  • Data: 2011-01-04 10:47:44
    Temat: Re: A2 za 13 PLN na bramce od jutra
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Dlatego, tam pojedyncza firma, ma mniejsze szanse dymać całe społeczeństwo
    > (takie rzeczy jak opłaty na A4 czy A2 nie miały by szans na zaistnienie).
    > Owszem, są tego pewne koszty, w tym przypadku wspomniani Polacy muszą
    > konkurować jakością a nie zaniżonymi cenami.
    >
    > Owszem socjalizm, ale wole coś takiego niż chory kapitalizm, gdzie byle
    > buras może dymać całe pokolenia uczciwie pracujących zwykłych ludzi, tylko
    > dlatego, że są biedniejsi.

    "Dymać" to znaczy pozwolić pracować po stawkach dyktowanych przez rynek, a
    nie ustalonych przez urzędasów?
    Wiesz jakie są tego skutki długofalowe?
    Że produkcja z takiego kraju wyniesie się tam gdzie taniej, razem z tym
    "burasem", który umie liczyć i biznes prowadzić.
    A pracownikom zostaną zasiłki dla bezrobotnych.

    Ale nic, to socjalistyczne państwo które wie wszystko lepiej, żeby starczyło
    na zasiłki i opiekę socjalną, podniesie kolejne podatki.
    W rezultacie kolejne "burasy" (czytaj: myślący przedsiębiorcy) przeniosą
    produkcję do tańszych krajów.
    I tak w koło macieju.

    Nie wiem co jest lepsze dla Polaka pracującego w Norwegii, pracować za
    stawkę niższą niż Norweg, ale pewnie ze 4 razy wyższą niż w Polsce (sądząc
    po cenach u nich) czy pożyczyć w konsulacie kasę na powrót do kraju.