    From: Artur Miller <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A propos konstruktywnego sp??dzania czasu..
    Date: Wed, 28 Jan 2015 00:19:26 +0100

    W dniu 2015-01-27 o 22:53, J.F. pisze:

    > Alez jestes. Ostrzezony, zeby nie wyprzedzac tam stara wlokacego sie 50,
    > bo to jednak niebezpieczny zakret :-)
    >
    > I co - proponujesz trzy znaki ?
    > -ostry zakret,
    > -naprawde ostry zakret
    > -inne niebezpieczenstwa.
    >
    > w efekcie znakow przybedzie :-)
    >
    > J.

    akurat ostrzegawczych była mniejszość raczej. najciekawsze było między
    Żmigrodem a Trzebnicą, gdzie kopią pod S5 obok istniejącej 5-ki. Każda
    rozjeżdżona przez wywrotki ścieżka poprzedzona jest ograniczeniem do 70,
    potem 50 i zakaz wyprzedzania. Takich ścieżek jest 4 czy 5 na kilku km.

    jednym z mądrzejszych pomysłów widziałem dawno temu na wylocie z
    Warszawy w kierunku Gdańska. Gdzie przed skrzyżowaniami z sygnalizacją
    swietlną ustawione były znaki, których treść zależała od zamierzonej
    zmiany sygnalizacji. Gdy było zielone, na ograniczeniach świeciło sie
    "100", gdy za chwile miało sie zmienić na czerwone, znaki zmieniały sie
    na "70" na tyle wcześnie, ze dało się spokojnie wyhamować. dlaczego na
    krajowych drogach przed skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych nie ma
    czegoś takiego? normalnie jest 90, piechur naciska guzik, 200m przed
    przejściem zaświeca sie ograniczenie do 50... a tak to nawet w środku
    nocy trzeba deptać w hamulec co pół minuty...

    @