  • 31. Data: 2010-10-15 08:29:45
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, te? musi zgin?ae kilkunastu na raz?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 22:32:00 +0200, r...@p...onet.pl
    napisał(a):

    > Jeszcze zeby był obowiązek produkcji rowerów wyposażonych w stosowną prądnicę
    > w piaście, i brak dopuszczenia do ruchu bez takowej...

    Po co?
    Ja taką miałem, z kilku względów zrezygnowałem. Taka prądnica to nie
    tylko zalety. Po co mam wozić dodatkowe 300g na masie rotującej i nieco
    oporów jeśli po zmroku jeżdżę np. 20 godzin rocznie (a na tyle
    wystarczają baterie w lampkach)?

    > Tylko rowerzystom nie ładuje się w czasie jazdy żródło energii zasilające
    > oswietlenie.

    Nie tylko, bo pieszym też nie. Poza tym porównanie idiotyczne, a
    większość lampek ostrzega jakoś przed wyczerpaniem baterii (albo coraz
    słabszym świeceniem, albo diodą).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 32. Data: 2010-10-15 09:18:59
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, też musi zginąć kilkunastu na raz?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 08:25:31 +0200, Alf/red/ napisał(a):

    > Gdzie?
    > Pojazdy mają obowiązek używania świateł mijania (art. 51 PoRD), ale
    > rower takiego światła mieć nie musi (art. 53 RMI: powinien, powtarzam,
    > powinien mieć światło barwy białej lub żółtej kropka).

    Faktycznie, nie ma nic o zmniejszonej przejrzystości powietrza. Niemniej
    rowerzysta rozumny w takich warunkach światło włączy.

    > Veto w sprawie przymusu używania świateł. W samochodach też.

    Popieram.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 33. Data: 2010-10-15 15:23:22
    Od: r...@m...com

    > begin robertcb

    > Co za idiotyczny pomysł...

    > Bo tylko rowerzyści napędzają swój pojazd własnymi mięśniami.

    > Tak, lampka diodowa zuĹźywa baterie tak niesamowicie szybko, ze trzeba je
    > wymienić mniej więcej raz w roku. Dramat.

    Chyba taka co ledwo bzdzi, bo taka która dostatecznie oświetla drogę przed
    rowerzystą - wymaga wymiany baterii po ok 5 godzinach ciągłej pracy (mowa o
    lampie LED, żarówkowa 5x krócej)

  • 34. Data: 2010-10-15 15:42:48
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Paź, 15:23, r...@m...com wrote:

    > Chyba taka co ledwo bzdzi, bo taka która dostatecznie oświetla drogę przed
    > rowerzystą - wymaga wymiany baterii po ok 5 godzinach ciągłej pracy (mowa o
    > lampie LED, żarówkowa 5x krócej)

    w rowerze wymagane sa tylko swiatla pozycyjne... w takich bateria
    wystarcza na dluuuuuugo
    Jesli ma sluzyc do prawdziwego oswietlania drogi to faktycznie jest
    problem z zasilaniem - pozostaje zakupic akumulatorki i ladowac, ale
    jezdzac w 9oswietlonym) miescie do niczego taka lampa nie jest
    potrzebna

    WS

  • 35. Data: 2010-10-15 15:51:21
    Od: r...@m...com

> [...]
    > problem z zasilaniem - pozostaje zakupic akumulatorki i ladowac, ale
    > jezdzac w 9oswietlonym) miescie do niczego taka lampa nie jest

    Tylko po drogach oświetlonych - to się zgadza.

    Ale poza miastem takie światła nie są wystarczające.

    Podczas nocnej jazdy nieoświetloną drogą nie dają możliwosci zobaczenia
    przeszkody na drodze, dziury w jezdni.

    Ponadto potrzebna jest silna oślepiająca lampa halogenowa, by w czasie nocnej
    jazdy poza terenem zabudowanym przypomnieć kierowcom z naprzeciwka o
    konieczności zmiany świateł długich na mijania.

  • 36. Data: 2010-10-15 16:56:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin robertcb

    > Chyba taka co ledwo bzdzi, bo taka która dostatecznie oświetla drogę
    > przed rowerzystą - wymaga wymiany baterii po ok 5 godzinach ciągłej
    > pracy (mowa o lampie LED, żarówkowa 5x krócej)

    Ale ona nie musi oświetlać tylko sprawiać, że rowerzysta jest widoczny.
    Chyba, że ktoś jeździ po lesie. Jeśli ktoś jeździ po nieoświetlonych
    obszarach rowerem to i tak musi zainwestować w porządne oświetlenie,
    raczej akumulatorowe. Ale to mniejszość.

    --
    ignorance is bliss

  • 37. Data: 2010-10-15 17:00:01
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin robertcb

    > Tylko po drogach oświetlonych - to się zgadza.
    >
    > Ale poza miastem takie światła nie są wystarczające.

    Ale Ty o obowiązku mówiłeś. Nie każdy jeździ rowerem po lesie w nocy,
    więc po co każdemu wkładać dynamo w piastę? Zresztą dynamo jest, jak dla
    mnie, słabym rozwiązaniem. Akumulator sprawdzał się bardzo dobrze nawet
    wtedy gdy ja jeździłem, czyli w czasach żarówek halogenowych. Teraz są
    wydajniejsze źródła światła i lepsze akumulatory.

    --
    ignorance is bliss

  • 38. Data: 2010-10-15 17:09:50
    Od: r...@m...com

    > begin robertcb

    > Ale Ty o obowiązku mówiłeś. Nie każdy jeździ rowerem po lesie w nocy,

    Nie po lesie, tylko po szosach, które poza miastami są nieoświetlone.

  • 39. Data: 2010-10-15 17:11:02
    Od: r...@m...com

> [...]
    > obszarach rowerem to i tak musi zainwestować w porządne oświetlenie,
    > raczej akumulatorowe. Ale to mniejszość.

    Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwiązanie.
    Zwłaszcza w niskich temperaturach.

  • 40. Data: 2010-10-15 17:28:37
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 17:11:02 +0200, r...@m...com
    napisał(a):

    > Akumulator bez alternatora to bardzo tymczasowe rozwiązanie.
    > Zwłaszcza w niskich temperaturach.

    2.4W to nieco mało do mocnego oświetlenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138