-
11. Data: 2011-05-19 19:38:48
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2011-05-19 15:56, kamil pisze:
> Kupiłem rodzinny dupowóz - 1999 A4 avant quattro sport, 1.8T 180KM
> remapowany na 210.
>
> Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
> nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
> obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
> zacznie porządnie jechać.
>
> Czekam na paczkę z kablem vag-com, ale w zasadzie żadnych niepokojących
> objawów nie ma, spalanie w normie, kiedy już turbo się wkręci, to
> przyspiesza równo w prawie całym zakresie obrotów bez dziur itp.
>
> Czy to normalne w tych silnikach, czy może kwestia mapy, czy szukać
> jakichś problemów?
>
>
>
Przejedź się 911 GT2 to zobaczysz co to oznacza Turbo dziura.
-
12. Data: 2011-05-19 19:56:31
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: Pete <n...@n...com>
On 5/19/2011 8:56 AM, kamil wrote:
> Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
> nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
> obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
> zacznie porządnie jechać.
Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
zachowywaly sie identycznie.
W serii jest to troche mniej zauwazalne co prawda. A czym bardziej
agresywny program, tym bardziej turbo lag bedzie odczuwalny.
Pozdr.
Pete
-
13. Data: 2011-05-20 10:24:30
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: kamil <s...@s...com>
On 19/05/2011 18:56, Pete wrote:
> On 5/19/2011 8:56 AM, kamil wrote:
>> Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
>> nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
>> obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
>> zacznie porządnie jechać.
>
> Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
> przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
> 170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
> zachowywaly sie identycznie.
>
> W serii jest to troche mniej zauwazalne co prawda. A czym bardziej
> agresywny program, tym bardziej turbo lag bedzie odczuwalny.
Podpiąłem go do VAGCOMa, żadnych błędów nie ma. Jeśli normalne to trzeba
będzie z tym żyć, czyli dupa z zabawy w operowanie gazem w zakrętach na
mokrym, no ale miał być dupowóz. :/
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
14. Data: 2011-05-20 13:15:25
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: kamil <s...@s...com>
On 19/05/2011 18:56, Pete wrote:
> On 5/19/2011 8:56 AM, kamil wrote:
>> Turbo lag daje się we znaki praktycznie cały czas, nie ważne czy depnę
>> nagle na 2000, czy trzymam gaz na granicy przyspieszania przy 3-4tyś
>> obrótow i docisnę mocniej, zawsze trzeba pół albo sekundę odczekać, aż
>> zacznie porządnie jechać.
>
> Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
> przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
> 170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
> zachowywaly sie identycznie.
Jeszcze z ciekawości, jakie miałeś spalanie? Avant cięższy od sedana i
quattro swoje robi, ale 9-9.5l przy autostradowych 120km/h wydaje mi się
nieco za dużo..
--
Pozdrawiam,
Kamil
-
15. Data: 2011-05-20 15:21:52
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: Pete <n...@n...com>
On 5/20/2011 6:15 AM, kamil wrote:
> Jeszcze z ciekawości, jakie miałeś spalanie? Avant cięższy od sedana i
> quattro swoje robi, ale 9-9.5l przy autostradowych 120km/h wydaje mi się
> nieco za dużo..
Najniższe jakie kiedykolwiek udalo mi sie osiagnac to 7.7l, ale to byla
ultra-kapelusznicza jazda z tempomatem zapietym gdzies w okolicach 115
km/h, bez pasazerow, pusty bagaznik, no i pewnie z wiatrem bylo, bo juz
nigdy wiecej tak malo mi nie spalił. :)
Normalnie w trasie spalal jakies 9-9.5 a w miescie do 12.
Pozdr.
Pete
-
16. Data: 2011-05-20 18:24:20
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: z <z...@g...pl>
Pete pisze:
> Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
> przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
> 170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
> zachowywaly sie identycznie.
Czy Golfy, A3, Leony z 1.8T 150KM na pokładzie też tak mają?
Nie cierpię turbo dziur oraz japońskich 16-zaworowych benzyniaków.
Co mi pozostało? :-(
z
-
17. Data: 2011-05-20 18:46:17
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2011-05-20 18:24, z pisze:
> Pete pisze:
>
>> Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
>> przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
>> 170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
>> zachowywaly sie identycznie.
>
> Czy Golfy, A3, Leony z 1.8T 150KM na pokładzie też tak mają?
> Nie cierpię turbo dziur oraz japońskich 16-zaworowych benzyniaków.
> Co mi pozostało? :-(
Jakiś sensowny diesel. Skoro gustujesz w kompaktach, to nasuwa mi się
jeden: 123d. :)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
18. Data: 2011-05-20 19:21:53
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: z <z...@g...pl>
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Jakiś sensowny diesel. Skoro gustujesz w kompaktach, to nasuwa mi się
> jeden: 123d. :)
>
A może Sandero 1.6 :-) W mieście trzeba być zwinnym do 70km/h a poza
miastem i tak nie ma gdzie wyprzedzać dzięki nowym wspaniałym
bezkolizyjnym jezdniom jednopasmowym ;-)
z
PS. Jeszcze jakiś dureń wymyślił plastikowe słupki na ciągłych liniach.
Szczyt debilizmu.
-
19. Data: 2011-05-20 20:18:53
Temat: Re: A4 1.8T turbo lag
Od: Pete <n...@n...com>
On 5/20/2011 11:24 AM, z wrote:
> Pete pisze:
>
>> Wedlug mnie to objawy zdecydowanie normalne. Ten typ tak ma,
>> przynajmniej takie byly moje doswiadczenia z moim A4 1.8TQ ktore mialo
>> 170km fabrycznie i okolo 200 po zmianie chip'a. Znajomych A-czworki
>> zachowywaly sie identycznie.
>
> Czy Golfy, A3, Leony z 1.8T 150KM na pokładzie też tak mają?
> Nie cierpię turbo dziur oraz japońskich 16-zaworowych benzyniaków.
> Co mi pozostało? :-(
Golf, A3, Leon są stosunkowo lżejsze od A4 quattro, wiec z tym samym
silnikiem będą żwawsze a turbo-dziura powinna byc nieco mniej
zauważalna, ale moze się mylę. Tak czy inaczej, nawet w A4Q nie jest to
jakas znowu tragedia... ot po prostu uroki silnika turbo, juz nie
najnowszej generacji.
Jesli turbo nie pasuje, to moze np. BMW 330i?
Pozdr.
Pete