  • 21. Data: 2010-10-14 19:34:51
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, też musi zginąć kilkunastu na raz?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 12:18:11 +0200, Sahim napisał(a):

    > A lampki niedrogie, ładne, bardzo wydajne dzięki małemu
    > poborowi prądu jasnych LEDów, wiele modeli ma możliwość łatwego odczepiania
    > żeby lepkich rączek nie kusiło - dosłownie same plusy

    Jeden minus - MASAAA!

    A tak na poważnie, Mactronic MLF-1W (kupiłem, właśnie poszła do
    reklamacji, usterka jednostkowa) kosztuje 60 zł + baterie, waży mniej
    niż 150g z bateriami/mocowaniem. Świeci ładnie. Na tył Smart Superflash,
    podobno strasznie wkurza kierowców jasnością światła, ja jeszcze
    niestety nie widziałem (sam mam lampkę na bagażniku, nie aż tak
    wypasiona jednak świeci OK).
    Koszt oświetlenia - ok. 100 zł. Czyli jakieś 5% ceny przeciętnego
    roweru, albo 2% całkiem fajnego. Wniosek? Myślenie nie zabija, ale
    niektórzy chyba tak uważają.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 22. Data: 2010-10-14 19:39:15
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 16:50:50 +0200, Sahim napisał(a):

    > Szczerze mówić zwracając mu uwagę byłem pewny że ma
    > światełko tylko zapomniał włączyć - a tu zonk - odblaski..

    http://bractworowerowe.blox.pl/2010/10/Zablysnij-Zam
    ano.html
    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    101009/POWIAT0206/565336766

    Komentarz chyba zbędny?
    Mistrzostwem świata jest szef drogówki jadący na rowerze bez
    oświetlenia.
    Właśnie przez tego typu akcje rowerzyści sobie kodują odblaski, a o
    światłach zapominają.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 23. Data: 2010-10-14 21:34:10
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 14.10.2010 19:39, MadMan wrote:
> [...]
    > oświetlenia.
    > Właśnie przez tego typu akcje rowerzyści sobie kodują odblaski, a o

    Cieszę się, że i w gronie 100% samochodowym ktoś to zauważa.
    Skąd to się bierze? Wszyscy wszystkim (cyklistom, dzieciom, może psom
    niedługo też?) wciskają odblaski, rozumiem u dzieci idących do szkoły
    poza miastami - bo zwłaszcza jesienią zimą może być szaro lub ciemno.
    Ale czy nie wypadałoby zamiast wciskać przy każdej okazji
    hurraoptymistyczne odblaski pomyśleć najpierw nad spełnieniem wymaganych
    prawem elementów, które niestety często nie występują?

    Tani zestaw oświetlenia za 20zł kosztowo równa się kamizelce, a wcale
    nie jest gorszy - świeci standardowo, jak każda lampka z 3 diodami. Na
    pewno spełnia "150m przy normalnej przejrzystości powietrza po zmroku".

    No ale na światełku nie napiszesz wielkiego "I LOVE POLICJA", jest też
    ono mniej ponętne na aparaty gazeciarzy bo nie widać po nich, że
    pochodzi właśnie od W.Sz. Policji...

  • 24. Data: 2010-10-14 21:44:54
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 21:34:10 +0200, Kazimierz Uromski napisał(a):

    > Cieszę się, że i w gronie 100% samochodowym ktoś to zauważa.

    Akurat częściowo pudło, ja jestem głównie rowerzystą :)

    > Tani zestaw oświetlenia za 20zł kosztowo równa się kamizelce, a wcale
    > nie jest gorszy - świeci standardowo, jak każda lampka z 3 diodami. Na
    > pewno spełnia "150m przy normalnej przejrzystości powietrza po zmroku".

    Ten warunek spełniają nawet takie lampeczki:

    Kupiłem jakiś czas temu, wożę jako zapas. Wczoraj przednia się przydała
    bratu, bo miał takiego pecha że wyjechał i przednia lampka mu spadła na
    jednym z kraterów drogowych. To jest naprawdę jasne, z tym że długo
    raczej nie poświeci. Baterie mogą być droższe od nowego kompletu :P

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 25. Data: 2010-10-14 21:54:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert_J wrote:

    > Problem polega na tym, że trudno 18 osób na rower wepchać
    > ;-). Nawet na rikszy by się chyba nie zmieścili...
    > A poważne to zgadzam się z Tobą. Zwłaszcza że obecnie za
    > śmieszne pieniądze kupić można lampy do roweru, które
    > wydatnie zwiększają widzialność takiego delikwenta...

    Mogliby zrobić jakąś akcję podczas masy krytycznej. Wylosować grupę
    męczenników.

  • 26. Data: 2010-10-14 22:19:11
    Od: Kazimierz Uromski <u...@g...zx.comzamiastzx>

    On 14.10.2010 21:54, Marek Dyjor wrote:
    > Mogliby zrobić jakąś akcję podczas masy krytycznej. Wylosować grupę
    > męczenników.

    Masa [stołeczna] akurat w kwestii oświetlenia stara się je promować.
    Sklepik masowy oferuje zarówno najtańsze - tańsze niż w sklepie -
    oświetlenie, jak i to lepsze. Na nocnych masach za to bywała "selekcja"
    - zaraz po starcie wjeżdżaliśmy w jakąś węższą ulicę i osoby bez
    oświetlenia odpadały.

    Przyznam jednak, iż nie jeżdżę na nocne już od pewnego czasu więc nie
    wiem jak to wygląda teraz.

  • 27. Data: 2010-10-14 22:32:00
    Od: r...@p...onet.pl

    > Ależ taki zapis jest.

    Jeszcze zeby był obowiązek produkcji rowerów wyposażonych w stosowną prądnicę
    w piaście, i brak dopuszczenia do ruchu bez takowej...

    Tylko rowerzystom nie ładuje się w czasie jazdy żródło energii zasilające
    oswietlenie.

    A przednia lampa jednak dość szybko zużywa baterie.

  • 28. Data: 2010-10-14 23:16:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Uromski"
    <u...@g...zx.comzamiastzx> napisał w wiadomości

    > Cieszę się, że i w gronie 100% samochodowym ktoś to zauważa.

    Jakim samochodowym?
    Twój przedpiszca to pedalarz czystej wody.

  • 29. Data: 2010-10-15 04:49:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin robertcb

    > Jeszcze zeby był obowiązek produkcji rowerów wyposażonych w stosowną
    > prądnicę w piaście, i brak dopuszczenia do ruchu bez takowej...

    Co za idiotyczny pomysł...

    > Tylko rowerzystom nie ładuje się w czasie jazdy żródło energii
    > zasilające oswietlenie.

    Bo tylko rowerzyści napędzają swój pojazd własnymi mięśniami.

    > A przednia lampa jednak dość szybko zużywa baterie.

    Tak, lampka diodowa zużywa baterie tak niesamowicie szybko, ze trzeba je
    wymienić mniej więcej raz w roku. Dramat.

    --
    ignorance is bliss

  • 30. Data: 2010-10-15 08:25:31
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 2010-10-14 15:43, PaPi pisze:

    > Przeciez taki zapis w prawie juz jest.

    Gdzie?
    Pojazdy mają obowiązek używania świateł mijania (art. 51 PoRD), ale
    rower takiego światła mieć nie musi (art. 53 RMI: powinien, powtarzam,
    powinien mieć światło barwy białej lub żółtej kropka).

    Veto w sprawie przymusu używania świateł. W samochodach też.

    --
    Alf/red/