  • 11. Data: 2012-09-22 18:48:43
    Temat: Re: A miało być apple takie święte i nie kraść
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    news:k3koql$5nm$1@news.task.gda.pl...
    > W innym wątku widać film z testów rzucania IP5
    > - wypadł zadziwiająco dobrze. Wręcz znakomicie.

    W porównaniu z moim iP4 wypadł gorzej, bo barwione na czarno
    anodyzowane aluminium odniosło wyraźne znaki uszkodzenia
    podczas gdy w moim iP4 jest ramka z nierdzewki która przy
    zadrapaniu nie zmienia tak drastycznie koloru.

    Anodyzowanie utwardza ZNACZNIE powierzchnię aluminium więc
    nie będzie się tak bardzo rysował jak nieanodyzowane czy nawet
    moja stal nierdzewna bo anodyzowanie jest twardsze, ale na upadek
    na betonowe/kamienne płytki nie ma rady niestety i będzie biały
    kontrastowy ślad na czarnym telefonie - nie najlepiej...

    http://aluminumsurface.blogspot.com/2010/05/how-to-d
    efine-hardness-of-aluminum.html
    .Untreated Aluminum Alloy 6082 - HV 100 - 120
    .Hard Anodized Alloy 6082 - HV 400 - 460
    .Stainless Steel - HV 300 - 350
    .Mild Steel - HV 200 - 220

    Z powyższej listy widać że nieanodyzowane aluminium ma twardość
    trzy razy gorszą niż nierdzewka, natomiast anodyzowane ma twardość
    większą o 30% niż nierdzewka - strachy więc na temat jak iP 5 będzie
    wyglądał za rok, cały porysowany, wynikają po prostu z niedouczenia :-)

  • 12. Data: 2012-09-23 13:02:53
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-09-22 18:40, Pszemol pisze:

    > Są takie telefony - widziałem pracownika na budowie parę tygodni
    > temu z takim telefonem w ręce - miał takie plastikowe lub gumowe
    > pasy wokół obudowy -ale być może była to obudowa na normalny fonek.

    Nokia i SE robili pancerne telefony po których mógł przejechać czołg a
    one działały dalej.

    ps. Ciekawe jak z jakością nowych tel. na zalanie ? dawno temu mój syn
    przyniósł mi SE do łazienki i podał mi rzucając do wanny pełnej wody :)
    tel. się wyłączył, po osuszeniu działa do dziś bo leży gdzieś w
    szufladzie jeszcze :) szkoda sprzedawać za 20zł :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 13. Data: 2012-09-23 17:11:53
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Pszemol" <P...@P...com> Odpowiedz na news:k3kpm4$ftg$1@dont-email.me:

    > O tym że iP 4 nie wytrzymuje jednego wypadnięcia z ręki to plotki.
    > Mój iP 4 miał nieszczęście wypaść mi wiele razy, jedyne ślady to

    Wiemy, wiemy. Twój iPhone jest super wyjątkowy i niezniszczalny.
    Pewnie masz ten jedyny egzemplarz w którym apple zmiamiast super szkiełka ze
    smigłowców użyło ten g*****ne gorilla glass które mają szajsungi czy inne
    HTCmelce.
    ;)

    Piotr Sobolewski
    adramel.cba.pl - portfolio 3d

  • 14. Data: 2012-09-23 17:35:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <s...@s...de> wrote in message

> [...]
    > tel. się wyłączył, po osuszeniu działa do dziś bo leży gdzieś w szufladzie

    Z moich obserwacji wynika, że płytki urzadzeń Apple są powlekane
    wodoodporną powłoką więc powinny być bardziej odporne niż
    typowy telefon. Raz mi dziewczyna przyniosła do naprawy iPod'a
    zalanego wodą mineralną - po rozkręceniu było w nim pełno wody
    i bateria była całkiem wyładowana, ale płytka była grubą warstwą
    pomalowana czegoś o błękitnym połysku - wyraźnie było widać taki
    menisk wokół układów scalonych w obudowach BGA - po wysuszeniu
    i podładowaniu baterii iPod działał bez problemu.

    Na fotografiach i video z demontażu iPhone też zauważyłem płytki
    PCB pokryte jakąś gęstą farbą - widać nierówne powierzchnie między
    scalakami i opornikami, jakby wszystko było oblane już po montażu.

    Jedyne na co żadne urządzenie nie będzie odporne to zalanie wodą
    (czy jeszcze gorzej: elektrolitem jak coca-cola) połączeń z baterią...
    Więc zalane urządzenie czymprędzej trzeba otworzyć i wyjąć/odłączyć
    baterię aby nie uszkodzić jej styków czy gniazda postępującą elektrolizą.

  • 15. Data: 2012-09-23 17:36:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Adramelech" <a...@t...nie.ma> wrote in message
> [...]
    >
    > Wiemy, wiemy. Twój iPhone jest super wyjątkowy i niezniszczalny.
    > Pewnie masz ten jedyny egzemplarz w którym apple zmiamiast super szkiełka

    Dziwne że Samsung popękał przy upadku z wysokości biodra a iP 5
    nie pękł nawet po upadku z wysokości ucha... Zastanawiające, nie?

  • 16. Data: 2012-09-23 22:26:22
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał :

    > Dziwne że Samsung popękał przy upadku z wysokości biodra a iP 5
    > nie pękł nawet po upadku z wysokości ucha... Zastanawiające, nie?

    Zastanawiajace jest to, że znów robisz z siebie idiotę, pisząc o iP5, skoro
    mowa o Twoim iP4. A sumie, to nie jest już wcale takie zastanawiające. To
    oczywiste.

  • 17. Data: 2012-09-23 22:30:55
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-09-23 22:26, Tomek wrote:

    > Zastanawiajace jest to, że znów robisz z siebie idiotę, pisząc o iP5,
    > skoro mowa o Twoim iP4. A sumie, to nie jest już wcale takie
    > zastanawiające. To oczywiste.

    Uwzgledniajac to wzesniejsze gadanie o przypadku itp....
    http://www.youtube.com/watch?v=jViSKlAeYYs