  • 1. Data: 2011-05-19 15:56:13
    Temat: A4 1.8T turbo lag
    Od: kamil <s...@s...com>

    Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
    remapowany na 210.

    Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
    nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
    obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
    zacznie porządnie jechać.

    Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
    objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
    przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.

    Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
    jakichś problemów?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 2. Data: 2011-05-19 16:00:13
    Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
> [...]
    > przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.
    >
    > Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać

    Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
    sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
    i niech zerknie w Twój.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-05-19 16:01:54
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 19/05/2011 15:00, Lewis wrote:

    > Jak już sprawdzisz czy nie wywala żadnych błędów na VAG (możliwe że MAP
    > sensor może podawać błędne dane) szukaj kogoś kto dobrze pisze programy
    > i niech zerknie w Twój.

    Czyli na standardowej mapie nie powinno tak być?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 4. Data: 2011-05-19 16:37:51
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-19 16:01, kamil pisze:

    > Czyli na standardowej mapie nie powinno tak być?

    Kumpel miał golfa z silnikiem AWP nie miał takiego objawu ani przed
    remapem ani po. Więc albo masz coś nie tak z czujnikami albo ktoś
    schrzanił mapę. Ale obstawiam osprzęt silnika. Jeszcze ściągnij schemat
    podciśnienia i zobacz czy wszystko masz poprawnie podłączone.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-05-19 16:40:01
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:

    > Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
    > jakichś problemów?

    Zależy w zasadzie czym wcześniej jeździłeś, jak dieslem z mocnym dołem
    to takie mogą być odczucia ale ogólnie wielkiego laga w 1.8T nie powinno
    być.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 6. Data: 2011-05-19 16:44:35
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 19/05/2011 15:40, Maciej Browarczyk wrote:

    > Zależy w zasadzie czym wcześniej jeździłeś, jak dieslem z mocnym dołem
    > to takie mogą być odczucia ale ogólnie wielkiego laga w 1.8T nie powinno
    > być.

    Uturbione silniki miałem tylko dwa (Impreza WRX i Impreza GT) i reakcja
    na gaz była natychmiastowa, dieslami poza kilkoma pożyczonymi nie
    jeździłem..

    Dobrze kojarzę, że A4 B5 jest "drive by wire"?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 7. Data: 2011-05-19 17:05:51
    Od: kamil <s...@s...com>

> [...]

    Uturbione silniki miałem tylko dwa (Impreza WRX i Impreza GT) i reakcja
    na gaz była natychmiastowa, dieslami poza kilkoma pożyczonymi nie

    Lag nie jest jakiś ogromny, wygląda to tak - jazda przy powiedzmy
    3500obr z gazem na 1/3, dociskam do podłogi i przyspiesza niemrawo, po
    ok. sekundzie dopiero kopniak turbiny. Nie dziwiłbym się, gdyby
    występował tylko przy niskich obrotach, ale jest w praktycznie całym
    zakresie. Nie wykluczam spieprzonej mapy, ale wolałbym wyeliminować
    wszystkie inne możliwości zanim zaciągnę go do tunera.

    Przepuszczająca powietrze rura mogła by dać takie objawy? Przyspiesza
    płynnie kiedy już się rozkręci.

    Można wogole skądś pobrać standardowe mapy silnika i wgrać do
    przetestowania, czy takie rzeczy są strojone w fabryce pod konkretny
    egzemplarz?

    Dobrze kojarzę, że w tym audi przepustnica jest elektroniczna?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 8. Data: 2011-05-19 17:10:06
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 19/05/2011 15:37, Lewis wrote:

> [...]
    > schrzanił mapę. Ale obstawiam osprzęt silnika. Jeszcze ściągnij schemat
    > podciśnienia i zobacz czy wszystko masz poprawnie podłączone.

    Dzięki, przejrzę ETKA i pogrzebię po weekendzie..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 9. Data: 2011-05-19 17:15:22
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    kamil wrote:
    > Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
    > jakichś problemów?

    Wiedziałem, że to już kiedyś było :)
    Tu masz co prawda inny wątek ale podobny problem jednego z odpowiadajacych.
    https://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/br
    owse_thread/thread/3f2c90d442cc9527/7466358421198a61
    ?hl=pl&lnk=gst&q=vag+turbo+mia%C5%82em+op%C3%B3%C5%B
    Anienie#7466358421198a61
    Może warto spróbować się z nim skontaktować.

    Marek P.

  • 10. Data: 2011-05-19 17:20:36
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 19/05/2011 16:15, Marek P. wrote:

> [...]
    ?hl=pl&lnk=gst&q=vag+turbo+mia%C5%82em+op%C3%B3%C5%B
    Anienie#7466358421198a61
    > Mo?e warto spróbowaae sie z nim skontaktowaae.

    Mario zdaje się tutaj zagląda, więc może coś poradzi. Tylko że coś w te
    jego 6l/100km LPG w dynamicznie przejechanej trasie nie wierzę, mój
    poniżej 9 BP nie chce zejść jadąc przepisowo. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil