  • Data: 2012-09-23 17:35:57
    Temat: Re: A miało być apple takie święte i nie kraść
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Chris" <s...@s...de> wrote in message
    news:k3mq8s$o54$1@news.task.gda.pl...

    > Nokia i SE robili pancerne telefony po których mógł przejechać czołg a one
    > działały dalej.
    >
    > ps. Ciekawe jak z jakością nowych tel. na zalanie ? dawno temu mój syn
    > przyniósł mi SE do łazienki i podał mi rzucając do wanny pełnej wody :)
    > tel. się wyłączył, po osuszeniu działa do dziś bo leży gdzieś w szufladzie
    > jeszcze :) szkoda sprzedawać za 20zł :)

    Z moich obserwacji wynika, że płytki urzadzeń Apple są powlekane
    wodoodporną powłoką więc powinny być bardziej odporne niż
    typowy telefon. Raz mi dziewczyna przyniosła do naprawy iPod'a
    zalanego wodą mineralną - po rozkręceniu było w nim pełno wody
    i bateria była całkiem wyładowana, ale płytka była grubą warstwą
    pomalowana czegoś o błękitnym połysku - wyraźnie było widać taki
    menisk wokół układów scalonych w obudowach BGA - po wysuszeniu
    i podładowaniu baterii iPod działał bez problemu.

    Na fotografiach i video z demontażu iPhone też zauważyłem płytki
    PCB pokryte jakąś gęstą farbą - widać nierówne powierzchnie między
    scalakami i opornikami, jakby wszystko było oblane już po montażu.

    Jedyne na co żadne urządzenie nie będzie odporne to zalanie wodą
    (czy jeszcze gorzej: elektrolitem jak coca-cola) połączeń z baterią...
    Więc zalane urządzenie czymprędzej trzeba otworzyć i wyjąć/odłączyć
    baterię aby nie uszkodzić jej styków czy gniazda postępującą elektrolizą.