  • 31. Data: 2009-07-22 10:15:34
    Temat: Re: A teraz dla odmiany sprzetowo
    Od: "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl>

    "Marx" <M...@n...com> wrote in message
    news:h46p48$6ft$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > nie wspominajac ze wymagania na pamiec w programach rosna x2...
    > Marx
    rozumiem ze na codzien pracujesz na wersjach 64-bitowych i mowisz to z
    własnego doświadczenia?
    Czy moze tylko widziałes u kolegi przez ramie?

    Tomek

  • 32. Data: 2009-07-22 10:52:49
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > Tylko tego nie możesz pojąć w produktach MS? Szczęśliwy jesteś.

    no powiedzmy :P

    Roger

  • 33. Data: 2009-07-22 10:59:35
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > trzymanie się kurczowo systemu 32 bitowego
    > gdy od wielu lat są 64 bit i do tego tańsze, wydaje mi się
    > lekką abberacją umysłową....
    > ale psychologi się nie przeskoczy, ludzie potrafią przywiązać
    > się do o wiele gorszych rzeczy ;)

    mocno sie zastanawialem nad przesiadka do 64 bitowego systemu i wyszlo
    ze: opinie odnosnie XP 64 bit sa raczej zle wiec nie chcialem
    experymentowac,
    visty nie chce bo nie, po prostu widzialem jak te systemy dzialaja np. na
    wypasionych notebookach skutecznie je zmulajac do poziomu starych
    dziadow z zainstalowanym zamulonym XP i tez tego nie chce nawet za
    darmo. Na 100% kupie win7 64 bitowy ale to dopiero za jakieś pół
    roku będzie. nnymi słowy niema opcji. Aha Maca tez nie chce bo nie lubie
    przeplacac za logo :)

    Abstrahując uwazam, że Win XP nawet z 3Gb ramu smiga bardzo
    dobrze gdyby jeszcze udało się przenieść całego jego swapa na ten
    Ram dysk ale o wielkości 3-4 GB to nie potrafię sobie wyobrazić
    szybszego systemu na chwilę obecną (Maca nie chcę). XP 64 jest
    uciążliwy natomiasjaka jesy Vista wszyscy wiemy. Wybór będzie
    dopiero po premierze Win7.

    Roger
    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 34. Data: 2009-07-22 11:06:32
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Janko Muzykant wrote:

    > Coś dla szopowców, ale nie tylko. Kto ma systemy 32-bitowe i 4G ramu
    > może sobie zrobić pożytek z nieużytecznej do tej pory ćwiartki za
    > pomocą tego:
    > http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=77586

    Tam jest przedstawione jakies dzikie cudo (Gavotte Ramdisk), które
    odinstalowałem z niesmakiem po 15 minutach ;-) No i nie "ćwiartki" (1GB)
    pamięci bo to zależy od mapowania pamieci robionej przez BIOS i np. płyty
    Asusa tracą "tylko" 768MB (te ktore sprawdzałem).

    Osobiście polecam "VSuite Ramdisk (Free Edition)":
    http://www.romexsoftware.com/
    Jest sporo wygodniejszy, a instalacja nie wymaga tutoriala, jedyne co trzeba
    ustawić to:
    http://img515.imageshack.us/img515/9803/vsiuteramdis
    kconfig.png
    wtedy ramdysk używa pamięci niewidocznej dla Windowsów (ta opcja może
    powodować problemy jeśli mamy zainstalowane inne oprogramowanie używające
    pamięci "na lewo" poza systemem operacyjnym).

    Tu jest porównanie co umieją poszczególne wersje w tym ta darmowa:
    http://www.romexsoftware.com/main/products/ramdisk-c
    omparison.html

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 35. Data: 2009-07-22 11:10:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Krzysztof Sordyl wrote:
    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > trzymanie się kurczowo systemu 32 bitowego
    > gdy od wielu lat są 64 bit i do tego tańsze, wydaje mi się
    > lekką abberacją umysłową...

    Dlaczego? Mam legalne Windows XP Professional, XP 64-bitowego nie chcę bo są
    z nim same problemy (to jakaś dzika proteza do której sam M$ się nie bardzo
    przyznaje). Vista z kolei nie podoba mi się i kosztuje ponad 600zł OEM.
    Zmianę systemu planuję dopiero po premierze Windows7, chyba, M$ zonowu coś
    sp****.

    > ale psychologi się nie przeskoczy, ludzie potrafią przywiązać
    > się do o wiele gorszych rzeczy ;)

    Nie kazdy ma niegraniczone zasoby finansowe (na sprzęt i oprogramowanie) lub
    wrodzoną skłonność do kradzieży oprogramowania.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 36. Data: 2009-07-22 11:13:25
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Ale po co to wszystko? Rozumiałbym, gdyby nie było systemów 64
    > bitowych, ale są...

    Wyślesz mi darmową licencję?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 37. Data: 2009-07-22 11:19:24
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Tez jestem po instalacji ;)
    > Dosc czesto otwieram np. 50 zdjec po 60MB kazde i tu zauwazylem,
    > ze dopoki zdjecia mieszcza sie w tych dodatkowych 700MB to otwieranie
    > leci szybciej. Czyli dziala :)
    >
    > Moze ktos sprawdzic czy program widzi pamiec od 3.25 do 8GB?
    > kusi mnie zeby dolozyc 4GB, ale wolalbym sie najpierw upewnic -
    > nie chce mi sie bez sensu biegac do sklepu po kosci...

    Pamiętaj iż pamięć RAM obsadzona w czterech bankach, działa gorzej (wolniej)
    niż pamięć w dwóch bankach.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 38. Data: 2009-07-22 11:23:08
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    abs wrote:

    > Kupiłem wlasnie wczoraj dodatkowe 2 GB i tez znalazlem ten tekst. Ale
    > troche z innej beczki: wyjasni mi ktos dlaczego moj XP widzi tylko 3
    > GB zamiast 3,5 lub chociazby 3,2? Na karcie graficznej mam 256 MB.
    > Poczytalem troche artykulow w sieci i doszedlem do wniosku, ze warto
    > kupic 2 dodatkowe gigabajty zamiast jednego - w koncu 3,5 GB to nie
    > to samo co 3 :) A tu zonk - powyzej 3 GB moj system nie potrafi
    > podskoczyc...
    > No ale pobawie sie dzisiaj tym ramdyskiem, moze jednak bedzie pozytek
    > z tej kosci.

    To akurat cecha BIOSu płyty głównej. Wszystko zależy jak jest zrobione
    mapowanie przestrzenie PCI/PCIe.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 39. Data: 2009-07-22 11:33:02
    Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl>

    In article <h467tj$ifj$1@news.wp.pl>,
    Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > A co, masz dostęp do pełnych 4G? :)
    > Szczęśliwcy zamiast ''ćwiartki'' mogą wpisać ''piątki'', ale raczej nie
    > mniej.

    Mam 8 GB, z czego w 32 bitowym systemie poszczególne programy mają
    dostęp do 4 GB, tak jak to powinno być.

    Władysław

  • 40. Data: 2009-07-22 11:41:26
    Od: "Krzysztof Sordyl" <k...@k...com.pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości

    > a moze po prostu ktos kupil jakis czas temu wersje 32bit i nie chce
    > wydawac dodatkowej kasy na nowa wersje, na ktorej bedzie dodatkowo mial
    > problem ze sterownikami? czy to tak trudno zrozumiec?
    > Marx

    rozumiem to doskonale bo mam tez jeden komp 32bit :)
    chodzi mi raczej o sytuacje i ludzi którzy kupują nowe systemy do
    grafiki i narzekają że im ramu system nie widzi gdy właśnie kupili xp
    32bit... itp.

    Krzysztof
    www.ksstudio.pl