  • Data: 2012-09-22 18:48:43
    Temat: Re: A miało być apple takie święte i nie kraść
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    news:k3koql$5nm$1@news.task.gda.pl...
    > W innym wątku widać film z testów rzucania IP5
    > - wypadł zadziwiająco dobrze. Wręcz znakomicie.

    W porównaniu z moim iP4 wypadł gorzej, bo barwione na czarno
    anodyzowane aluminium odniosło wyraźne znaki uszkodzenia
    podczas gdy w moim iP4 jest ramka z nierdzewki która przy
    zadrapaniu nie zmienia tak drastycznie koloru.

    Anodyzowanie utwardza ZNACZNIE powierzchnię aluminium więc
    nie będzie się tak bardzo rysował jak nieanodyzowane czy nawet
    moja stal nierdzewna bo anodyzowanie jest twardsze, ale na upadek
    na betonowe/kamienne płytki nie ma rady niestety i będzie biały
    kontrastowy ślad na czarnym telefonie - nie najlepiej...

    http://aluminumsurface.blogspot.com/2010/05/how-to-d
    efine-hardness-of-aluminum.html
    .Untreated Aluminum Alloy 6082 - HV 100 - 120
    .Hard Anodized Alloy 6082 - HV 400 - 460
    .Stainless Steel - HV 300 - 350
    .Mild Steel - HV 200 - 220

    Z powyższej listy widać że nieanodyzowane aluminium ma twardość
    trzy razy gorszą niż nierdzewka, natomiast anodyzowane ma twardość
    większą o 30% niż nierdzewka - strachy więc na temat jak iP 5 będzie
    wyglądał za rok, cały porysowany, wynikają po prostu z niedouczenia :-)