-
1. Data: 2011-05-19 15:56:13
Temat: A4 1.8T turbo lag
Od: kamil <s...@s...com>
Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
remapowany na 210.
Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
zacznie porządnie jechać.
Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.
Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
jakichś problemów?
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
2. Data: 2011-05-19 16:00:13
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
> Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
> remapowany na 210.
>
> Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
> nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
> obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
> zacznie porządnie jechać.
>
> Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
> objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
> przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.
>
> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
> jakichś problemów?
Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
i niech zerknie w Twój.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2011-05-19 16:01:54
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: kamil <s...@s...com>
On 19/05/2011 15:00, Lewis wrote:
> W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
>> Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
>> remapowany na 210.
>>
>> Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
>> nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
>> obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
>> zacznie porządnie jechać.
>>
>> Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
>> objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
>> przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.
>>
>> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
>> jakichś problemów?
>
> Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
> sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
> i niech zerknie w Twój.
Czyli na standardowej mapie nie powinno tak być?
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
4. Data: 2011-05-19 16:37:51
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-19 16:01, kamil pisze:
> On 19/05/2011 15:00, Lewis wrote:
>> W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
>>> Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
>>> remapowany na 210.
>>>
>>> Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
>>> nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
>>> obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
>>> zacznie porządnie jechać.
>>>
>>> Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
>>> objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
>>> przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.
>>>
>>> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
>>> jakichś problemów?
>>
>> Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
>> sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
>> i niech zerknie w Twój.
>
>
> Czyli na standardowej mapie nie powinno tak być?
Kumpel miał golfa z silnikiem AWP nie miał takiego objawu ani przed
remapem ani po. Więc albo masz coś nie tak z czujnikami albo ktoś
schrzanił mapę. Ale obstawiam osprzęt silnika. Jeszcze ściągnij schemat
podciśnienia i zobacz czy wszystko masz poprawnie podłączone.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
5. Data: 2011-05-19 16:40:01
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
> jakichś problemów?
Zależy w zasadzie czym wcześniej jeździłeś, jak dieslem z mocnym dołem
to takie mogą być odczucia ale ogólnie wielkiego laga w 1.8T nie powinno
być.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
6. Data: 2011-05-19 16:44:35
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: kamil <s...@s...com>
On 19/05/2011 15:40, Maciej Browarczyk wrote:
> W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
>
>> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
>> jakichś problemów?
>
> Zależy w zasadzie czym wcześniej jeździłeś, jak dieslem z mocnym dołem
> to takie mogą być odczucia ale ogólnie wielkiego laga w 1.8T nie powinno
> być.
Uturbione silniki miałem tylko dwa (Impreza WRX i Impreza GT) i reakcja
na gaz była natychmiastowa, dieslami poza kilkoma pożyczonymi nie
jeździłem..
Dobrze kojarzę, że A4 B5 jest "drive by wire"?
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
7. Data: 2011-05-19 17:05:51
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: kamil <s...@s...com>
On 19/05/2011 15:40, Maciej Browarczyk wrote:
> W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
>
>> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
>> jakichś problemów?
>
> Zależy w zasadzie czym wcześniej jeździłeś, jak dieslem z mocnym dołem
> to takie mogą być odczucia ale ogólnie wielkiego laga w 1.8T nie powinno
> być.
>
Uturbione silniki miałem tylko dwa (Impreza WRX i Impreza GT) i reakcja
na gaz była natychmiastowa, dieslami poza kilkoma pożyczonymi nie
jeździłem..
Lag nie jest jakiś ogromny, wygląda to tak - jazda przy powiedzmy
3500obr z gazem na 1/3, dociskam do podłogi i przyspiesza niemrawo, po
ok. sekundzie dopiero kopniak turbiny. Nie dziwiłbym się, gdyby
występował tylko przy niskich obrotach, ale jest w praktycznie całym
zakresie. Nie wykluczam spieprzonej mapy, ale wolałbym wyeliminować
wszystkie inne możliwości zanim zaciągnę go do tunera.
Przepuszczająca powietrze rura mogła by dać takie objawy? Przyspiesza
płynnie kiedy już się rozkręci.
Można wogole skądś pobrać standardowe mapy silnika i wgrać do
przetestowania, czy takie rzeczy są strojone w fabryce pod konkretny
egzemplarz?
Dobrze kojarzę, że w tym audi przepustnica jest elektroniczna?
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
8. Data: 2011-05-19 17:10:06
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: kamil <s...@s...com>
On 19/05/2011 15:37, Lewis wrote:
> W dniu 2011-05-19 16:01, kamil pisze:
>> On 19/05/2011 15:00, Lewis wrote:
>>> W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
>>>> Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
>>>> remapowany na 210.
>>>>
>>>> Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
>>>> nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
>>>> obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
>>>> zacznie porządnie jechać.
>>>>
>>>> Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
>>>> objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
>>>> przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.
>>>>
>>>> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
>>>> jakichś problemów?
>>>
>>> Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
>>> sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
>>> i niech zerknie w Twój.
>>
>>
>> Czyli na standardowej mapie nie powinno tak być?
>
> Kumpel miał golfa z silnikiem AWP nie miał takiego objawu ani przed
> remapem ani po. Więc albo masz coś nie tak z czujnikami albo ktoś
> schrzanił mapę. Ale obstawiam osprzęt silnika. Jeszcze ściągnij schemat
> podciśnienia i zobacz czy wszystko masz poprawnie podłączone.
Dzięki, przejrzę ETKA i pogrzebię po weekendzie..
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
9. Data: 2011-05-19 17:15:22
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: "Marek P." <q...@a...pl>
kamil wrote:
> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
> jakichś problemów?
Wiedziałem, że to już kiedyś było :)
Tu masz co prawda inny wątek ale podobny problem jednego z odpowiadajacych.
https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
owse_thread/thread/3f2c90d442cc9527/7466358421198a61
?hl=pl&lnk=gst&q=vag+turbo+mia%C5%82em+op%C3%B3%C5%B
Anienie#7466358421198a61
Może warto spróbować się z nim skontaktować.
Marek P.
-
10. Data: 2011-05-19 17:20:36
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: kamil <s...@s...com>
On 19/05/2011 16:15, Marek P. wrote:
> kamil wrote:
>> Czy to normalne w tych silnikach, czy mo?e kwestia mapy, czy szukaae
>> jakich? problemów?
>
> Wiedzia?em, ?e to ju? kiedy? by?o :)
> Tu masz co prawda inny w?tek ale podobny problem jednego z odpowiadajacych.
> https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
owse_thread/thread/3f2c90d442cc9527/7466358421198a61
?hl=pl&lnk=gst&q=vag+turbo+mia%C5%82em+op%C3%B3%C5%B
Anienie#7466358421198a61
> Mo?e warto spróbowaae sie z nim skontaktowaae.
Mario zdaje się tutaj zagląda, więc może coś poradzi. Tylko że coś w te
jego 6l/100km LPG w dynamicznie przejechanej trasie nie wierzę, mój
poniżej 9 BP nie chce zejść jadąc przepisowo. ;)
--
Pozdrawiam,
Kamil