  • 11. Data: 2010-10-14 12:23:12
    Temat: Re: A kiedy akcja w sprawie rowerzystów, też musi zginąć kilkunastu na raz?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl>

    > A co na to lekarz? ;-)

    A co ma mowic ? Dobrze pacjent gada - rowerzysta i pieszy na drodze
    dla samochodow tez powinien miec swiatla.
    Wyjatek dla chodnika .. i moze dla wydzielonego pobocza,

    J.

  • 12. Data: 2010-10-14 12:24:45
    Od: "Sahim" <n...@g...com>

    > A co ma mowic ? Dobrze pacjent gada - rowerzysta i pieszy na drodze dla
    > samochodow tez powinien miec swiatla.
    > Wyjatek dla chodnika .. i moze dla wydzielonego pobocza,

    Amen. Jeśli ktoś jest mało myślący (tok myślenia jak większości małych
    dzieci - ja widzę to i mnie widać, zasłonię oczy i nie widzę to znaczy że
    mnie też nie widać..) to w imię bezpieczeństwa ogółu trzeba go jakoś
    "naprowadzić" na właściwe tory..

    S.

  • 13. Data: 2010-10-14 14:26:22
    Od: MH <k...@m...pl>

    W dniu 2010-10-14 09:54, Sahim pisze:

    > ( i żeby to jeszcze baba to bym zrozumiał, ale jak młody facet okazuje
    > się kretynem na drodze to zawsze mnie dziwi)
    > S.

    Jednego takiego pernamentnie niedoswietlonego, ktory w nocy, w ciemnym
    lesie, na waskiej powiatowej drodze, na dodatek ubranego na szaro kiedys
    uswiadomilem w prosty sposob: z premedytacja wcisnalem hamulec, aby
    zahamowac z piskiem, oczywiscie tak, zeby nie wjechac w niego gdyby
    przestraszony stracil rownowage i sie przewrocil. Akurat z naprzeciwka
    nadjezdzal inny pojazd, to mialem swietny argument, ze niedoswietlonego
    nie widzialem, bo ten z przodu mnie oslepial. Efekt: pozniej jezdzil juz
    w kamizelce odblaskowej i z diodowa mrugajaca lampka z tylu. Tyle ze to
    ja, o swoj stan majatkowy nie mam pretensji do calego swiata, tak jak ci
    roszczeniowcy bez oswietlenia, ze ich nie stac na lampke czy komplet
    baterii. Mozna oczywiscie uswiadamiac, ze istnieja ladowarki i
    akumulatorki wystarczajace na kilkaset cykli pelnego ladowania i
    rozladowania, ale przeciez ci ludzie i tak wiedza lepiej.

    --
    MH

  • 14. Data: 2010-10-14 15:15:45
    Od: Shadowchaser <s...@o...pl>

    On 10/14/2010 10:08 AM, Robert_J wrote:
    > A poważne to zgadzam się z Tobą. Zwłaszcza że obecnie za śmieszne
    > pieniądze kupić można lampy do roweru, które wydatnie zwiększają
    > widzialność takiego delikwenta...

    Ale to jest -10 do lansu. I zazwyczaj nie pasuje do rajtkow;)

  • 15. Data: 2010-10-14 15:34:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Sahim

    > No więc odwaliłem się, i pojechałem dalej,
    > ale zastanawiam się ilu musi zginąć na raz żeby w przepisach pojawił się
    > zapis o _obowiązku_ używania świateł w rowerze? Wiem, wiem, było i w
    > ogóle, nudny jestem..

    Przecież jest taki nakaz. Tylko debile mają to gdzieś.

    --
    ignorance is bliss

  • 16. Data: 2010-10-14 15:43:55
    Od: PaPi <...@...3>

    > ale zastanawiam się ilu musi zginąć na raz żeby w przepisach pojawił się
    > zapis o _obowiązku_ używania świateł w rowerze? Wiem, wiem, było i w
    > ogóle, nudny jestem..

    Przeciez taki zapis w prawie juz jest.
    O co zatem chodzi ?

  • 17. Data: 2010-10-14 15:55:08
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > na głowie, odpowiednie aerodynamiczne ubranko.. Zrównałem się z nim odkręcam
    > okno i wołam żeby światło sobie włączył bo go nie widać w tej mgle - a co on
    > na to? Ano: "przecież mam odblaski" intonacja i ton głosu dodawały jeszcze
    > "odwal się". No więc odwaliłem się, i pojechałem dalej, ale zastanawiam się
    > ilu musi zginąć na raz żeby w przepisach pojawił się zapis o _obowiązku_
    > używania świateł w rowerze? Wiem, wiem, było i w ogóle, nudny jestem..
    >
    > ( i żeby to jeszcze baba to bym zrozumiał, ale jak młody facet okazuje się
    > kretynem na drodze to zawsze mnie dziwi)

    Wina rowerzysty bez świateł jest bezsporna, tym nie mniej w warunkach
    widoczności jakie opisujesz - "Droga nierówna i wąska, ruch spory, ciemnawo,
    mgła," to sie jedzie góra 30 km/h, a nie jak ten kierowca vana sprzed dwóch
    dni.

  • 18. Data: 2010-10-14 16:50:50
    Od: "Sahim" <n...@g...com>

> [...]
    > ciemnawo,
    > mgła," to sie jedzie góra 30 km/h, a nie jak ten kierowca vana sprzed

    Dokładnie tyle się tam jedzie - bo takie nawet jest w tamtym miejscu
    ograniczenie - 30km/h (po co remontować nawierzchnie, jest nierówno więc
    ograniczymy prędkość żeby było bezpiecznie..) co nie zmienia faktu że w tych
    warunkach gość _powinien_ być oświetlony, głównie dla swojego
    bezpieczeństwa. Szczerze mówić zwracając mu uwagę byłem pewny że ma
    światełko tylko zapomniał włączyć - a tu zonk - odblaski..

    S.

  • 19. Data: 2010-10-14 18:20:40
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    > Zrównałem się z nim odkręcam okno i wołam żeby światło sobie włączył
    > bo go nie widać w tej mgle

    Jechałeś oczywiście prosto do okulisty? ;-)

  • 20. Data: 2010-10-14 19:23:56
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 09:54:09 +0200, Sahim napisał(a):

    > zastanawiam się
    > ilu musi zginąć na raz żeby w przepisach pojawił się zapis o _obowiązku_
    > używania świateł w rowerze?

    Ależ taki zapis jest.

    --
    Pozdrawiam,