  • 11. Data: 2012-01-15 16:25:46
    Temat: Re: A mozeby tak elektrykiem pomiarowcem sie stac
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Równie dobrze można by
    > postulować, żeby nie było kontroli inspektora przy budowie domu

    Wizyta inspektora bud. z upr. sanitarnymi placimy w budynku
    wielorodzinnym 2kzl (2 wizyty w tygodniu przez ok. 1,5 miesiaca. Zwykly
    budowlany byl po znajomosci w bardzo preferencyjnych stawkach, wiec nie
    wiem ile normalnie. Fakt, narzedziem pracy jest wylacznie glowa.

    >, czy
    > wykonaniu instalacji gazowej

    Ale przeglad gazowo-kominiarski to 200-300zl, czujnik gazu i anemometr
    pewnie troche kosztuje.

    > Równie dobrze można powiedzieć, że nie trzeba kontrolować
    > sprawności technicznej samochodów.

    Tu z kolei koszt przegladu to ok. 130zl, a naklady (warsztat,
    oprzyzadowanie, certyfikacja, uprawnienia) - nawet nie probuje zgadywac ile.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2012-01-16 20:15:12
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2012 16:00:54 +0100, Plumpi napisał(a):

    > 3. Koszty dojazdów, zakupu i utrzymania środka transportu (samochodu). Niech
    > to będzie jakiś stary "sztrucel" np. Seicento kupione za powiedzmy 4 tys.
    > zł. Po przeróbce na 2 osobowe, zmieścisz potrzebne walizki z narzędziami i
    > przyrządami.

    Bez przesady, jak ktoś zajmuje się tylko pomiarami to nie ma tych gratów
    niewiadomo ile do wożenia, szczególnie używając mierników
    wielofunkcyjnych. Tych parę toreb i mała skrzynka narzędziowa to się
    zmieszczą nawet w Seicento :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 13. Data: 2012-01-16 22:54:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Sty, 17:04, "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > Ah! Ale plama zapomniałem o wypłacie dla pracownika jak prawdziwy
    > krwiopijczy kapitalista.
    > Zatem do kwoty 4800-5300zł trzeba jeszcze dołożyć wynagrodzenie dla
    > pracownika :)

    No fakt, jesli zaklada sie juz firme, to chocby miala 2-3 zlecenia na
    miesiac pracownik musi byc. Wlasciciel jezdzi na nartach, to ktos musi
    pracowac ;)

    WS

  • 14. Data: 2012-01-17 12:56:00
    Od: "adamschodowy" <a...@g...pl>

    > Wielkie dzieki za bardzo szczegolowy opis, poleglbym na tym wyksztalceniu,
    > bo choc w elektronice dlubie cos od dzieciecia amatorsko, w instalacjach
    > bardziej zawodowo, E zrobilem bez najmniejszego problemu (juz stracily
    > waznosc), to jestem... geologiem.

    http://lublin.lento.pl/geolog-kontrakt-zagraniczny,2
    04523.html
    floryda po drodze :)

  • 15. Data: 2012-01-18 18:50:22
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl>

> [...]
    > postulować, żeby nie było kontroli inspektora przy budowie domu, czy
    > wykonaniu instalacji gazowej. Weź pod uwagę, że ktoś dokonujący inwestycji
    > budowlanej bez obowiązkowej kontroli jej poprawności, nie naraża
    > potencjalnie tylko siebie ale też innych domowników bądź osoby postronne.
    > Równie dobrze można powiedzieć, że nie trzeba kontrolować sprawności
    > technicznej samochodów. Też użytkownik głównie naraża siebie, a przy
    > okazji osoby postronne. W tym przypadku też uważasz, ze kontrole
    > techniczne służą głównie korzyściom diagnostów a nie bezpieczeństwu na

    Trzeba kontrolować sprawność techniczną samochodów, domów i trąbek ale za
    swoje pieniądze a nie cudze.

  • 16. Data: 2012-01-18 19:27:34
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-01-18 19:50, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl>

    >>> pozdrawiam.

    > Trzeba kontrolować sprawność techniczną samochodów, domów i trąbek ale
    > za swoje pieniądze a nie cudze.

    No i właściciel samochodu kontroluje za swoje, a właściciel domu za swoje.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 17. Data: 2012-01-21 10:21:21
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl>

    > No i właściciel samochodu kontroluje za swoje, a właściciel domu za swoje.

    Swoje wymysły a nie samochody i domy. Jeśli Ty chcesz tych kontroli to za
    nie płać a nie wymagaj by płacili właściciele. Bo może ci właściciele nawet
    chcą bezpiecznego domu i samochodu, ale Tobie nic do tego.

  • 18. Data: 2012-01-22 00:09:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-01-16 23:54 WS napisał(a):

    > No fakt, jesli zaklada sie juz firme, to chocby miala 2-3 zlecenia na
    > miesiac pracownik musi byc. Wlasciciel jezdzi na nartach, to ktos musi
    > pracowac ;)

    Błędne założenie podstawowe. Nie po to się zakłada firmę aby mieć 2-3
    zlecenia na miesiąc. Policz teraz koszty dla sensownych 100 zleceń
    miesięcznie (5 dziennie z dojazdem to raczej niewiele?). Taki pomiar
    mógłby klienta końcowego kosztować spokojnie 100 zł brutto - i klient
    byłby zadowolony, i firma (inkasując od klientów 10k PLN miesięcznie).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2012-01-22 14:01:20
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:jffk3g$f69$1@news.icm.edu.pl...

> [...]
    > mógłby klienta końcowego kosztować spokojnie 100 zł brutto - i klient
    > byłby zadowolony, i firma (inkasując od klientów 10k PLN miesięcznie).

    Tyle, że o takiej liczbie zleceń miesięcznie to sobie można pomarzyć.
    Poza tym wykonanie takich 5 zleceń dziennie jest wręcz niemożliwe w ciągu 8
    godzin pracy, no chyba, że się robi pomiary z sufitu i wtedy kosztują one po
    100zł. Niestety i o takich też się słyszy :)

    Tak więc Panowie proszę zejść na ziemię.
    Wykonanie uczciwie serii pomiarów w domu jednorodzinnym, obejmujących
    wszystkie gniazda oraz punkty świetlne oraz uziemienia to jest robota na
    przynajmniej 2-3 godziny. W przypadku, kiedy dochodzi jeszcze pomiar
    uziemień instalacji odgromowej trzeba dołożyć jeszcze godzinę conajmniej.
    Trzeba też do tego czasu doliczyć czas dojazdu od 0,5 do 2 godzin.
    Zatem realne jest wykonanie 2, sporadycznie 3 pomairów dziennie, a czasami
    trylko jednego które zgodnie z obowiązującym prawem musi wykonywać 2
    pracowników ze względu na przepisy BHP.
    Dzienne utrzymanie jednego pracownika to wydatek ok. 150zł zakładając, że
    pracuje on 8 godzin, 22 dni robocze w miesiącu i zarabia tylko 1500zł na
    rękę. A gdzie jeszcze pozostałe koszty o których pisałem?

  • 20. Data: 2012-01-22 14:03:31
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > No fakt, jesli zaklada sie juz firme, to chocby miala 2-3 zlecenia na
    > miesiac pracownik musi byc. Wlasciciel jezdzi na nartach, to ktos musi
    > pracowac ;)

    Chętnie bym zobaczył jak to pracownicy zapierniczają na Twoje wyjazdy.
    Kolego spróbuj otworzyć działalność i rozwinąć firmę to wtedy pogadamy.