    From: Grzegorz Mazur <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A4 -> Eindhoven
    Date: Tue, 20 Apr 2010 20:10:28 +0200

    On 2010-04-20 19:43, lukasz wrote:

    > bede uwazal :-)

    To uważaj podwójnie, szczególnie w miastach na skrzyżowaniach i rondach.
    Przy skręcie w prawo (w tym przy zjeździe z ronda) *zawsze* sprawdzaj
    prawe lusterko. Przy dowolnej kolizji z rowerem jest domniemanie winy
    kierowcy zmotoryzowanego.

    Jeśli rowery to niewystarczający stres - uważaj też na skutery i
    "brumery" (taki motorower, ale nie skuter). Im wolno jeździć i po
    ścieżkach rowerowych, i po ulicy. Co "sprytniejsi" zmieniają sobie
    ścieżkę na ulicę jak im wygodnie (ścieżki rowerowe w NL często są w
    granicach jezdni, ale po prostu po prawej stronie z innym kolorem
    asfaltu) i taki pacjent może jechać grzecznie za Tobą 50-60km/h, ale jak
    zaczniesz zwalniać to wyprzedzi Cię ścieżką z prawej. Lepiej wtedy nie
    skręcać...

    > sytaucja sie troche mzinila bo stacja docelowa to Dleft a nie Eindhoven.
    > Wiec bardziej na polnoc, kolo Amsterdamu.
    >
    > Jaka trasa wtedy ? A4 do granicy i na Hanover ?

    Jak jeździłem regularnie Warszawa - Haga, to jazda była przez:
    Poznań (A2)
    Świecko
    Berlin
    Hannover
    Osnabruck
    Hengelo
    Appeldorn
    Amersfoort
    Utrecht
    Den Haag

    Delft to przedmieścia Hagi - skręcasz na A4 w kierunku Rotterdamu tuż
    przed Hagą (czyli jeszcze sporo za Utrechtem) i zjeżdżasz zaraz na
    Delft. Zresztą będziesz miał na Delft oddzielne drogowskazy przed
    skrzyżowaniem A12 z A4. Jak byś zapomniał zjechać i wbił się do Hagi, to
    też bez problemu, ale wygodniej Ci chyba będzie wrócić na autostradę.

    W Niemczech uważaj na zjazd z A2 na A30 koło Bad Oyenhausen. Od
    Hannoveru długo nie ma drogowskazu na Osnabruck, tylko na Dortmund i
    inne miasta przy A2. Potem pojawia się dopiero Osnabruck i Enschede
    (NL). Zjazd można przegapić przy odrobinie dobrej woli, bo de facto w
    Bad Oyenhausen jedziesz przez miasto, bez autostrady.

    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=War
    szawa,+Poland&daddr=delft&hl=en&geocode=&mra=ls&sll=
    52.207291,8.833866&sspn=0.086891,0.264187&ie=UTF8&ll
    =52.211288,8.854809&spn=0.086883,0.264187&z=13

    W Holandii uważaj na Trajectcontrole - to jest mierzenie średniej
    prędkości na autostradzie. Mają to na pewno na A4 między Schiphol a Hagą
    i między Hagą a Rotterdamem, mają też na jakimś odcinku A1 (zaraz za
    granicą DE/NL), ale nie pamiętam gdzie dokładnie. Zresztą - przez
    ostatnich parę lat mogli dołożyć w wielu innych miejscach. Na ogół są
    tablice o tym informujące, więc zapamiętaj słowo :)

    Powodzenia i pozdrawiam,
    G.