  • 41. Data: 2010-09-02 11:59:31
    Temat: Re: A propos wypadku Ziętarskiego
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    <b...@g...pl> wrote in message
    news:i5nn90$sph$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > oni patrza nie dalej niz hipotetyczny zderzak auta ktore je poprzeda,
    > czyli
    > max 15 m, jechal i nagle mu wyroslo "jakies auto" jadace lewym pasem, to
    > musial uciekac lewo zalapal trawy i poooooooooszybowal wybity bariera
    > chlonna ;)
    >
    > widac jak jezdza na relacjach z karamboli, stoi auto sru wali je drugie po
    > kilku minutach i grupce gapiow itd.. sru drugie, za 5 minut 3-cie... i
    > moga
    > sie tak walic
    >
    > przeciez nie drzemia, patrza sie jelopy "tuz przed maske" sie wala

    Piekny przyklad generalizowania "wszystkich glupich amerykanskich kierowcow"
    przez obywatela kraju, w ktorym na drogach ginie najwiecej ludzi z calej UE.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 42. Data: 2010-09-02 12:10:18
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Całe 5 tygodni jeździłem z V oscylującym ok. 80 mph - NY, NJ, CT, PA, VA i
    > DC - a tam w większości jest ograniczenie do 65 mph. I nie byłem jedynym
    > ... co więcej - często-gęsto byłem wyprzedzany przez grupki 3-4 samochodów
    > jadących szybciej.

    3 razy miałem okazję pokonać trasę z Nowego Jorku na Florydę (w obie
    strony). Utrzymując się w głównym nurcie kierowców czyli 50/50 wyprzedzałem
    i byłem wyprzedzany, prędkość oscylowała właśnie w granicach takich, jak już
    ktoś napisał: +3 do 5 Mph nad limit.
    Ci którzy wyprzedzali sporo szybciej za chwilę stali na poboczu w asyście
    state troopersów.
    Zostaliśmy zatrzymani raz, poza autostradą za przekroczenie o jakieś 10Mph -
    zwykłe zagapienie się. Policjant poszedł z własnej woli na lekką ugodę i
    dostaliśmy bilet nie za prędkość a za "niemanie" pasów. Sedzia wyrokiem
    wycenił ten niecny występek na 70USD i bez punktów. Amerykanin był kierowcą
    więc jakoś się udało.

  • 43. Data: 2010-09-02 12:11:34
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 02 Sep 2010 11:40:21 +0200, Wojciech Smagowicz [ZIWK] na
    pl.misc.samochody napisał(a):

    > A jaki tam taryfikator obowiązuje?

    Dla stanu NY :

    do 10 mph - 90-150 $ - punkty 3
    11-30 mph - 180-300 $ - punkty : do 20 mph - 4, do 30 mph 6
    od 30 mph - 360-600 $ - punkty : do 40 mph - 8, powyżej 40 mph - 11

    Te ceny to dla pierwszego wykroczenia. Następne popełnione w przeciągu 18
    mc-y kosztuje dodatkowo 100$ a trzecie 250$. Czwartego raczej bym nie
    popełniał :D

    Dodatkowo, w stanie NY, do każdego mandatu za przekroczenie prędkości jest
    doliczana dodatkowa opłata w wysokości 55 $. Na sam koniec - za zbieranie
    punktów też płacisz ;-) - za uzbieranie 6 pkt. opłata wynosi 100$ rocznie
    przez 3 lata, za każdy następny punkt - dodatkowe 25$. Uzbieranie 11 pkt. w
    przeciągu 18 m-cy to realna groźba utraty PJ.

    "Ukłon jak medal ma dwie strony. Szyfer Tadeusz"

  • 44. Data: 2010-09-02 12:14:03
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-09-02 11:56, CeSaR pisze:

    > Sedzia. Mo?e znów prawo stanowe ró?nie to reguluje ale na tyle na ile ja
    > mia?em do czynienia to za speeding kare okre?la sedzia.
    > Jak pojedziesz "bardzo" ponad limit to na wyrok poczekasz w bezpo?redniej
    > blisko?ci sedziego :-) Dzieki Bogu nie mia?em tej przyjemno?ci.

    A "zwyczajowe" widełki przyznawane przez sędziego? - pytam tak dla
    orientacji

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 45. Data: 2010-09-02 12:19:22
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

> [...]
    > przez 3 lata, za każdy następny punkt - dodatkowe 25$. Uzbieranie 11 pkt.
    > przeciągu 18 m-cy to realna groźba utraty PJ.

    A i te punkty chyba tak trochę powoli przepadają...

  • 46. Data: 2010-09-02 12:26:14
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 2 Sep 2010 12:19:22 +0200, CeSaR na pl.misc.samochody napisał(a):

    > A i te punkty chyba tak trochę powoli przepadają...

    18 m-cy.

    "Kto jest przyjacielem ten kocha ale nie każdy kto kocha jest też
    przyjacielem. Seneka"

  • 47. Data: 2010-09-02 12:55:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i5nb2k$dvk$1@usenet.news.interia.pl Grejon
    <g...@g...pl> pisze:

    > jeśli chodziło o ort w nazwisku to mogłeś to w temacie oznaczyć.
    Jeszcze prościej było go nie robić.

    --
    Jotte

  • 48. Data: 2010-09-02 13:04:13
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    to pisze:

    > Nie został zabity tylko zginął w wypadku.

    Tak samo, jak pasażerowie samolotów rozsmarowani po biurach WTC.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 49. Data: 2010-09-02 13:06:32
    Temat: Re: A propos wypadku Zietarskiego
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    kamil <k...@s...com> napisał(a)

    > Tylko dlaczego ta "bezpieczna i przewidywalna" jazda nie przkelada sie na
    > liczby? Ilosc zgonow w wypadkach per capita przekracza srednia europejska
    > dosc znacznie.

    A per car?

    --
    Tomek

  • 50. Data: 2010-09-02 13:15:29
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin LEPEK

    > Tak samo, jak pasażerowie samolotów rozsmarowani po biurach WTC.

    Piłeś?

    --
    ignorance is bliss