  • 41. Data: 2009-07-22 11:52:51
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:h46s6u$9so$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Dlaczego? Mam legalne Windows XP Professional, XP 64-bitowego nie chcę bo
    > są z nim same problemy (to jakaś dzika proteza do której sam M$ się nie
    > bardzo przyznaje). Vista z kolei nie podoba mi się i kosztuje ponad 600zł
    > OEM.

    ale home 64bit oem kosztuje 305 brutto.

    > Zmianę systemu planuję dopiero po premierze Windows7, chyba, M$ zonowu
    > coś sp****.

    > Nie kazdy ma niegraniczone zasoby finansowe (na sprzęt i oprogramowanie)

    więć ja też czekam na koniec sezonu ze zmianą sprzętu :)
    ale kupowanie teraz 32 bit jest bez sensu (zwłaszcza jak się zobaczy cos
    na 64bit +8 GB ram)

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl

  • 42. Data: 2009-07-22 11:53:12
    Od: Giecze <czechowski@post.#skasujto#.pl>

    a wrote:

    ..

    >Pamiętaj iż pamięć RAM obsadzona w czterech bankach, działa gorzej (wolniej)
    >niż pamięć w dwóch bankach.

    Znaczy praktycznie wolniej o 1%, czyli nadal jakiś miliard razy
    szybciej niż hdd? ;)

    GC

  • 43. Data: 2009-07-22 12:27:18
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > W Amidze CAŁA pamięć była przeznaczona na ram dysk. Zawsze miał tyle wolnego
    > miejsca, ile było wolnej pamięci.

    A na planecie Bułamuła w najbardziej tam rozpowszechnionym OSie
    ''bzykbzyk 7'' na ramdysk przeznacza się nawet więcej pamięci, niż jest.
    Tylko na ziemi nikt nie wie jak to działa, ale działa na pewno...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 44. Data: 2009-07-22 12:28:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    TomekM pisze:
    > skoro potrzebujesz wiecej RAM, to przesiądź sie na XP 64-bit, tam masz do
    > 128GB

    Nie potrzebuję więcej, szop doskonale radzi sobie z dwoma. Potrzebuję za
    to czasem dużego bufora (tylko dla szopa zresztą) i ram dysk jest do
    tego najlepszy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /strzeż się banków - dorwą cię i zrobią z ciebie vipa!/

  • 45. Data: 2009-07-22 12:31:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Krzysztof Sordyl pisze:
> [...]
    > lekką abberacją umysłową....
    > ale psychologi się nie przeskoczy, ludzie potrafią przywiązać

    Pomyśl, że:
    a) jest już kupiony 32bit os,
    b) znacznie łatwiej taki sprzedać, a swój sprzęt wymieniam co rok
    (zawodowo, bez inwestowania dodatkowych środków),
    c) nie wszytko pracuje tak fajnie, w szczególności programy muzyczne,
    które nie mają ochoty działać sprawnie na wirtualach.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ale ja kłamać potrafię tylko za pieniądze.../

  • 46. Data: 2009-07-22 12:40:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:
    > Tam jest przedstawione jakies dzikie cudo (Gavotte Ramdisk), które
    > odinstalowałem z niesmakiem po 15 minutach ;-)

    Ale co, język Ci pokazał czy z zasilacza zaśmierdziało? :)
    Znalazłem, darmowe, instaluje się minutę i działa.

    > No i nie "ćwiartki" (1GB)
    > pamięci bo to zależy od mapowania pamieci robionej przez BIOS i np.
    > płyty Asusa tracą "tylko" 768MB (te ktore sprawdzałem).

    U mnie właśnie ćwiartki. Dokładnie. Różnie bywa więc to kwestia umowna,
    z reguły im wypaśniejszy sprzęt, tym mniej pamięci widzi XP.

    > Osobiście polecam "VSuite Ramdisk (Free Edition)":
    > http://www.romexsoftware.com/
    > Jest sporo wygodniejszy, a instalacja nie wymaga tutoriala, jedyne co
    > trzeba ustawić to:
    > http://img515.imageshack.us/img515/9803/vsiuteramdis
    kconfig.png
    > wtedy ramdysk używa pamięci niewidocznej dla Windowsów (ta opcja może
    > powodować problemy jeśli mamy zainstalowane inne oprogramowanie
    > używające pamięci "na lewo" poza systemem operacyjnym).
    >
    > Tu jest porównanie co umieją poszczególne wersje w tym ta darmowa:
    > http://www.romexsoftware.com/main/products/ramdisk-c
    omparison.html

    Szkoda, że ta darmowa nie widzi więcej pamięci.
    Może wsadzę dwie jedynki jeszcze, zobaczę co z tym widzeniem ramu >4GB.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /życie jest zbyt piękne, zbyt ciekawe i zbyt krótkie, żeby wybrać linuxa/

  • 47. Data: 2009-07-22 12:53:18
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Szkoda, że ta darmowa nie widzi więcej pamięci.
    > Może wsadzę dwie jedynki jeszcze, zobaczę co z tym widzeniem ramu >4GB.

    dzis to planuje sprawdzic, doloze z 2 albo 4 Gb i sprawdze jak dziala
    ten patent. Swoja droga z nieba mi z tym spadles. Przed wczoraj
    pomyslalem o tym bo kiedys od znajomego mi sie obilo o uszy takie
    rozwiazanie i zanim sie wgryzlem w temat pojawiasz sie Ty z
    rozwiazaniem :D

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 48. Data: 2009-07-22 13:15:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:

> [...]
    > pomyslalem o tym bo kiedys od znajomego mi sie obilo o uszy takie
    > rozwiazanie i zanim sie wgryzlem w temat pojawiasz sie Ty z

    Właśnie sprawdziłem. Działa miodnie :)
    Wsadziłem jeszcze 2GB, bo tyle miałem. Ramdysk zwiększył się (sam) do
    3,1GB, szop robi z niego bufor w pierwszej kolejności i wszystko działa.
    Szybkość kopiowania plików 1GB około półtorej sekundy :)

    Teraz na chwilę wrzuciłem szopa (w wersji thinstall) i startuje nieco
    szybciej. Zatem można zrobić batcha do wypychania w ramdysk aplikacji,
    co się dłuższą chwilę uruchamiają, choć thinstalle to i tak pędzą
    szybciutko z dysku. Ale najważniejsze - hurtowe wrzucanie rawów do acra
    z ramdysku i przede wszystkim hurtowa zmiana poszczególnych parametrów
    przyspieszyła niesamowicie. Proponuję właśnie wrzucać rawy na ramdysk, a
    konwersje ustawiać na hdd (wszak ramdysk zniknie po wyłączeniu zasilania).

    Wrzuciłem tam też swapa w wersji min=16MB, max=256MB, utrzymuje się
    między kilkadziesiąt, a stokilkadziesiąt - znaczy więcej nie potrzebuje.
    Nie mu będzie na zdrowie, wcześniej miałem wyłączony, ale podobnoż
    lepiej, żeby istniał.

    Czyli jest pięknie i jak nic nie wybuchnie, zamienię te jedynki na
    dwójki (w sumie 8GB).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kiedy będziesz dobrym fotografem? gdy stwierdzisz, że nie potrzeba aparatu/

  • 49. Data: 2009-07-22 13:25:13
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Właśnie sprawdziłem. Działa miodnie :)
    > Wsadziłem jeszcze 2GB, bo tyle miałem. Ramdysk zwiększył się (sam) do
    > 3,1GB

    To teraz tylko niech Roger da znac czy 4GB pojedzie :)

  • 50. Data: 2009-07-22 13:29:33
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > 3,1GB, szop robi z niego bufor w pierwszej kolejności i wszystko działa.
    > Szybkość kopiowania plików 1GB około półtorej sekundy :)

    Fantastycznie, wsadzam dzis do 8Gb

> [...]
    > konwersje ustawiać na hdd (wszak ramdysk zniknie po wyłączeniu zasilania).

    do dobry pomysl, chociaz ja pracuje naraz na 400 RAWach i raczej na raty.
    Balbym sie ze w miedzy czasie padnie zasilanie albo padnie program
    czy tez windows i zniknie mi pare godziny pracy... No chyba ze lightroom
    wczytuje te RAWy do tej swojej bazy, ktora jest na hdd i tam rowniez
    trzyma informacje o wszelkich operacjach na plikach i dopiero przy konwersji
    do jpg wczytuje te ustawienia. Tak to chyba dziala. Wtedy jest szansa, ze
    nawet
    pad systemu i ponowene przerzucenie na RAM tych rawow uratuje sytuacje...

> [...]
    > kilkadziesiąt, a stokilkadziesiąt - znaczy więcej nie potrzebuje. Nie mu
    > będzie na zdrowie, wcześniej miałem wyłączony, ale podobnoż lepiej, żeby

    To ciekawe bo mnie windows notorycznie zwikszal swapa i czesto nawet
    powyzej tych 500 Mb... z drgiej strony Ty pewnie masz odchudzony XP
    jak anurektyczke :) Ja tak nie potradie niestety i mam wszystko co w nim
    siedzi od urodzenia po instalacji :|

    > Czyli jest pięknie i jak nic nie wybuchnie, zamienię te jedynki na dwójki
    > (w sumie 8GB).

    no ja dzis to chce zrobic alejak cos wybuchnie to masz przejebane ;) za
    te porady ;)

    Roger