  • 1. Data: 2012-01-14 12:40:00
    Temat: "porządne" lampki ledowe?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Mam taki pomysł - jako ludzie którzy mają pojęcie o działaniu (w
    przeciwieństwie do większości marketoidów i chińczyków, którzy jako
    szczyt specyfikacji parametrów podają "12v 36led white") - może by dawać
    namiary na sensownie zrobione lampki na LEDach?
    Sensownie, tzn:
    - prąd ledów ustalany układem stabilizującym, a nie opornikiem 22ohm + 4
    led w szereg ;)
    - sensowne same ledy
    - sensownie pomyślane chłodzenie
    itd.. bo produktów zrobionych "byle jasno raziło, i tylko w momencie
    sprzedaży" to jest pełno, choćby ledy 'samochodowe' które są np 4x 5050
    w szereg + opornik 22ohm (przy 10v jeszcze nie świeci, przy 13V
    wybucha), albo wynalazki które się się przegrzewają...

    Ja na początek wrzucę:
    - WhiteEnergy "LED Żarówka 16SMD 5050, G4,3W,12V,Ciepła Biała " 05184
    oraz 04884 (zimna biała) -
    http://www.whitenergy.com/files/1024x768/04884.jpg po drugiej stronie
    PCB mają gretza, kondensator, ładną przetworniczkę do stabilizacji
    prądu, na partyzanta ale zrobiony "radiator" dla każdego z ledów z
    centymetrowej tulejki stojącej na sztorc...
    https://lh3.googleusercontent.com/-5X3nUnLf2oc/Tst1e
    vyx8QI/AAAAAAAADIs/LzMjf8UM4PA/s828/razem.jpg
    http://www.whitenergy.com/Zarowki_LED/G4_G9/Zarowka_
    LED_G4_16x_SMD_5050_G4/3W_12V_barwa_zimna_biala/prod
    uct/04884/131/137/
    ~20zł. Świeci jaśniej niż żarówka 3x 5W w5w w oświetleniu kabiny w aucie

    Jak na razie - nie spotkałem innych sensownie wykonanych lampek (w
    sensownej cenie), choć mam tu całą szufladę różnych chińskich
    wynalazków... np
    https://lh6.googleusercontent.com/-P_j_BBvIVT4/TdFvv
    9eBrbI/AAAAAAAACmM/vI2J72r443U/s1440/panorama.jpg

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2012-01-15 10:34:26
    Temat: Re: "porządne" lampki ledowe?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik BartekK napisał:
    [..]
> [...]
    > centymetrowej tulejki stojącej na sztorc...
    > https://lh3.googleusercontent.com/-5X3nUnLf2oc/Tst1e
    vyx8QI/AAAAAAAADIs/LzMjf8UM4PA/s828/razem.jpg

    Ja tam widzę że nie każda dioda ma taką rurkę, to mi na dystans wygląda
    nie na chłodzenie którego te diody zwyczajnie nie potrzebują w tej
    konfiguracji.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2012-01-15 11:02:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 13:40:00 +0100, BartekK napisał(a):
    > Sensownie, tzn:
    > - prąd ledów ustalany układem stabilizującym, a nie opornikiem 22ohm + 4
    > led w szereg ;)

    Kiedy przy stabilnym zasilaniu to jest dopuszczalne :-)

    Problem ktory widze bedzie chyba podobny jak z innymi towarami:
    -markowe sa dobre, albo i nie, ale drogie.
    -niemarkowe sa jak meteory - pojawiaja, sie, znikaja, nawet trudno typu sie
    doszukac.
    -a jak juz cos znajdziesz dobrego i taniego, to potem kupic nie mozna :-)

    J.

  • 4. Data: 2012-01-15 12:16:28
    Od: Randall_Memphis <g...@n...oleg.es>

    W dniu 2012-01-15 12:02, J.F. pisze:

> [...]
    > doszukac.
    > -a jak juz cos znajdziesz dobrego i taniego, to potem kupic nie mozna :-)

    Połoe domu mam opartą na Whitenergy właśnie, to mało znana firma,
    bardziej znają ja osoby związane z komputerami.

  • 5. Data: 2012-01-15 13:37:21
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    W dniu 2012-01-15 12:02, J.F. pisze:

    > Problem ktory widze bedzie chyba podobny jak z innymi towarami:
    > -markowe sa dobre, albo i nie, ale drogie.

    Obawiam się, że nie istnieje coś takiego jak "dobre lampki ledowe".
    Sporo energii włożyłem w poszukiwania lampki LED umożliwiającej
    przyzwoite widzenie kolorów, powiedzmy na poziomie świetlówek Osram
    serii DeLuxe, czyli o CRI > 90%. I pudło, nie znalazłem. Wygląda na to,
    że na przyzwoite LEDy jeszcze musimy poczekać.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 6. Data: 2012-01-15 17:15:31
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-01-15 13:16, Randall_Memphis pisze:

    > Połoe domu mam opartą na Whitenergy właśnie, to mało znana firma,
    > bardziej znają ja osoby związane z komputerami.
    Tzn oświetlenie? Powiedz/pokaż linki jakie masz inne lampki ich i czy
    też mają jakąś stabilizację/przetwornice? Bo na fotkach w necie nigdzie
    tego nie widać, a szkoda eksperymentować kupując po kolei wszystkie
    modele po 1szt ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2012-01-15 18:27:29
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wrocDOTpl> napisał w wiadomości
    > przyzwoite widzenie kolorów, powiedzmy na poziomie świetlówek Osram serii
    > DeLuxe, czyli o CRI > 90%. I pudło, nie znalazłem. Wygląda na to, że na
    > przyzwoite LEDy jeszcze musimy poczekać.

    Ano niestety - fakt.
    za to w niektorych zastosowaniach oswietleniowych spisuja sie calkiem dobrze
    - chocby w latarkach ;)

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2012-01-15 21:10:07
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    W dniu 2012-01-14 13:40, BartekK pisze:
> [...]
    > wynalazków... np
    > https://lh6.googleusercontent.com/-P_j_BBvIVT4/TdFvv
    9eBrbI/AAAAAAAACmM/vI2J72r443U/s1440/panorama.jpg

    Jaki jest sens wstawiac przetwornice przy stalym napieciu zasilajacym ?
    Dla marketoida to sa jedynie koszta. Podobnie z tymi na 230V poc w ogole
    mostek duzy rezystor kawalek radiatora i JUz. 80% spoleczenstawa nie
    zauwazy roznic.

  • 9. Data: 2012-01-15 21:39:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zenek,

    Sunday, January 15, 2012, 10:10:07 PM, you wrote:

    [...]

    > Dla marketoida to sa jedynie koszta. Podobnie z tymi na 230V poc w ogole
    > mostek duzy rezystor kawalek radiatora i JUz. 80% spoleczenstawa nie
    > zauwazy roznic.

    Prosiłem - pomyśl zanim napiszesz. 230V 20mA to na czystej rezystancji
    4.6W do grzania. A 20mA to minimalny prąd współczesnych diod LED.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2012-01-15 22:00:45
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    >
    > Prosiłem - pomyśl zanim napiszesz. 230V 20mA to na czystej rezystancji
    > 4.6W do grzania. A 20mA to minimalny prąd współczesnych diod LED.

    Ale rezystor kosztuje kilka groszy a przetwornica juz duzo wiecej razy
    kilka tysiecy sztuk to juz spore pieniadze.
    Pomysl przez chwile jak marketoid. Minimalny tzn ze nie maksymalny a
    nawet przy duzo wyzszym beda swiecily jasniej a to ze kilka lat krocej
    to tylko na korzysc producenta.