  • 61. Data: 2015-10-09 19:32:38
    Temat: Re: A jednak piesi nie będą mogli bezkarnie włazić pod koła
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie rozmawiamy o wzajemnych stosunkach kierowca-kierowca na skrzyżowaniu. Z dużą doza
    prawdopodobieństwa można by wysnuć hipotezę ze obydwaj maja na najniższym poziomie
    podobna wiedzę i umiejętności. To rozmowa o tym ze jest kierowca który nie chce
    nikomu zrobić krzywdy i wylazi mu pizdek co uważa ze jest ważniejszy. I to ze pizdki
    często maja PJ nic nie zmienia. Słuchawki w uszach albo gada przez telefon i się nie
    obejrzy przed wejściem na jezdnie czy nie jedzie samochód który potencjalnie mu
    zagraża. Jak juz wlazl to niech ma pierwszeństwo, ale trzeba się zastanowić czy każde
    wejście daje mu pierwszeństwo w przejściu. I teraz jak zostaje po staremu
    pierwszeństwo ma tylko w przypadku kiedy stosuje się do pewnych zasad. Podstawowa z
    nich jest ze ma ocenić czy może wejść. Jeśli zostanie potrącony i da się udowodnić ze
    nie ocenił to jest jego wina. I to jest dobre rozwiązanie.

  • 62. Data: 2015-10-09 19:50:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-10-09 19:32, Zenek Kapelinder wrote:
    > To rozmowa o tym ze jest kierowca który nie chce nikomu zrobić krzywdy i wylazi mu
    pizdek co uważa ze jest ważniejszy.

    Jak nie chce zrobić pieszemu krzywdy, to zakłada, że musi się przed
    przejściem zatrzymać. A ponieważ przejścia ani piesi (zwykle) nie
    pojawiają się z nikąd, to zwykle problemu w tym nie ma. Chyba że
    kierowca co" nie chce zrobić pieszemu krzywdy" ogranicza się do
    życzenia, żeby piesi mu się przed maską niepojawiali w żaden sposób,
    który powodowałby u niego dyskomfort psychiczny. I takich nalezy
    wychowywać batem.

    Problemem dla mnie są jezdnie z dwoma i więcej pasami w jedną stronę.
    Chcę się zachować jak należy a burak na sąsiednim pasie chce zabić
    "mojego" pieszego. Za co bardziej spektakularne wyprzedzania na pasach
    powinni zabierać prawko zamiast bawić się ściganie ludzi 100@50 na
    trzypasmówkach (tym też się powinni zająć, ale w ramach normalnych
    działań a nie "akcji").

    > Słuchawki w uszach albo gada przez telefon i się nie obejrzy przed wejściem na
    jezdnie czy nie jedzie samochód który potencjalnie mu zagraża.

    To inna sprawa. Też mnie tacy wkurwiają. Na wszelki wypadek ich po
    prostu przepuszczam.

    > Jak juz wlazl to niech ma pierwszeństwo, ale trzeba się zastanowić czy każde
    wejście daje mu pierwszeństwo w przejściu.

    W sumie każde. IMHO nawet wtargnięcie pierwszenstwa nijak nie odbiera
    (przynajmniej dosłownie). Jak ci rzeczywiście "wtargnie" w sposób
    niedający się przewidzieć to rozumiem. Jednak jak lezie ze słuchawkami
    na uszach i nie patrzy, to przecież znikąd się nie pojawia. Widziałeś go
    wcześniej, widziałeś przejście, co cię do jasnej cholery zaskoczyło?

    > I teraz jak zostaje po staremu pierwszeństwo ma tylko w przypadku kiedy stosuje się
    do pewnych zasad.

    W sumie to ma zawsze - na przejściu ma pierwszeństwo, na chodniku tym
    bardziej. Nie wiem skąd się wziął mit, że dopóki na chodniku jest to nie
    ma pierwszeństwa. Przecież podobnie jest z drogą z pierwszeńtwem
    przejazdu - masz pierwszeństwo na skrzyżowaniu. Rozważania na temat kto
    ma pierwszeństwo na skrzyżowaniu poza skrzyżowaniem są... bez sensu.

    > Podstawowa z nich jest ze ma ocenić czy może wejść. Jeśli zostanie potrącony i da
    się udowodnić ze nie ocenił to jest jego wina. I to jest dobre rozwiązanie.

    Nie jest dobre. Pierwszeństwa ma się mieć, albo nie mieć. A nie ma się
    mieć pod warunkiem, że ktoś ci ustąpi. Oczywiście jak ci nie ustępuje,
    to trudno nie należy mylić pierwszeństwa z nadpierwszeństwem. Jednak nie
    daje to pierwszeństwa wymuszającemu!

    Shrek.

  • 63. Data: 2015-10-09 19:57:11
    Temat: Re: A jednak piesi nie beda mogli bezkarnie wlazic pod kola
    Od: Czes?aw Wioeniak <p...@w...pl>

    > Watpie zebys jezdzil. Sadze ze 95% czasu glownie wkurwiasz innych swoja
    > obecnoscia na drodze.

    Owszem, wkurwiam kretynów i pajaców. Czyzbys do nich nale?a??

  • 64. Data: 2015-10-09 20:18:09
    Temat: Re: A jednak ... kierowca jest obowiązany zmniejszyć prędkość.
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    > A gdzie Ty w wątku przeczytałeś coś o kierowcach?
    > Jak byk tytuł jest o pieszych.

    Baranie jeden, nawet nie wiesz o czym napisałeś. Przecież napisałeś
    o projekcie ustawy nakazującej kierowcom udzielanie pierwszeństwa
    pieszym bedącym przed przejściem dla pieszych. Ja natomiast
    podałem przepis dotyczący predkości przed przejściem dla pieszych.
    I jedno i drugie dotyczy zachowania się kierowców.

  • 65. Data: 2015-10-10 05:55:23
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09.10.2015 o 20:18, HubertO pisze:

    > Baranie jeden,

    PLONK

  • 66. Data: 2015-10-10 08:03:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    nadir wrote:

> [...]
    > Tyle tylko, że przejść u nich jest mniej i są w naprawdę mocno
    > obciążonych ruchem pieszych miejscach, a nie tak jak u nas - wszędzie
    > zebry żeby pieszy się nie nachodził.
    > To i kierowcy muszą uważać mniej mniej niż u nas, poza przejściami
    > Niemcy chodzą sobie jak święte krowy ale tu zachowują pełną czujność.
    > A u nas? Ktoś kiedyś wymyślił, że pieszy ma pierwszeństwo dopiero na
    > przejściu, no to się wpierdalają co poniektórzy żeby to pierwszeństwo
    > otrzymać, no i czasem im się uda a czasem nie.

    > Nie konieczne, może od początków motoryzacji mieli takie przepisy jak

    ja nie muszę się zastanawiać tylko wiem

    > Natomiast pamiętam DDR przed i po zjednoczeniu Niemiec, i jakoś
    > mieszkańcy wschodnich landów nie narzekali na wysokość mandatów z tego
    > powodu. A też im przyszło praktycznie z dnia na dzień się dostosować.

    bo to było wiele lat przed zjednoczeniem niemiec.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 67. Data: 2015-10-10 11:01:32
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-10-10 o 08:03, masti pisze:

    > ja nie muszę się zastanawiać tylko wiem
    Co wiesz? Że od początku mieli takie przepisy i przywykli czy w pewnym
    momencie mandatami do tego doszli?

    > bo to było wiele lat przed zjednoczeniem niemiec.
    Wiele lat przed zjednoczeniem Niemiec bywałem w Berlinie i innych
    miastach DDR i piesi nie przechodzili przez jezdnie w dowolnych
    miejscach, nawet widziałem interwencję policji w takim wypadku. Po kilku
    latach od zjednoczenia chodzą jak chcą i gdzie chcą.
    Jak by nie było, ot u nich te konkretne przepisy są dosyć logicznie
    rozwiązane, to co chciano nam zaproponować to czysta głupota.

  • 68. Data: 2015-10-10 11:34:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    nadir wrote:

    > Co wiesz? Że od początku mieli takie przepisy i przywykli czy w pewnym
    > momencie mandatami do tego doszli?

    nie mieli od zawsze.

> [...]
    > Jak by nie było, ot u nich te konkretne przepisy są dosyć logicznie
    > rozwiązane, to co chciano nam zaproponować to czysta głupota.

    co do przechodzenia gdzie się chce to sie zgadzam, że nasze przepisy są
    bezsensownym spadkiem po komunie. I powinnismy je zmienić na niemieckie

  • 69. Data: 2015-10-10 12:28:39
    Od: "HubertO" <j...@f...pl>

    > Pewnie sprawdzili tylko czy autorem kretynizmu jest ktoś z PO, (a
    > Bublewiczowa i inni debile też do nich należą) i podnieśli łapę jak
    > tresowane małpy, nie czytając i nie rozumiejąc.

    Ustawa nie przeszła tylko dlatego, bo część posłów i senatorów z PO
    była przeciw.

  • 70. Data: 2015-10-12 10:57:48
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zwolnij przed przejsciem jak widzisz pieszego głupkowaty Romeczku, to
    > prawa fizyki ustapia.

    Prawa fizyki nie ustapia. Bardzo czesto widze ludzi, ktorzy probuja to
    sprawdzac, niektorzy nawet poswiecaja zycie, ale one nic sobie z tego
    nie robia. Co gorsza dokladnie te same prawa fizyki obowiazuja pieszego,
    co samochod, kazdy z nich ma do wytracenia mV2/2 energii. Cos mi sie
    wydaje, ze nawet najgrubszy Amerykanin wazy mniej, niz najmniejszy
    samochod, a nawet najwieksza pierdola jezdzi szybciej po parkingu
    szukajac miejsca, niz pieszy jest w stanie biec. Do tego predkosc jest w
    kwadracie.
    Bardzo dobrze wiec, ze upadl przepis wygenerowany przez tumanistow nie
    znajacych fizyki na poziomie dawnej klasy 7.

    > Rowniez dlatego, żebys kiedys w pierdlu nie
    > skonczyl z tego powodu.

    Mimo wszystko to lepiej niz na cmentarzu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa