  • 51. Data: 2009-07-22 13:32:10
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Właśnie sprawdziłem. Działa miodnie :)
    > Wsadziłem jeszcze 2GB, bo tyle miałem. Ramdysk zwiększył się (sam) do
    > 3,1GB, szop robi z niego bufor w pierwszej kolejności i wszystko działa.
    > Szybkość kopiowania plików 1GB około półtorej sekundy :)

    zastanawiam sie jeszcze czy hibernacja zalatwia dane na tym wirtual
    RAM czy nie... zaraz to sprawdze bo to jest kolejne wyjscie :)

    Roger

  • 52. Data: 2009-07-22 13:38:17
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > zastanawiam sie jeszcze czy hibernacja zalatwia dane na tym wirtual
    > RAM czy nie... zaraz to sprawdze bo to jest kolejne wyjscie :)

    spoko, po hebirnacji dane siedza na RAMie jak trzeba. W sumie
    to logiczne. Tylko ze hibernacja z 8GB bedzie trwala dosc dlugo :|

    Roger

  • 53. Data: 2009-07-22 13:45:14
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > To ciekawe bo mnie windows notorycznie zwikszal swapa i czesto nawet
    > powyzej tych 500 Mb...

    Ustaw sobie dwa SWAPY na dwoch roznych dyskach tak po 2-4GB
    i zapomij o nich raz na zawsze.

  • 54. Data: 2009-07-22 13:54:55
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ustaw sobie dwa SWAPY na dwoch roznych dyskach tak po 2-4GB
    > i zapomij o nich raz na zawsze.

    wole wyeksmitowac SWAPa na ten RAM disk + swapa z PSa i co
    tam sie da jeszcze przeniesc z cachow.

    Roger

  • 55. Data: 2009-07-22 13:59:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > wole wyeksmitowac SWAPa na ten RAM disk + swapa z PSa i co
    > tam sie da jeszcze przeniesc z cachow.

    Ustaw sobie ręcznie minimum jakieś maluśkie, a maksimum z gigabajt. Jak
    nie będzie głodny, to mu samo zmaleje, a pojęcie defragmentacji w ramie
    praktycznie nie istnieje.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 56. Data: 2009-07-22 14:00:32
    Od: Marx <M...@n...com>

    TomekM pisze:
    > "Marx" <M...@n...com> wrote in message

    > rozumiem ze na codzien pracujesz na wersjach 64-bitowych i mowisz to z
    > własnego doświadczenia?
    > Czy moze tylko widziałes u kolegi przez ramie?

    znaczy ze wymagania na pamiec sa takie same? a te 64 bity to sciema?
    Marx

  • 57. Data: 2009-07-22 14:00:57
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > wole wyeksmitowac SWAPa na ten RAM disk + swapa z PSa i co
    > tam sie da jeszcze przeniesc z cachow.

    Z wynoszeniem SWAPa na RAM-dysk bo sie wstrzymal.

    Zacznij od ustawienia zmiennego swapa na jednym dysku i sprawdz
    czy system faktycznie go tworzy i jakiego duzego. Wtedy ew. mozna
    pomyslec o wywaleniu go na stale na RAM-dysk. Moze sie okazac,
    ze system nie korzysta ze swapa, badz korzysta malo - zalezy jaka ilosc
    danych naraz obrabiasz...

    Pliki tymczasowe systemu i PSa jak najbardziej warto na RAMdysk przeniesc...

  • 58. Data: 2009-07-22 14:01:50
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

  • 59. Data: 2009-07-22 14:02:10
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Giecze wrote:
    > a wrote:
    >
    > ..

    > Znaczy praktycznie wolniej o 1%, czyli nadal jakiś miliard razy
    > szybciej niż hdd? ;)

    Nie chodzi o ramdysk tylko spowolnienie _całej_ pamieci. Czasami przy
    obsadzeniu 4x1GB 400MHz płyta przełącza pamięć na 333MHz. Przy pracy w
    photoshopie moze byc widac kilkuprocentowy spadek wydajnosci.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 60. Data: 2009-07-22 14:04:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Nie chodzi o ramdysk tylko spowolnienie _całej_ pamieci. Czasami przy
    > obsadzeniu 4x1GB 400MHz płyta przełącza pamięć na 333MHz. Przy pracy w
    > photoshopie moze byc widac kilkuprocentowy spadek wydajnosci.

    To trzeba brać porządne modułki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /gk dostała nagrodę merit award w konkursie icsc design and development
    awards/