo de facto w
    Bad Oyenhausen jedziesz przez miasto, bez autostrady.

    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=War
    szawa,+Poland&daddr=delft&hl=en&geocode=&mra=ls&sll=
    52.207291,8.833866&sspn=0.086891,0.264187&ie=UTF8&ll
    =52.211288,8.854809&spn=0.086883,0.264187&z=13

    W Holandii uważaj na Trajectcontrole - to jest mierzenie średniej
    prędkości na autostradzie. Mają to na pewno na A4 między Schiphol a Hagą
    i między Hagą a Rotterdamem, mają też na jakimś odcinku A1 (zaraz za
    granicą DE/NL), ale nie pamiętam gdzie dokładnie. Zresztą - przez
    ostatnich parę lat mogli dołożyć w wielu innych miejscach. Na ogół są
    tablice o tym informujące, więc zapamiętaj słowo :)

    Powodzenia i pozdrawiam,
    G.

  • 6. Data: 2010-04-20 21:11:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "lukasz" <a...@n...spam.o2.pl> napisal w wiadomosci

    > stanie w korku jest dla mnie wyjatkowo nie komfortowe.
    > niemieckiego za dobrze nie znam wiec nawet nie bede mial jak sie
    > wydzierac w korku na innych bo nie zrozumieja ;)

    Mozesz sie wydzierac po polsku, tylko nie zapomnij okien dobrze
    zamknac, zeby nie uslyszeli :-)
    Po co ty sie chcesz wydzierac ? :-)

    > sytaucja sie troche mzinila bo stacja docelowa to Dleft a nie
    > Eindhoven. Wiec bardziej na polnoc, kolo Amsterdamu.
    > Jaka trasa wtedy ? A4 do granicy i na Hanover ?

    Raczej tak.
    Piekna trasa, tylko z nudow mozna zasnac :-)

    J.

  • 7. Data: 2010-04-20 22:34:58
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    Grzegorz Mazur pisze:

> [...]
    > Przy skręcie w prawo (w tym przy zjeździe z ronda) *zawsze* sprawdzaj
    > prawe lusterko. Przy dowolnej kolizji z rowerem jest domniemanie winy

    Wiem o co chodzi. Kiedys polecialem do Danii. Taxi zatrzymalo sie w
    korku i stiwerdzilem ze sobie wysiade bo do hotelu byl tylko kawalek.
    Otworzylem drzwi z prawej storny i uslyszalem tylko klaskon. Na
    szczescie refleks mam dobry wiec zdazylem przymknac drzwi a skuter
    przelecial kolo auta. Moglem komus niespodzianke zafundowac ;/

    Ogolnie widzialem ze przy skrecie w prawo zmotoryzowanii ustepowali
    pierszenstwa mniej zmotoryzowaneym po prawej. Troche dziwne, ale co kraj
    to obyczaj. trzeba uwazac i tyle

    > http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=War
    szawa,+Poland&daddr=delft&hl=en&geocode=&mra=ls&sll=
    52.207291,8.833866&sspn=0.086891,0.264187&ie=UTF8&ll
    =52.211288,8.854809&spn=0.086883,0.264187&z=13

    pewnie zdecyduje sie na te trase.

    z wroclawia do Hanoveru przez Dresden i Leipzig, czy lepiej w okolicach
    Boleslawca uciekac juz na Berlin i dalej na Hanover ?

    > Powodzenia i pozdrawiam,
    > G.

    dzieki, pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-04-20 22:37:26
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    J.F. pisze:

    > Raczej tak.
    > Piekna trasa, tylko z nudow mozna zasnac :-)
    >
    > J.

    kilka lat wstecz jechalem autokarem do hanoveru i jedyne co pamietam to
    logo mcdonalda w oddali i jedna dziura w dordze jakies 100km przed
    Hanoverem ;-)

    normalnie tragedia :)
    pzdrw

  • 9. Data: 2010-04-20 22:41:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    lukasz wrote:

    > z wroclawia do Hanoveru przez Dresden i Leipzig, czy lepiej w
    > okolicach Boleslawca uciekac juz na Berlin i dalej na Hanover ?

    Bolesławiec?
    Wrocław-Olszyna-Berliński Ring-Magdeburg-Hannover-Osnabrueck